Ski kleding

Hallo allemaal,

Wij gaan voor de eerste keer op wintersport, nu heb ik nog wel wat vragen.
Bijv. Hoeveel skibroeken e.d. heb ik nodig?
Is 1 genoeg ? Meer tips zijn natuurlijk welkom!!

Groet Richard

*bericht bewerkt door moderator op 13 jan 2012 06:55: Oud topic gaat op slot

1 skibroek

1 skijack

thermo ondergoed. Ik neem altijd 3 shirts en 1 broek mee. Ervaring leert dat ik die broek eigenlijk nooit aanheb.

tussenlaag voor over je thermo en onder je jas. Fleece ofzo. Heb zelf een dikke versie van hardloopshirt.

Aantal paar goed passende skisokken. (Heb zelf 3 paar)

skihandschoenen

skibril + Helm

zonnebril + zonnebrand ook voor je lippen.

(rugzakje voor op de piste)

sjaal en muts (He baltijd zo’n fleecehaarband om mijn nek, vond een hele sjaal te veel van het goede)

kleren voor na het skieën neemt vooral niet te veel hiervan mee, je hebt het nauwelijks aan. Ik probeer altijd gewone kleren mee te nemen voor de helft van het aantal dagen dat ik weg ben.

1 paar schoenen met profiel voor in de sneeuw

toiletspullen

Volgens mij is het dat wel zo’n beetje.

Nog aanvullingen??

Let it snow, let snow, let it snow!

In het algemeen genomen heb je aan 1 skibroek en jas voldoende maar als beginnende skieer zou ik gaan voor 2 broeken…

Een jas is voldoende!
Een stuk of 3/4 skipully’s
4 Paar skisokken
Handschoenen/wanten
Skibril
Zonnebril
Helm (kan je ook huren ter plaatse)

@Gerald waarom zou jij een beginner adviseren twee broeken mee te nemen? Niet bot bedoeld gewoon hoezo?

Let it snow, let snow, let it snow!

Op zich is een volgens mij genoeg, ook voor een beginner. Kijk het is maar sneeuw. Ik denk dat Gerald bedoelt omdat ze vaker vallen. maar ja echt vies wordt je er niet van. Tenzij het natuurlijk prutsneeuw is.

Ik neem er ook altijd maar een mee.

Dan denk ik lang leve de wasmachine als je weer thuis bent!

Let it snow, let snow, let it snow!

Ik ski een jaar of 18, en heb de eerste 16 jaar altijd maar 1 broek meegenomen. Mocht er echt iets mee gebeuren, dan kun je ter plekke altijd nog wel een nieuwe kopen. Gelukkig heb ik dat nooit nodig gehad. Als je broek gewoon redelijk waterdicht is, heb je er als beginner echt geen twee nodig.

Ik heb een witte skibroek en hoop altijd maar dat ik niet zit te kliederen met de tomatensoep. haha.

Maar idd er is een wasmachine voor.

Ik zou wel (just in case) altijd iets van pleisters en dergelijke meenemen. Dus ook op de piste.

ik heb 5 jassen en 3 broeken bij me
en wat ik aan trek ligt aan het weer en mijn stemming hahaha
ik heb dan ook een jassen tik, en vind het gewoon leuk om af en toe wat anders aan tetrekken

hit and run

Zo hier kan ik wel wat mee
Bedankt voor alle reacties !!

hallo Richard,
wij skien al 32 jaar en nemen nog altijd te veel mee.Maar dit heb je wel nodig:
1 broek/ als het een lichte is, een reserve
2 themo shirts, en legging of themo ondergoed
2 skipulli’s
2 á 3 paar skisokken( niet te kort ivm met de rand van de skischoenen
lekker warme jas
2 paar goede handschoenen,1 als reserve
must/sjaal.
zonnebril
skibril/oranje of gele glazen voor als het sneeuwd,dan kun je niet zonder
lippenbalsum
goede zonnecreme ( voor wintersport) geen waterbasis. ook goed smeren als en geen zon is.

