Base beschadigd tot aan de kern

Vorige week op een scherpe rots gestoten. Belag is er volledig af, tot aan de houtkern (ongeveer ter grootte van 10 cent). Kan ik dit zelf gewoon met ptex opvullen, of laat ik dit best aan pro over? Niet zeker of die ptex rechtstreeks het hout op mag, vandaar de vraag

null
. De houten kern zelf is nog intact.

sneeuwzeker.be

Omdat het niet aan de staalkant zit kun je het met ptex doen. Alhoewel een stans beter is.

(Veel professionals doen hier trouwens (helaas) alleen maar ptex in, dus als je zelf handig bent en al vaker met ptex werkt is dat prima)

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/334389/zelf-je-kap…

Click. Click. Peace

Bedankt!

sneeuwzeker.be

Heb een grotere schade maar gelijkaardig in een shop laten opvullen, inderdaad gewoon ptex er in.
Zit er 2 jaar later nog steeds in dus geen klachten :)

Je hebt een speciale ptex hiervoor ! Ze noemen dit metalgrip http://www.tognar.com

Deze moet je gebruiken op de stukken waar je op metaal moet hechten. En dan afwerken met gewone ptex. Bij de metaal grip moet je de vlam echt aan de lont houden omdat deze veel warmer wordt.

Schiheil ⛷🏂🎿

Je hebt een speciale ptex hiervoor ! Ze noemen dit metalgrip http://www.tognar.com

Deze moet je gebruiken op de stukken waar je op metaal moet hechten. En dan afwerken met gewone ptex. Bij de metaal grip moet je de vlam echt aan de lont houden omdat deze veel warmer wordt.

Schiheil ⛷🏂🎿

Idee waar ik metalgrip kan bestellen of kopen in Europa? Vind het product enkel op Amerikaanse sites, waar 15 euro verzendkosten worden bijgeteld.

sneeuwzeker.be

Je kern is niet van metaal, dus waarom?

Goed drogen, goed schoonmaken en vervolgens volsmeren met normale p-tex 👍

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 20 mrt 2019 14:21

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

P-tex repair material by itself does not bond well to steel, aluminum, wood, or fiberglass…so if you get a deep gouges that expose core material, or are along steel edges, P-Tex likely won’t stay in place. "

Volgens de mannen van metalgrip gript p-tex ook niet goed aan hout, en hun product wel. Maar ik vind het nergens, dus ga toch p-tex gebruiken :)

sneeuwzeker.be

In de praktijk werkt goed verwarmd Ptex prima juist als de gaten dicht zijn. (Mijn probleem met ptex is is dat het vaak zachter is dan een stans en dardoor sneller opnieuw beschadigd)

Click. Click. Peace

Metalgrip gebruik je bij reparatie van je base bij de staalkanten…

Wat je zou kunnen overwegen is even met een dremel paar groefjes in de kern slijpen zodat de ptex wat meer grip heeft ?

Edwin van Riel

Wat je zou kunnen overwegen is even met een dremel paar groefjes in de kern slijpen zodat de ptex wat meer grip heeft ?

evr66 op 21 mrt 2019 15:16

Als je dat gaat doen kun je beter een stans plaatsen.

Click. Click. Peace

Heb je een punt mee, maar dit lijkt me wat eenvoudiger voor de leek ;)

Edwin van Riel

P-tex repair material by itself does not bond well to steel, aluminum, wood, or fiberglass…so if you get a deep gouges that expose core material, or are along steel edges, P-Tex likely won’t stay in place. "

Volgens de mannen van metalgrip gript p-tex ook niet goed aan hout, en hun product wel. Maar ik vind het nergens, dus ga toch p-tex gebruiken :)

Sneeuwzeker.be op 20 mrt 2019 15:14

Hi, mijn oog valt toevallig op je zoektocht naar metal grip. We hebben transparant als zwart. Indien nog interesse stuur me even een mail, of bel/app even.

Plaats een reactie