Aankoop nieuwe ski's

Hallo,

Sinds 2007 ben ik in het bezit van Atomic Supercross SX-5

Nu was mijn oog gevallen op nieuwe ski’s, nl https://www.snowmagazine.com/ski-gear/955-skis/head-super-jo…

Ik ben ervaren en ski graag met wat snelheid. Het enige wat mij tegenhoud om andere te kopen is dat ik best wel nog tevreden ben over mijn andere en ik dus niet weet wat de ervaring is met nieuwe ski's. Ik ben hierin een eeuwige twijfelaar en hou me graag vast aan de "oude" dingen zeker als ik er geen problemen mee heb.

Kan iemand mij eens wat tips geven waarom wel of waarom niet te veranderen.

Hallo,

Ja wat voor reden is er om wat nieuws te kopen als het oude nog bevalt…ja soms wil je gewoon wat nieuws he ;)

Ik ben niet bekend met je huidige ski’s maar wel met de super joys. Het is een prima paar ski’s voor de gevorderde skiester, kan snelheid ook goed aan en is erg wendbaar. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het een extreem lichte ski is. Daardoor voelt ie soms wat stuiterig en de demping is minder. Mogelijk zijn je oude atomics nog vrij zwaar, het verschil gaat dan wel groot zijn met deze ski.

De SX5 is bij mijn weten een beginnerski. Uit 2006 of zo? Je had destijds ook de sx7, de sx9 en de sx11 (later opgevolgd door de sx10 en 12). De SX9 en 11 waren overigens identiek aan de GS serie (staaltje marketing).

Ik kan helaas niks vinden over de kern, foam of hout.
Maar qua niveau lijkt vervanging zeker nuttig.
De super joy ken ik niet.

Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik ga me straks in de winkel nog eens verder informeren.

Samenstelling van huidige ski weet ik dus idd niet.

Trillingen had ik af en toe wel eens last van,maar stoorde niet.

Aanbevelingen van eventueel andere merken ook steeds welkom.

Hier heb je in elk geval twee testen van damesski’s. Ik vind de testen van worldskitest erg betrouwbaar. Mijn ervaring is dat je de testwinnaars en de nr. 2 blind kunt kopen.
https://www.worldskitest.com/de/alpintest/ladies-high-perfor…
https://www.worldskitest.com/de/alpintest/ladies-allround…

De testwinnaar, de Fischer MyCurv is gelijk aan de mannenversie, de RC4 The Curv Ti, geloof ik.
De nr. 2, de Völkl SC UVO heet ook wel de SC e UVO. (zelfde ski). Let op dat er ook een SC niet UVO is. De SC UVO wordt steeds goed getest en ik ken ook iemand die hem skiet.
De Salomon S/max serie vind ik zelf heel prettig. De 10, 12 of Blast (nr 3 in de test) komen dan in aanmerking. Daar zijn ook damesversie van. Bij mijn weten overigens gelijk aan de mannenversies.
De K2 Luv machine is door een aantal forumleden gekocht, maar ik vergeet steeds of dat de 72 of de 74 is. Ik dacht de 74. Is dacht ik een allroundski. @roy83?

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 mrt 2019 14:02

Of de dynastar 12ti. Heb jij die niet te koop, @elisabeth101? 2 uur oud of zoiets?
Edit: toch maar niet gezien de reactie van Tom onder de review van gigi.

*bericht bewerkt door DrPhil op 17 mrt 2019 15:05

Wellicht als TS wat meer informatie geeft over haarzelf kunnen we iets gerichter advies geven. Lengte, gewicht, skiniveau. Ik vind het moeilijk in te schatten omdat ik ook de oude ski's niet ken.

Ik heb toevallig vorige week eens de K2 luv machine 72ti geskied. De 74 zit hier nog onder. Zeer bestuurbare ski en wendbaar, geeft vertrouwen tenzij je flink tempo skiet. Dan wordt ie een beetje dwarrelig en vind ik andere ski's sportiever en stabieler, zoals de Curv ti en Salomon s max.

ps. de dynastar zit op het niveau van de F19, dat is mogelijk wat te hoog gegrepen als die SX5 inderdaad een beginnersski is. Even afwachten wat TS verder nog toevoegt.

Hier heb je in elk geval twee testen van damesski’s. Ik vind de testen van worldskitest erg betrouwbaar. Mijn ervaring is dat je de testwinnaars en de nr. 2 blind kunt kopen.
https://www.worldskitest.com/de/alpintest/ladies-high-perfor…
https://www.worldskitest.com/de/alpintest/ladies-allround…

De testwinnaar, de Fischer MyCurv is gelijk aan de mannenversie, de RC4 The Curv Ti, geloof ik.
De nr. 2, de Völkl SC UVO heet ook wel de SC e UVO. (zelfde ski). Let op dat er ook een SC niet UVO is. De SC UVO wordt steeds goed getest en ik ken ook iemand die hem skiet.
De Salomon S/max serie vind ik zelf heel prettig. De 10, 12 of Blast (nr 3 in de test) komen dan in aanmerking. Daar zijn ook damesversie van. Bij mijn weten overigens gelijk aan de mannenversies.
De K2 Luv machine is door een aantal forumleden gekocht, maar ik vergeet steeds of dat de 72 of de 74 is. Ik dacht de 74. Is dacht ik een allroundski. @roy83?

DrPhil op 17 mrt 2019 13:51

74 inderdaad. Houdt zich in de wat zachtere sneeuw hier in de Dolomieten (tot 15:30 strakblauw met zo’n 12 graden beneden) prima en doet het op de keiharde pistes in de ochtend ook goed.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb dit jaar een paar Luv Machine 72 2018/2019 gekocht. 3 dagen op geskied. Ze zijn erg wendbaar/ bestuurbaar. Ik merk wel dat ze voor mij (vrouw, 173, 90 kilo, wat te ‘licht’ zijn. Vooral bij hoge snelheid voelen ze wat instabiel. Dus, voor wie nog een voordelig setje zoekt? Ik heb ze nog staan (167cm) Ik stap over op een paar Blizzard firebird competition!

Interessant, wat is je richtprijs @Nikolll?

Ik dacht aan 350 euro

Bedankt voor je snelle reactie. Dat is wat aan de dure kant, ik zie ze nieuw staan voor 370 euro. Evengoed succes met de verkoop.

Bedankt voor je snelle reactie. Dat is wat aan de dure kant, ik zie ze nieuw staan voor 370 euro. Evengoed succes met de verkoop.

Martin7182 op 12 mei 2019 20:00

Bij een of andere vage shop, ja. Met de laatste tien beoordelingen één ster. Van de vijf

Ik heb het wel over de 72 ti niet de 74

Welke website is dat?

Ik gok zo deze:
https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6225960…
En klik vooral op de beoordelingen van de goedkoopste aanbieder…

Ik vind 350 euro geen gekke prijs voor die ski die vrijwel nieuw is. De goedkoopste in lengte 167 is 460 euro. Ik zou zeggen sla je slag!

En ik.kan beamen dat het een zeer prettige ski is om te skien. Mooi stabiel en wendbaar, doet alles goed, maar voor iemand van 90 kilo inderdaad een beetje 'weinig' ski.

Dank je Elisabeth101, het is inderdaad een vrijwel nieuwe ski.

Ik wil voor een serieuze koper best iets van de prijs doen.

Plaats een reactie