Ervaring Head Monster 83 TI SW 2017/18

Heeft iemand ervaring met de Head Monster 83 TI SW 2017/18 lengte 163cm. Deze wil ik misschien kopen voor mijn dochter. Zij wil een wat snellere ski die niet gaat klapperen op de hardere pistes maar moet ‘s-middags ook nog wel goed door de papsneeuw gaan. Dit is weliswaar een herenski maar dat maakt denk ik niet zo veel uit. Mijn dochter is 169 cm lang en heeft 20 jaar ervaring. Alvast bedankt!

De huidige Monster is een serieuze ski. Ik ben zelf 182, 86 kg en kan best skiën, maar ik had moeite met deze ski. Ik moest echt serieus tempo maken en erop werken om ze rond te skiën. Best stevige jongens dus, de huidige Monsters.
Ik zou dan eerder kijken naar de K2 iKonic 80 TI of de iKonic 84 TI of de huidige Rossignol Experience 84 AI of iets dergelijks.

Ging hier volgens mij om model vorig seizoen en die waren wat minder heftig dacht ik, @gigi?

*bericht bewerkt door evr66 op 12 mrt 2019 17:49

Edwin van Riel

Het gaat idd om het model 2017/2018. Ik had al gelezen dat de nieuwe modellen 2018/2019 heftiger zijn dan de oude. @ Gigi, op welke had jij geskied?
Zie tekst van internet hieronder:

“De Monsters van de afgelopen jaren waren echte allmountain ski’s: vooral in meuk en kapot geskiede pistes erg goed, op harde sneeuw prima en in diepe sneeuw acceptabel. Ze waren vrij rond van vorm, niet erg heftig, stabiel genoeg voor bijna iedereen. Maar toen kwam Head vorig jaar met de Kore-serie. Een lijn van freeride ski’s die zo smal kwamen als 93 mm. En dat maakte de bredere Monsters een beetje overbodig. Vooral omdat de Kore zo veelzijdig is.
Daarom is de Monster-serie helemaal opnieuw uitgevonden. Geen zachte sneeuw meer in gedachte bij het ontwikkelen van deze ski’s. Want ik zeg het maar gewoon: deze Monster 83 is gewoon een pisteski. In zachte sneeuw of oneffen sneeuw zou ik hem niet snel skiën. Vergevingsgezind is ie niet echt, van float is geen sprake.”

Ja sorry. Ik heb inderdaad op de huidige (2018-2019) geskied, daar gaat het review op mijn site over en daar had ik het in mijn reactie ook over.
De oude heb ik echter ook geskied, die lijkt heel erg op de Monster 88 uit dat jaar, waarvan weer een review op mijn site staat. Heel smooth en goed in lastige sneeuw, maar niet zo top op harde pistes en ook niet heel snappy of racy. Mist juist wat pit. Ik kan me voorstellen dat je iets wil wat daar precies tussenin zit. Vandaar de suggesties voor alternatieven die ik in mijn eerste reactie deed.

Plaats een reactie