Skiën eerste week van april

Welke gebieden adviseren jullie voor begin april een shortski!? Gemiddelde pistes aangezien we met kinderen gaan en liefst zo dicht mogelijk natuurlijk… We komen uit België Gr

Zoals het er nu voor staat, zou ik wel durven gokken op bv Solden of ischgl. Lekker wat hoogte, zodat je ook uit de voeten kunt mocht het wat warmer worden.

Edwin van Riel

Val Thorens!

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Stubaier Gletcher, prima met kids. Tot 10 jaar zelfs gratis.

Voor een short ski zou ik zeker engelberg aanraden. Het maar 7 a 8u rijden vanaf België. Voor een valtho ben je bijvoorbeeld al snel 3 uur langer onderweg.

Born to Ride

Bedankt voor jullie tips! Is gletsjer skiën al noodzakelijk begin april?

Bedankt voor jullie tips! Is gletsjer skiën al noodzakelijk begin april?

Lenny7 op 19 mrt 2019 09:13

Nee gletsjerskien is helemaal nog niet noodzakelijk. Alle hoge gebieden zijn normaal gesproken nog goed.

Denk ik Frankrijk aan:
Val Thorens,
Tignes,
Les Deux Alpes.
La Plagne/ Les Arcs
Sestriere
Bonneval Sur Arc

Zwitersland:
Gstaad
Engelberg
Saas Fee
Zermatt

Oostenrijk:
Ischl
Hoghgurgl
Obergurgl
Solden

Italie:
Sulden am Ortler
Livigno
Cervinia

Born to Ride

Merci Matthias!
Warth is dat een optie ? Dichtbij en interessant voor kids. Vrij sneeuwzeker lees ik?

Ik denk dat warth zeker een goeie optie is. Ik ga er zelf ook altijd naartoe en heb nog nooit problemen met de sneeuw gehad. Ik ga zelf ook terug de eerste week van april naar daar. (Er ligt momenteel nog meer dan 2 meter)

Laax, Zwitserland is ook een goede optie. Flink hoog, gemakkelijk aan te rijden (biijna helemaal snelweg). Wij waren daar vorig jaar begin april, volop verse sneeuw. Wij wonen in Utrecht en van daaruit was het ongeveer 8 uur rijden. Dus vanuit België waarschijnlijk korter. Echt een leuk gebied!

Thx voor de tips! Droes ik overweeg op dit moment heel erg Warth… Hoop dat het weer blijft meezitten.

@droes blijf je dan enkel in het gebied Warth schrocken of wijken jullie ook uit naar andere gebieden. Warth is met zijn 2050 m niet extreem hoog…

Maar door de ligging (veel sneeuwval en noordelijke hellingen) wel extreem sneeuwzeker. Heb daar begin april nog nooit slechte sneeuw gezien

Warth-schröken zelf is niet zo groot, maar er is een verbinding met het gebied van Lech-Zurs en sankt Anton. Ik denk dat het ongeveer neer komt op een 360km aan piste. 2050m is inderdaad niet zo hoog, maar ik heb altijd al sneeuw gehad.

Sneeuw zal geen probleem zijn maar te veel papsneeuw is natuurlijk ook niet aangenaam. We zullen het erop wagen denk ik

Voor een short ski zou ik zeker engelberg aanraden. Het maar 7 a 8u rijden vanaf België. Voor een valtho ben je bijvoorbeeld al snel 3 uur langer onderweg.

Matthias123 op 19 mrt 2019 06:20

Is Engelberg eigenlijk groot genoeg voor een 4-tal dagen? Op kaart lijkt het mij dat je er rap alles gezien hebt.

Wij gaan eerste week paasvakantie naar Serfaus, er ligt nog meer dan genoeg sneeuw en het zal er dan rustig genoeg zijn.

Plaats een reactie