Winterbanden / sneeuwkettingen ?

Wij vertrekken volgende week naar Breuil Cervinia, Italië.

Zijn winterbanden en/of sneeuwkettingen verplicht?

Wanneer je naar een wintersportdorp op die hoogte gaat in deze periode is dat gewoon een no brainer. Het weer voor de aankomstdag laat zich misschien nog wel een beetje voorspellen. Wat het een week later doet op dag van vertrek is puur gissen. Wanneer je met sneeuwval de berg af moet heb je geen keus.

Born to Ride

Ongelooflijk toch dat mensen zo een vragen stellen!? Verklaart ook een beetje al die ellende op o.a. de fernpass een tijdje terug waar meerdere wagens in de sneeuw aan het ploeteren waren met zomerbandjes, sommige denken ook dat ze met een 4*4 geen winterbanden nodig hebben!

@Bruno Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn, maar @dosfel gaat voor de allereerste keer richting de sneeuw dus give him some slack 😎

When life gets too complicated.... SKI

@Alex OK ik zal braaf zijn :-) weet hij dat hij warme kledij moet meenemen aangezien er op wintersport in vele gevallen sneeuw voorkomt :-)

Bla, bla, bla.

Ik heb nu all season banden, rijd met een Subaru outback (AWD). Dus sowieso sneeuwbanden en sneeuwkettingen?

Alvast bedankt!

@dosfel kijk wat ik lees op die link van touring:

De 4 x 4 voertuigen zijn niet vrijgesteld van de verplichte uitrusting met sneeuwkettingen of winterbanden op wegen waar sneeuwkettingen verplicht zijn gesteld (de sneeuwkettingen mogen dan gemonteerd worden, hetzij op de vooras, hetzij op de achteras).

Winterbanden zijn dus OK, sneeuwbanden moet (nog) niet, kettingen verplicht.

Bla, bla, bla.

Naar waar mag ik nu de factuur sturen? :p

Bla, bla, bla.

@dosfel Staat er een bergje met een sneeuwvlok op je all-season banden? Zoja dan zijn ze prima. Als er alleen M+S op staat of ‘all-season’ dan zijn het geen echte winterbanden.

Click. Click. Peace

@bartvwg

Factuur??? je deed dit toch in 't zwa… na de uren , net als die Live weerberichten.😁😂

Born to run. B.S.

Ik heb nu all season banden, rijd met een Subaru outback (AWD).

dosfel op 12 mrt 2019 08:09

@dosfel Je gaat in ieder geval met een goede vierwieler op pad, maar dat hoef ik je denk ik niet te vertellen :-)

Completely offtopic, maar welke jaargang Outback heb je als ik vragen mag?

When life gets too complicated.... SKI
  1. Het is inderdaad een goede allrounder ;-).

Vandaar mijn vraag naar verplichting winterbanden, sneeuwketting…

@dosfel Al remmend is een 4x4 niets anders dan een andere auto… en dan zijn winterbanden op een winters wegdek erg prettig :-)

Click. Click. Peace

@Rogier Da’s ook waar 😀

Plaats een reactie