tip voor een bestemming

Wie heeft voor ons een goede tip?
Wij zijn met onze 3 tieners op zoek naar een skigebied in Oostenrijk.
Wij zouden het leuk vinden om aan het eind van de dag nog ergens wat te kunnen drinken/eten en waar eventueel ook nog wat vertier is voor de kids.
Een hotel of appartement aan de piste.
Of goed bereikbaar met een skibus, die dan wel vaak gaat en na het sluiten van de liften ook nog even rijdt
Verder willen we een redelijk groot skigebied, waar we tochten kunnen skiën en waar een leuk funpark in ligt.
Oostenrijk heeft onze voorkeur, maar mag ook best iets anders zijn.
We gaan in januari 2020.

Hopelijk heeft iemand een goede tip voor ons, alvast bedankt voor het meedenken.

Zillertal ?

Zillertal ?

Pirmin op 20 mrt 2019 07:03

Tirol 🙈

May the ski force be with you !!

Als je tochten wilt gaan skiën heb je wel een gebied nodig van 200+ kilometer lijkt me.
Aan de piste kan overal wel, als je maar genoeg betaalt.

Heb je deze zoekfunctie al gebruikt?
https://www.wintersport.nl/skigebieden/overzicht/oostenrijk#…

Ik snap ‘m cja, was iets te algemeen idd
Ben in februari in Zell am Ziller geweest (verbinding met Gerlos & Königsleiten) en heb het skigebied als verassend leuk ervaren. Je kunt écht wel lekker eindje wegskiën daar.

Ok, ik ben zelf ooit in hochkrimml geweest en dat was dan weer net iets minder wat betreft gezelligheid, na het skiën.
Bedankt voor de tips

En we zijn in Schladming geweest waar het erg leuk skiën is maar onze bus reed maar een paar keer per dag zodat we na het skiën niet nog even konden blijven hangen.

De skibussen rijden over het algemeen niet lang in Oostenrijk. Laatst in Westendorf vertrok de laatste skibus nog voor de laatste lift. Lekker handig.

Klopt, in Zell am Ziller reed de laatste bus ook vrij vroeg (ik dacht 18.00) vanuit apres ski in het dalstation naar centrum. Hebben 2x taxi (€15,-) genomen en zijn ook paar keer gaan lopen (ca 15 min). Apres ski in Zell is niet zo uitgebreid, maar was voor ons ruim voldoende. Succes met de zoektocht.

Aan de piste is een dure hobby in Oostenrijk.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Plaats een reactie