Knieproblemen materiaal vraag

@Rogier. De kanten blijven even scherp , alleen worden er mini hapjes uitgehaald, ( als bij een broodmes) ik ski geen 200 weken zoals de vrouw van @dokteruk
Ik ski nu 40 jaar meerdere weken per jaar. Maar ik merk, dat ik minder kracht nodig heb met deze skies, met ultimate grip.
Een vriend van ons (69) 2 nieuwe knieen, en heeft het ook na zijn operatie het op z’n skies aan laten brengen, en skiet nog steeds. Bijna iedereen van onze skigroep, heeft het op z’n skies.

marie-louise op 11 mrt 2019 12:36

@dokteruk. Ik ben erg benieuwd, wat er uit de bus komt. Je zou anders nog contact kunnen leggen, met de persoon op de site.

@marie-louise ik vond op een Duitse site een hele oude discussie hierover (uit 2004). De eindconclusie is wel dat er eigenlijk geen enkel voordeel is ten opzichte van een goed geslepen ski. Verder schijnt het verdere onderhoud een issue te zijn in alpenlanden waar een machine voor deze manier van slijpen vaak niet aanwezig is. Ik denk dat het niet direct een oplossing is voor artrose knieën.

Voor de liefhebbers van deze Duitse discussie, zie deze link:
https://www.carving-ski.de/phpBB/viewtopic.php?f=29&t=4280…

Groetjes,
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@dokteruk, ik heb de duitse discussie gelezen.
Het was ook maar een idee, om de knieen, van je vrouw, met het skieen een beetje te ontlasten.Heel veel succes, ik hoop dat voor haar een goede oplossing gevonden word.En dat julle nog vele kilometers samen kunnen maken.

*bericht bewerkt door marie-louise op 11 mrt 2019 14:10

@Rogier je spreekt over “afbotten”
Ben je een Belg.Ik heb altijd gedacht dat je een Nederlander was.
Niet dat het erg is hoor 😃

Afbotten is het expres wat bot maken van de staalkanten helemaal aan de voorkant en achterkant van de ski… @hooykaas.

;-) Ik bedoel het minder scherp maken aan de tip en tail.
Ik ben een Nederlander die in Frankrijk woont ;-)

Click. Click. Peace

ah, thanx @gigi :-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie