welke ski bij artrose

Ik ben 1.93 mtr lang en weeg ruim 100 kg .
Er is bij mij behoorlijke artrose in beide knien geconstateerd . Skien mag ik nog wel met brace maar off piste en bulten moet ik vermijden .
Ik ski momenteel op atomix sx 12 . Dit zijn nu te zware ski's voor mijn knie .
Heeft iemand ervaring hiermee en welke ski's raad je dan aan ?

Ik heb hetzelfde postuur en helaas ook probleem. Op de laatste dag van mijn voorjaarsvakantie heb ik de Elan Amphibio 14 Ti 2018 geskied. Dat was heerlijk. Makkelijk bochten maken, vergevingsgezind, makkelijk door slush en ook nog eens een lichte ski. Ik zou hem eens uitproberen.

Badankt voor je reactie . Ik ga hem zeker uitproberen . Er zijn meer mensen met artrose , maar dat zijn allemaal licht gewichten t.o.v. mij en die zullen andere ski’s [ minderstijf] kiezen .

https://www.google.com/amp/s/skiinformatie.nl/againer-skien-… misschien een beter idee voor jou klachten en hiervandaan verder.

800 euro vind ik wel een dure aangelegenheid voor een veredelde brace. Daarnaast is er, buiten 2 reviews op skibrace.nl na die ook nog eens binnen 4 dagen in juni 2018 zijn geplaatst, weinig tot niks te vinden over de ervaringen met deze oplossing.

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb ook artrose in beide knieen, welliswaar nog niet heel erg. Ben 1,98mtr lang en weeg 95 Kg. Ik weet niet of de pijn bij jou tijdens het skien is of erna als gevolg dat er een “kleine” onsteking komt door de irritatie. Het tweede is bij mij het geval en onderdruk ik door preventief ontsteking remmers te slikken. Op deze manier kan ik het makkelijk een week volhouden. Het is misschien niet ideaal voor het lichaam dat snap ik maar skien wil ik toch zo lang mogelijk doen.

U only live ones

Ski trouwens wel met een redelijk zware ski (Atomic doubledeck GS) en kan hier toch flink gas mee geven.

U only live ones

Plaats een reactie