Vervanging van mijn latten advies.

Ik ben op zoek naar een stel nieuwe GS latten. Voornaamste rede is dat ik mijn 200 jaar oude GS latten wil vervangen (kanten zijn echt op).
Even naar de basis wensen. Ik heb een stel latten met als cut 98-62-84 met een radius van 22,5m. In de lengte 185 cm. Op dit model zit een raceplaat. Ik wens niet te veel te veranderen met betrekking tot wat ik nu heb. Temeer omdat ze me in aanvang nog prima bevallen. Ik ben wel een paar jaartjes ouder inmiddels dus een iets minder serieuze ski zou ook welkom zijn.
Leeftijd 51, lengte 176 en gewicht 90 kg. Skiniveau 8-9.
Als eerste heb ik wat onderzoek gedaan en al wat getest. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat het niet zo meeviel. Getest heb ik de Atomic Redster x-9, Stöckli Laser AX, Stöckli Laser GS, Atomic Redster G9, en Atomic Redster G9 RS. Helaas heb ik geen keuze kunnen maken omdat het allemaal voor mij ‘net niet’ was. Van alle ski’s leek de Redster G9 RS nog het meeste op wat ik had. Was ik een aantal jaar jonger geweest dan was dat hem zeker geworden. De Stöckli Laser GS heb ik helaas niet echt aan de tand kunnen voelen daar het die dag vrij hard sneeuwde. Ik vond de Laser AX toch wat braaf, hoewel lekker veelzijdig. De X-9 was ook veelzijdig, maar net iets minder dan de AX. De Redster G9 reageerde soms een beetje te op oneffenheden. Met mijn oude GS latten rosde ik gewoon overal dwars door heen. Dat viel me tegen eigenlijk.
Nu realiseer ik me wel dat het een allegaartje is wat ik reeds getest heb. Daarbij werd ik ook beperkt door de collectie van de zaak, waar ik overigens prima geholpen werd (Meini in Laax).
Hebben jullie nog goede suggesties?

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Probeer eens een Blizzard Firebird WRC met plate of een Head WC Rebels GS RD.
Ook mensen op Rossi Hero Masters zien vlammen.
Allemaal stijve latten met een relatief rond karakter. Allemaal type baksteen.

Hoi @dokteruk ik zelf ski op de Head WC Rebels I.Speed Pro. Ook met een raceplaat. De ski lijkt veel op de bovengenoemde ski's, maar is in mijn ogen iets beter. Hiervoor moet je wel wat harder werken, het is een vrij extreme ski die niet vergevingsgezind is. Maar aangezien je het niveau 8-9 aangeeft zou dit niet zo'n probleem moeten zijn. Het enigste minpuntje aan de head vind ik dat de ski niet lekker door los opgehoopt sneeuw komt. Wat dus aan het eind van de dag wat jammer is, maar makkelijk te verhelpen is door er omheen te skiën :). Voor de rest echt een top ski die wel veel input vergt, maar daar ook heel veel voor terug geeft.

*bericht bewerkt door Svenski97 op 14 mrt 2019 11:32

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Er zijn tegenwoordig veel 'Pro' latten op de markt. Dat kunnen de consumenten-GS latten zijn met raceplaat (Head i.Speed Pro, Völkl Racetiger GS Pro, Rossignol Hero Elite LT TI R22, etc.). Er zijn ook de Master- en FIS latten in verschillende lengtes en radii.
Maar je hebt bijvoorbeeld ook de Fischer RC4 The Curv CB: een stijve lat met raceplaat, 74 mm onder de voet, R18 (@185). Of de nog wat meer naar all-condition neigende Völkl Deacon 76 Pro met raceplaat, flink stijf, maar wel wat rocker en aanzienlijk makkelijker te skiën in prutsneeuw en buckels dan al die op racelijnen gebaseerde modellen.

*bericht bewerkt door GiGi op 14 mrt 2019 17:33

+1 om de blizzards eens te testen.

Zeker als je zelf iets te veel “buikspierisolatie” hebt 😉.

+1 om de blizzards eens te testen.

Zeker als je zelf iets te veel “buikspierisolatie” hebt 😉.

Morzel op 14 mrt 2019 20:51

@Morzel Buikspier isolatie? Nee man, het werkt als bescherming, een soort van airbag zonder air 😂

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie