Gemakkelijkste pistes in Breuil?

Het pistje met het rollend tapijt gaat al goed.

Ik heb dan de beginners blauwe piste geprobeerd, maar die gaat te stijl naar beneden voor mij…

Zijn er blauwe pistes die eenvoudiger zijn?

Vermoedelijk niet, maar ik wou het toch vragen 😂

Toch geen lessen volgen?
Anders zou je het eens aan de instructeur kunnen vragen. ;)

Bla, bla, bla.

Nummer 5 is de makkelijkste

May the ski force be with you !!

En de 8 bis?

Ook simpel. 6 is trouwens ook niet moeilijk!

Mr. Slow

Nummer 5 ligt er niet fijn bij deze week (totaal verijsd of slush), ik zou eens beginnen met nummer 4 of 6 (de blauwe). De rode 6 (vanaf Bontadini) is in het begin iets stijler maar ligt er iets lekkerder bij omdat 'ie hoger ligt dus is misschien ook een optie.

Ik sukkel altijd op het einde van cretaz (2)… Da’s voor mij te diep naar beneden.

Kent de 5, die dan overgaat in de 2 ook zo’n stijlen stukken?

Alvast bedankt voor jullie toffe en snelle reacties

Dus 8 bis, en 6?! Top. Dan ga ik morgen richting plan maison…

5 (da’s toch de dalafdaling naar Cretaz, heeft in het begin en aan het eind wel wat steilere stukken. Boven Plan Maison is echt makkelijker denk ik.

Maar heel eerlijk; als je dat laatste stuk van die 5 echt lastig vind, zelfs aan t begin van de dag, dan kan een lesje (is niet duur daar) geen kwaad. De rode pistes net boven plan Maison zijn ook echt heel makkelijk overigens.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Boven Plan Maison is heerlijk vlak (voor beginners, niet voor mij) ;). Die eerste stoeltjeslift richting daar kun je misschien ook wel een keer proberen.

Mr. Slow

Ik overweeg lessen. Ik heb er vanmorgen twee uren en gevolgd en hij vond dat ik klaar was voor de 2.

In principe weet ik goed wat ik moet doen. Voorover leunen, steunen op het been om de bochten te maken, handen laag, goed de ploeg aanhouden etc…

Waarschijnlijk nog te onzeker als het te stijl gaat

Quick, welke is de eerste stoeltjeslift dan?

Stoeltjeslift N, maar zie net dat je die sowieso nodig hebt om bij de blauwe 6 te komen. My bad!

Mr. Slow

Als je de 2 doet kom je precies op dat wat stijlere stuk uit. Morgen lekker naar de pistes boven Plan Maison, daar is de sneeuw beter en is het een stuk vlakker!

Eventueel, als het nog wat beter gaat, kun je via Pancheron omhoog (lift C), en dan 26 omlaag. Eerste stukje is iets lastiger, maar daarna issie heel vlak en dan lekker veel skiën bij Plan Maison (lift N). Moet je alleen via 5 weer terug en die heeft wat lastigere stukjes aan t einde van de dag.

Maar als je verblijf dicht bij de gondel is, zou ik die lekker omhoog en omlaag nemen. De pistes bij Plan Maison zijn echt de simpelste.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik overweeg lessen. Ik heb er vanmorgen twee uren en gevolgd en hij vond dat ik klaar was voor de 2.

In principe weet ik goed wat ik moet doen. Voorover leunen, steunen op het been om de bochten te maken, handen laag, goed de ploeg aanhouden etc…

Waarschijnlijk nog te onzeker als het te stijl gaat

dosfel op 20 mrt 2019 17:45

Dit is een grap toch? Je gaat toch niet naar Cervinia zonder lessen en zonder ooit geskied te hebben.?
Ik was er bijna ingetrapt.

:D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

@dokteruk

Dit is géén grap, kijk naar zijn 3 ander gestarte topics.
Een beetje naïef (positief bedoeld), maar ja: Learning bij doing.💪

Born to run. B.S.

Waarom eigenlijk? Oké, het is een nogal groot gebied en al die kilometers heb je als beginner echt niet nodig. Maar zeker de Italiaanse kant boven Cervinia vind ik heel goed te doen als je een snelle leerling bent als beginnende skiër. En het eten en uitzicht zijn natuurlijk ook goed.

Ik had het raarder gevonden als er in Ponte di Legno was geboekt, om snel een voorbeeld te noemen. Daar heb je als beginner namelijk niks te zoeken.

Mr. Slow

Inderdaad, heel naïef 😂

Maar inderdaad, als ik volgend jaar ga “skiën” zal ik mij veel beter voorbereiden…

Nu was ik “last minute” mee met enkele vrienden, die uiteraard al ski ervaring hebben. Maar die ook graag blijven plakken bij het skiën. Dus vandaag hebben ze niet overdreven veel pistes gedaan en konden ze weinig tips geven.

Maar al bij al tevreden van vandaag.

En zeker tevreden van jullie tips!

@dan58 Een beetje Pipi Langkous invloed… “ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat het gaat lukken”

Ik begrijp gewoon niet dat iemand gewoon op de ski stapt zonder lessen. Skiën is wel eenvoudiger met die getailleerde ski’s in vergelijking tot een aantal decennia terug, maar een beetje basis is best wel belangrijk.

Ik hoop maar dat het plezier hierdoor niet aangetast wordt.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Vandaag alsnog geoefend op de beginners piste. Ondertussen lukt op die piste parallel redelijk (inderdaad Uk, op zijn Pipi Langkous)…

Maar mijn vraag. Morgen de laatste dag… Ik zou toch naar plan maison willen gaan om de 8 te doen. Een skipas via de gondel heen en terug kost 12,5€. Maar hoeveel kost de sleeplift voor de 8? Of is die “gratis”?

Ik ben dit vergeten te vragen ad kassa!

Alvast bedankt!

Plaats een reactie