Verschil bindingen Dynastar Speedzone 12

Hoi, ik kan nog een mooie koop doen vooraleer ik zondag naar Val Gardena rij.
De Dynastar Speedzone 12 komt met twee verschillende bindingen, de SPX en de NX.
In het aanbod gaat het over de NX binding. Weet iemand het verschil, ervaringen?
Alvast bedankt!

Van meerdere kanten hoor ik dat de NX een beetje crap is en de SPX een stuk beter. Het gevoel, de bouwkwaliteit etc. Ikzelf zou voor de SPX gaan.

Ik neem aan dat het om de NX12 gaat? Die zit ook op ce meeste Rossignols, zoals de Hero Elite ST Ti en de LT Ti. Daar heb ik nog nooit iets slechts over gelezen. Kan me ook niet voorstellen dat de NX 12 een slechte binding zou zijn, aangezien Rossignol m zowat overal op zet.

De NX12 is de goedkopere instapmodel-binding van Look. Een prima no-nonsense binding. Voor veel wintersporters voldoende. Op deze binding (al dan niet de rental variant) skiën honderduizenden mensen (als het geen miljoenen zijn) zonder noemenswaardige problemen.

Zoek je een sterkere binding dan is de SPX zeker sterker. En deze is meer gericht op freestylers en riders (alhoewel een 12 binding dat wat licht kan zijn) met een iets bredere voorbak waardoor krachtoverbrenging beter is. Ook de achterkant is beter doordacht. Het gebruikte materiaal is ook sterker. Maar de binding is ook duurder.

Click. Click. Peace

Dank je allen… ‘k ben nogal gek op goed materiaal. Er is in Selva een testcenter van Rossignol/Dynastar… misschien eerst even proberen. Groeten, Hans

Dank je allen… ‘k ben nogal gek op goed materiaal. Er is in Selva een testcenter van Rossignol/Dynastar… misschien eerst even proberen. Groeten, Hans

hanss op 12 mrt 2019 20:57

waar is dat testcentre? Ben daar komende week ook in de buurt. Mag ook in PB.

Dank je.

Plaats een reactie