Gebied voor laatste week maart

Hallo,

Voor de laatste week van maart zoeken we nog een bestemming (één skiër en een snowboarder). We denken vooralsnog zelf aan Konigsleiten/Krimml (Zillertal Arena) of St. Moritz. Het weer lijkt vergelijkbaar. Moeten we ons met de voorspelde temperaturen zorgen maken dat het echt erg snel wegsmelt? Is het de paar honderd euro extra waard voor extra sneeuwzekerheid (in St. Moritz)?

Alvast bedankt!

Twee totaal verschillende skigebieden. Wat zoek je in een skigebied? Wil je weidse uitzichten op hochalmen met een air van luxe, ga dan voor St. Moritz. Wil je après-ski erbij, ook wat tussen de bomen en ben je niet bang voor zachte pistes kies dan Königsleiten. Vanuit Krimml ben je wel even bezig om naar Zell te komen.

Waarom specifiek deze 2 gebieden? Het zijn bijna 2 uitersten qua sfeer, omgeving en hoogte. Er zijn een hele hoop opties die nog goed zijn.

Born to Ride

Ze zijn inderdaad best anders! We hebben de zoekfunctie voor skigebieden op deze website gebruikt (o.a. filter sneeuwzeker, weinig vlakke stukken, groot) en konden voor deze twee nog erg gunstige accomodaties vinden (halfpension, met wat wellness).

Als snowboarder vind ik papsneeuw wel lekker, maar mijn partner-skiër houdt daar wat minder van.

We zijn niet van de apres ski, dus het maakt niet uit dat een biertje 5 eu is ipv 3 eu. Wat betreft skiën kennen wij vooral wilder-kaiser. Een keer bij de vierwaldstattersee in CH op de piste; die vergezichten zijn toch wel erg mooi.

Tsja, als je de kans hebt zou ik dan voor St. Moritz gaan. Heb je dat ook eens meegemaakt. Wel heel anders dan skiwelt, en een biertje van formaat zal al snel richting de 10 euro lopen, maar je bent wel naar een gebied geweest waar er hier een stuk minder komen. En het zal er heel rustig zijn op de pistes. Nog zo’n pre.

Zo laat op het seizoen kan ik Sölden nog aanraden. Vorig jaar eind maart geweest en de pistes lagen er nog perfect bij met een stralend zonnetje.

Plaats een reactie