Als je in een huisje/app zit neem dan niet te veel aan kleding mee, de ruimte in de auto heb je al nodig voor de skikleding/ski’s en schoenen.
overdag heb je de skikleding aan, dus dan heb je alleen evt wat nodig voor sávonds.
veel plezier

Ik denk wel dat je met één broek en één jas voldoende bovenkledij hebt hoor.
Het volgende neem ik steeds mee:

-1 ski jack (met kap en waterdicht)
-1 broek (type salopet)
-2 thermo shirts
-2 fleece skipulli’s
-3 paar skisokken
-1 paar handschoenen (gaan al ruim 20 jaar mee!!)
-1 paar fleece handschoenen
-goggle + gewone zonnebril
-2 mutsen + sjaal
-skischoenen
-rugzakje voor op de piste (fotomateriaal + extra’s)

mocht er nog iets binnenschieten vul ik het wel aan… :)

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

hallo Richard,

ik was nog wat vergeten: Nu er zoveel sneuuw ligt, kun je niet zonder snowboots.

Wat ik niet meer wil missen tijdens koude sneeuwdagen is een storm masker, zoiets als dit:

null

Een sjaal of col zakt vaak af of bevriest. Dan is zo’n masker echt ideaal.

Misschien nog een goede aanvulling: Ik gebruik in plaats van een masker een buff. Dit is een soort col, die je op 9 verschillende manieren kunt gebruiken. Erg handig!

null

Ik heb ook zo’n buff, die gebruik ik altijd als sjaal en als het koud is doe ik er een fleece haarband onverheen. Ik vind een sjaal niet lekker zitten in mijn jas.

Maar richard (vraagsteller)gaat voor het eerst en wil vooral weten wat hij in ieder geval bij zich moet hebben.

Let it snow, let snow, let it snow!

Ik zou als beginner een tweede paar handschoenen meenemen.

Dan kan je elke dag wisselen en de andere laten drogen.

Zeker als beginner kunnen je handschoenen wel is goed nat worden. Ik durf mijn handschoenen ook wel is ergens vergeten en neem er daarom ook een extra paar mee.

Ik zou als beginner een tweede paar handschoenen meenemen.
Dan kan je elke dag wisselen en de andere laten drogen.
Zeker als beginner kunnen je handschoenen wel is goed nat worden. Ik durf mijn handschoenen ook wel is ergens vergeten en neem er daarom ook een extra paar mee.

Yeltsin op 15 jan. 2012 16:58

Ondanks dat het een post is van 1 jaar oud: Koop lekkere alpinisten handschoenen met een uitneembare binnenhandschoen die in een hardshell zit. Als je daaronder dunne thermohandschoenen draagt heb je nooit koude handen en kun je je handschoen super snel drogen.

euh... doen!?

Voor de off piste gangers wat?!?!
http://www.outsideonline.com/outdoor-gear/snow-sports/ski-ge…

Antoine op 26 jan. 2013 11:13

Hoop ik dat dat rugpand wel goed dik is: zou toch niet graag een shovel in mn vest hebben zitten en dan op mn rug vallen…

Neem altijd een aantal kledinghangers mee!!! Dan kan je altijd je skikleding ophangen en laten drogen voor de volgende dag. Natte kleding is een crime!! Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat er zo weinig kledinghangers in het app. aanwezig zijn, dus dit zit standaard bij mijn uitrusting. Dus

Voor de off piste gangers wat?!?!

http://www.outsideonline.com/outdoor-gear/snow-sports/ski-ge…

Antoine op 26 jan 2013 11:13

Ik zou willen vragen hoe om kleren te kopen in AliExpress

*bericht bewerkt door moderator op 22 sep 2015 08:48

Vergeet niet 7 slips en 7 paar sokken en een tandenborstel mee te nemen wel zo fris voor 7 dagen!

Plaats een reactie