Skigebied en verblijf gezocht

Gezin 2 kinderen 2 volwassenen zoekt sneeuwzeker skigebied. Liefst in Oostenrijk of Italië.

Wij skiën al wat jaren, zijn in ValThorens, Ehrwald, Winterberg en Gitschberg-Jochtal geweest. Gemiddelde skiërs qua ervaring, kinderen zijn 9 en 12.
Zwarte pistes vinden we leuk, maar alleen maar zwart vinden we ook te zwart.

MUV Vakthorens hebben we ieder jaar pech met sneeuw. Er ligt te weinig, of het is papperig of het regent. We hebben nog geen week aaneengesloten kunnen skiën.
Nu zoeken we een gebied waar dat wel kan. Lekker veel sneeuw, variatie aan pistes en moeilijkheidsgraad, lekker eten op de pistes. Geen hoofdprijzen, niet te druk en zeker geen Nederlandse invasie. Stevige Apres Ski zoeken we niet.
Wintersport is voor ons een gezinsvakantie, we zien elkaar door de week niet veel, vakanties willen we lekker 24 uur per dag samen skieen.
De oudste wil volgend jaar snowboarden en wil graag Nederlandse les, privéles.
Tot slot verblijf: aantal jaren een hotel is heerlijk bevallen. Maar we eten veel teveel. Volgend jaar weer een keer een appartement. Frankrijk is geen opties, daar word je weggestopt in een smerige bezemkast voor hoofdprijzen (is onze ervaring).

Resteert mijn vraag:
welk gebied is met onze wensen meest geschikt, heeft het minst last van weersinvloeden, is ruim bedekt met sneeuw,
wordt er Nederlandse les gegeven,
en… heb je tips voor appartementen.

Ik hoor het graag, geniet vaak van jullie reviews, ervaringen en tips en kennis. Ben dus zeer benieuwd naar jullie antwoorden.

*bericht bewerkt door EPCL op 14 mrt 2019 15:33

Dit ga je niet in 1 gebied vinden. Enerzijds hoogte om altijd voldoende sneeuw te hebben, anderzijds niet gevoelig voor weersinvloeden.

Je zou kunnen kijken naar een mogelijkheid met bv 2 gebieden dicht bij elkaar. Denk dan bv aan Stubai, gletsjer, dus sneeuwzeker, moet kunnen zonder pap. Op andere dagen skien in bv Schlick 2000, wat lager en meer beschut.

Met dit soort omgevingen vind je altijd wel een hoek van je gading.

Andere optie bv Les Arcs, maar da’s Frankrijk (waar je wordt weggestopt in een smerige bezemkast… ;) ). Tot iets van 3300m, dus sneeuwzeker, mogelijkheden lager tussen de bossen wanneer daar behoefte aan is.

Edwin van Riel

Königsleiten misschien?

Ik veronderstel dat jullie als gezin iets zoeken voor de vakantieperiodes in NL (kerst of voorjaar?).
Nederlandstalige lessen ga je in Frankrijk moeilijk vinden.
Ik zou dus eerder voor een inneralpien gebied gaan in Oostenrijk.
Gebruik de zoekfunctie met een aantal parameters zoals voldoende hoogte en voldoende groot en gebruik de accomodatiezoeker.
Appartementen voor 4 personen vind je wel in elk gebied.

Tenslotte over je opmerking: MUV Valthorens hebben we ieder jaar pech met sneeuw. Er ligt te weinig, of het is papperig of het regent. We hebben nog geen week aaneengesloten kunnen skiën.
Dit is gewoon afhankelijk van het weer…

To ski or not to ski, that is not a question

Andere optie bv Les Arcs, maar da’s Frankrijk (waar je wordt weggestopt in een smerige bezemkast… ;) ). Tot iets van 3300m, dus sneeuwzeker, mogelijkheden lager tussen de bossen wanneer daar behoefte aan is.

evr66 op 14 mrt 2019 15:50

Dit ging ik ook zeggen. Daar zijn zeker mogelijkheden die géén bezemkast zijn als je een beetje uitkijkt bij het boeken, lichtgroen tot gitzwart, Nederlandstalige privéles kan als je op tijd reserveert waarschijnlijk wel. (maar je oudste heeft evengoed nog een jaar om zijn Engels bij te schaven 😉).

@evr66. Al je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten belandt je inderdaad in een bezemkast. Het wordt wel een eentonig liedje.

Hen48

@hulst, eens, het een gaat vaak niet zonder het ander. Keuzes, als alles top moet zijn, zowel gebied als accomodatie, gaat dat in het hoogseizoen niet op een koopje.

Edwin van Riel

Dit ga je niet in 1 gebied vinden. Enerzijds hoogte om altijd voldoende sneeuw te hebben, anderzijds niet gevoelig voor weersinvloeden.

evr66 op 14 mrt 2019 15:50

Een goed voorstel. Je komt wel in de knel met de les als het de eerste dag koud is (lage gebied) en later warmer wordt (Gletsjer).

Königsleiten misschien?

petra4 op 14 mrt 2019 15:57

Wordt een dure. Daar is het in de vakantie periode best aan de prijs. Wellicht via het lokale VVV iets… Zou een mogelijkheid zijn.

It is an amazing world

Sneeuwcondities zijn natuurlijk lastig voorspelbaar, dus eea hangt af van de periode waar in je gaat.
Mijn idee, Ski Amade (Salzburger Sportwelt) , meerdere dorpen mogelijk.

hartelijk dank voor alle reacties en openheid.
Vakantie inderdaad in het hoogseizoen, carnavalsperiode.
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar ik weet ook dat de meest ervaren skivakantiegangers adressen kennen waar je niet de hoofdprijs betaalt.
Nogmaals, veel dank voor deze eerste reacties. Wellicht volgen er meer.

*bericht bewerkt door EPCL op 15 mrt 2019 11:04

De gebieden die je opnoemde zijn wel heel verschillend. Valthorens en gitschberg, dat is nauwelijks vergelijkbaar. Het helpt om wat duidelijker te hebben wat je zoekt. Groot of klein gebied? Hoe skiet iedereen? Niet alles hoeft zwart te zijn. Wat betekent dat? Veel blauw nodig? Of helemaal niet? Wil je ski in ski out, of rij je naar de lift? Iedereen gaat nu maar wat roepen, maar dat ligt aan je vraagstelling.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik heb alleen nog maar in gebieden geskied toto Oostenrijk tot 2000 meter en nooit een dag niet geskied. Skiën in Skiwelt (ellmau, westendorf bv), kirchberg, fieberbrunn en leogang (skigebied saalbach hinterglemm), steinplatte (waidring) zijn toch allemaal prima gebieden. Kan soms wat sluss worden aan het einde vd dag maar dat heeft ons nooit belemmerd om te gaan skiën. Geen tips voor accommodatie omdat wij in een klein dorpje tussen al deze gebieden in verblijven.

Plaats een reactie