Opnieuw leren skiën na lang snowboarden

Hoi allemaal

Begin februari een topweek gehad in Serre Chevalier. Dat was ondertussen al ongeveer het 15e jaar, en misschien de 20ste week snowboarden na mekaar.
Serre Chevalier is toch geklassificeerd als een gebied voor gevorderden, en toch, na zoveel jaren (goed les genomen in het begin) was er weinig uitdaging meer aan voor mij. Ik vind snowboarden nog altijd enorm leuk, maar ben jaloers op mensen die heel mooi kunnen skiën en dit zorgde ervoor (na jaren denken) dat ik nu echt wel weer wil leren skiën.

Ik ben ongeveer begonnen op mijn vierde, heb enkele jaren les gehad (weinig herinneringen van) en ben ongeveer op leeftijd van 9 jaar begonnen met snowboarden. Heb nooit vergevorderde lessen gehad zover ik kan herinneren (ik vond de lessen niet leuk, heb dan vooral meegeskied met de ouders, soms tussen hun benen in, soms achter hen aan :D ) dus heb niet al te veel ervaring met skiën.

Nu: ik wil niet te veel inboeten en volgend jaar niet te veel last hebben als ik met vrienden ga (goed tempo, weinig wachten) en de pistes vlot bedwingen… Is nogal hooggegrepen, maar liever zo. Ik dacht eraan eerst wat indoor (privé?) lessen te nemen in BE/NL, en volgend jaar evt. nog halve dagen in de echte wintersportlanden les te nemen (evt. ook privé).
Wat lijkt jullie de beste optie? Eerst is testen en kijken wat ik er nog van kan, dan beslissen wat voor les te nemen?

Bedankt voor jullie hulp. Ongetwijfeld zijn er mensen met veel kennis/ervaring met verschillende lerarenkorpsen, skischolen en faciliteiten waar je best kan leren. Alle tips welkom!
Hendrik

Het is o zo hard genieten.

Als je iets goed kunt wordt het meestal leuker, dat geldt voor beide sporten. Maar om nou te zeggen ‘ik vind weinig uitdaging meer in snowboarden’ dat doet mijn snowboardershart toch wel pijn 😁.
Zoek je uitdaging…kijk dan eerst hier eens naar…


Misschien kan dit je op tijd tot inkeer brengen .

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Wil je het skiën snel verbeteren, ga dan op de rollenband trainen (minimaal een les of tien) en pak tegen de winter een paar lessen op de indoorbaan mee. Eventueel ter plaatse nog een paar uur privéles en je komt een heel eind.
Echter de vraag: Wat mis je in het snowboarden? Er is ook daarin ruimte voor verandering/verbetering. Zelf bijvoorbeeld heb ik niets met het park/tricks, maar wil ik wel graag jumps beter leren landen en groter durven maken, zodat er off-piste ruiger terrein kan worden meegepakt. Ook kan mijn backside mooier rond gereden worden, alhoewel ik daar niet helemaal het snowboard voor heb misschien.

Enfin, lekker combineren is voor mij ook het ultieme genot.

Plaats een reactie