Nieuwe race SL ski's (Völkl Racetiger SL?)

Wat een geweldig forum! Mede daarom wil ik hier toch even advies vragen. Ik ben namelijk op zoek naar Race Slalom ski's.

Man
23 jaar
1,75 cm
Niveau 8

Omdat ik skiles gaf heb ik Salomon 24h max gekocht. Heerlijke allround ski's maar ik mis daarin de pit. Het mooiste aan het skiën blijf ik korte carve-bochten vinden (het liefst zo diep mogelijk!). Om hier wat energie is te steken vind ik prima! Ik zoek dan ook ski's die hierop aansluit. Mooi meegenomen zou zijn als de ski's ook wat later op de dag een beetje door de minder harde pistes komen. Ik ga mijn ski's namelijk niet gedurende de dag wisselen, wel houd ik mijn Salomons als 2de ski's. Voor offpiste skiën huur ik ski's. Wat ik zoek is dus voor 100% on-piste.

Ik heb afgelopen december de Atomic Redster S9 en de Head Worldcup Rebels isl getest. De Redsters vond ik nog wat pitloos aanvoelen maar de Head heeft wel al meer die pit die ik zoek.

Ik werd erg enthousiast over de Völkl Racetiger SL (helaas niet getest), die lijken het best aan te sluiten bij wat ik zoek. Echter lees ik ook dat het model van 2018/2019 wat agressiever is geworden. Prima, maar hoeveel lever ik dan in op de pistes die niet perfect gerepareerd erbij liggen zijn vergeleken het model van vorig jaar…? Iemand ervaringen?

Als jullie verder nog suggesties hebben dan hoor ik het graag!

Ik heb afgelopen week de Racetiger SL 11 model 2019 in Ischgl onder de voeten genomen. Kort, EEN TOPPER.
Vroeger grote voorstander van de Head i reeks.
Na de Völkl Racetiger getest te hebben merk ik toch dat de KERS techniek van Head moet onder doen aan de Uvo bij Völkl.
Deze 11 is perfect voor weinig geprepareerde pistes, korte radius en Uvo techniek houdt de ski stabiel.

Je niveaucijfer ben ik niet bekend mee. Internationaal bestaat enkel beginner-gevorderde-expert-pro.
Veronderstel dat je dan tss expert en pro zit.
Ik ben zelf pro pisteskiër. 😀

*bericht bewerkt door iSKI op 14 mrt 2019 20:26

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Heel fijne ski. Ook vorige week in Ischgl getest - de SL12 van dit seizoen. Heel veel pit en rebound, erg korte radius.

Test eens een wat kortere gs racetiger. Ik heb altijd sl ski’s geskied, maar de gs variant beviel me extreem goed.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Thanks voor de reacties! Volgende maand de Racetiger maar eens proberen!

@Jordy! Als je de Atomic S9 pitloos vind, dan moet je de Atomic S9 FIS M eens proberen …

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie