SPX 15 en Dual WTR zolen

Hallo,
Op dit moment heb ik een skischoen met een dual wtr zool. Ik ben er echter achtergekomen dat deze niet op elke binding past. Hierdoor heb ik dus nieuwe ski's nodig of nieuwe bindingen. Van Look heb je de spx 12 dual wtr binding, op deze binding past mijn schoen altijd. Maar mijn vraag is past mijn schoen op de vernieuwde look spx 15? Alvast bedankt!

Volgens Look’s eigen website zijn de SPX bindingen standaard compatibel met WTR/GripWalk zolen. Echter is deze vraag ook door iemand gesteld en nog niet beantwoord 7 dagen later.

Als ik zo dit verhaal lees komt de kreet WTR er niet in voor. Vermoedelijk dus niet. https://www.rossignol.com/int-en/look-spx-15-rockerflex-gree…

Ben zelf overgestapt op ski’s met WTR compatible binding en als je de binding versteld voel je echt een behoorlijk verschil in hoogte van het AFD. Weet ook uit ervaring dat een niet WTR binding met een WTR schoen problemen kan veroorzaken ;(

De look bindingen die WTR ondersteunen lijken allemaal de kreet “DUAL” in de naam te hebben.

Edwin van Riel

“Dual” duidt volgens mij op het feit dat het een losse voor- en achterbak betreft, en dus niet dat verbindingsstuk ertussen.

Dank jullie wel voor de reactie, inmiddels weet ik de spx 15 inderdaad niet compatible is met de wtr zool. Er zijn wel manieren om dit op te lossen, er kan namelijk een nieuwe zool besteld worden voor ongeveer 40 euro bij in dit geval lange. Hierdoor past de schoen wel in de spx 15

@gigi leek/lijkt mij niet. kijk bv naar de PIVOT 18 B130 FORZA. Geen dual te zien in de naam en toch losse automaten. idem voor de hm12 (toer)

“Dual” komt echt alleen terug bij de bindingen waar ook duidelijk vermeld staat dat ze verschillende (2/dual??) zooltypes ondersteunen.

Edwin van Riel

@evr66 daar heb ik inderdaad ook problemen mee gehad. Ik ben 3x in 2 dagen uit mijn ski geschoten en heb toen toch maar voor de rest van de week nieuwe ski’s gehuurd. Dit waren de rossignol hero elite lt met een nx12 binding, echt geweldige ski’s trouwens

@gigi leek/lijkt mij niet. kijk bv naar de PIVOT 18 B130 FORZA. Geen dual te zien in de naam en toch losse automaten. idem voor de hm12 (toer)

“Dual” komt echt alleen terug bij de bindingen waar ook duidelijk vermeld staat dat ze verschillende (2/dual??) zooltypes ondersteunen.

evr66 op 13 mrt 2019 12:22

Ah ok, my bad.

Nou nou, zo erg is het toch niet ;)

Edwin van Riel

@evr66 daar heb ik inderdaad ook problemen mee gehad. Ik ben 3x in 2 dagen uit mijn ski geschoten en heb toen toch maar voor de rest van de week nieuwe ski’s gehuurd. Dit waren de rossignol hero elite lt met een nx12 binding, echt geweldige ski’s trouwens

TimP op 13 mrt 2019 12:23

Yup, die had ik ook, tot vorige week. Helaas afscheid van moeten nemen, zalige ski’s. Updaten (met wat reparatiewerk) werd t e gortig, dus ga morgen een paar nieuwe testen.

Edwin van Riel

@evr66 daar heb ik inderdaad ook problemen mee gehad. Ik ben 3x in 2 dagen uit mijn ski geschoten en heb toen toch maar voor de rest van de week nieuwe ski’s gehuurd. Dit waren de rossignol hero elite lt met een nx12 binding, echt geweldige ski’s trouwens

TimP op 13 mrt 2019 12:23

Yup, die had ik ook, tot vorige week. Helaas afscheid van moeten nemen, zalige ski’s. Updaten (met wat reparatiewerk) werd t e gortig, dus ga morgen een paar nieuwe testen.

evr66 op 13 mrt 2019 12:31

Ja ze vroegen voor dat gebruikte paar nog 400 euro, dus dat werd mij wat te gortig haha. En ik had eigenlijk een maatje te klein, nu ga ik waarschijnlijk voor de nieuwste variant hero elite lt, want ik had die van vorig jaar, of de hero master r16

Ah, ok, die van mij waren iets ouder, nog de carbin versie, niet de Ti. Ga nu voor de Rossi experience 88 Ti. Iets steviger en wat beter geschikt voor in de buckels. De hogere snelheden boeien me toch niet meer zo, laat ik over aan de volgende generatie ;)

Ik probeer mijn “daily quiver” van 3 paar naar 2 paar terug te brengen ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie