skischool alleen in de ochtend

Onze dochter heeft voor het eerst een hele week wintersport mee gemaakt en uiteraard les genomen voor 5 dagen, van 10-12 en daarna van 13.15-15.15. Wij vonden dit verschrikkelijk uren gezien wij graag samen eten. Wij moesten al rond 11.30 een tafel zoeken om plaats te hebben zodat zij gegeten had voor 13.00, dus er was niet zo veel skien voor ons in de voor middag.

Nu zoeken wij een ski gebied waar de skischolen of te wel alleen in de voormiddag les geven 2uur of wel 3uur zodat wij daarna met zijn alle kunnen skien.

Liefst in Oostenrijk in een gebied met minstens 100km aan pistes, iemand een idee?

In de gebieden waar wij geweest zijn heeft onze dochter alleen maar in de ochtend les gehad. In de middag ging de groep wel verder, maar zij niet. Volgens mij kan dat bijna overal wel.

Oostenrijk heeft veel hele dag les .

Wij gaan naar Frankrijk en daar kan je kiezen ochtend of middag of heledag ( met of zonder lunch ). Tijden zijn vaak dan van 9tot 12 of 9tot11 .

In de gebieden waar wij geweest zijn heeft onze dochter alleen maar in de ochtend les gehad. In de middag ging de groep wel verder, maar zij niet. Volgens mij kan dat bijna overal wel.

Ivski op 20 mrt 2019 22:43

en waar is dat?

wij zochten eerst iets in de skiwelt gebied een skischool met halve dagen les, maar vind niks. Wij zijn misschien aan het denken om 1 of 2uur privé les per dag te laten volgen.
zall ze meer leren op1 uur prive les dan 2/3 u groepsles?

In praktisch alle skigebieden bieden ze halve dagen les aan hoor. Zelfs in Skiwelt. 😄

https://www.checkyeti.com/de/winter/oesterreich/going-ellmau…

Veel plezier alvast.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

In Zuid Duitsland (Allgau) zijn lessen van 10:00u tot 13:00u de standaard. Kun je daarna rustig eten en in de middag samen skiën. Maar dan moet je een compromis sluiten v.w.b. aantal kilometers piste.

Fun Lovin' Skier

Het kan volgens mij echt bij alle skischolen hoor. Alleen stimuleren ze graag hele dagen, zowel omdat de groep dan evenveel ontwikkelingstijd heeft, maar ook omdat het gewoon meer inkomsten zijn… Zoals al geschreven werd starten kinderen die halve dagen doen gewoon met een groep die hele dagen les heeft en worden ze dan tussen de middag opgehaald. Als je die klas waarvan de juf/meester toch al betaald is voor de hele dag kunt vullen dan is dat goed voor de inkomsten

Bij de skischool in Soll kan het ook. Onze dochter heeft het in Lofer, Niederau en Biberwier alleen in de ochtend les gehad. Qua groep of prive denk ik dat het niet veel uit maakt voor 2 uur behalve de prijs, mits de groep niet te groot is en de kinderen alleen maar aan het wachten zijn. De rit is de lift duurt even lang. Als ze in de ochtend 2 uur met de groep mee doet en je gaat in de middag zelf nog even met haar skien, dan zal ze niet achter lopen op het niveau van de groep. Kijk eens bij diverse skischolen in de dorpen waar je heen zou kunnen, dat moet geen probleem zijn.

Om 11:30 een tafeltje zoeken zodat je om 13:00 gegeten kan hebben, dat klinkt wel onaangenaam druk. Is er dan geen geschiktere plek om te lunchen?

Om 11:30 een tafeltje zoeken zodat je om 13:00 gegeten kan hebben, dat klinkt wel onaangenaam druk. Is er dan geen geschiktere plek om te lunchen?

Yippee op 21 mrt 2019 11:08

ja uit eindelijk pakte wij nog een pistje met haar naar het middenstation van zell am ziller, daar was het heerlijk rustig en plek zat… maar ik heb nog nooit zo veel mensen zien wachten en duwen/trekken voor een plaats… Probleem dat wij ook hadden was dat wij met 3 op een grote tafel zaten, dus veel mensen vragen of er nog plaats is, na de 2e dag hadden wij door om te zeggen dat er nog maar plaats was voor 2 man, wij hebben daar gezeten als sardines op een bankje omdat mensen nog perse bij moesten met zoveel man meer, een goeie stomp en de helft lag er af :D Ski gebied zou ik ook niemand aanraden, kan bij mij in de flop 5 ;)

In praktisch alle skigebieden bieden ze halve dagen les aan hoor. Zelfs in Skiwelt. 😄

https://www.checkyeti.com/de/winter/oesterreich/going-ellmau…

Veel plezier alvast.

iSKI op 21 mrt 2019 07:29

weet niet je dit uit ervaring weet, maar op de check yeti zijn het allemaal 4 uur les, dus 2 in de ochtend, en na lunch nog eens 2, hetzelfde wat wij hadden. De 2 uur les zijn allemaal snowboard lessen. Heb met van de week gek zitten zoeken op checkyeti

In Brandnertal geeft skischool Brandnertal alleen 's m orgens of 's niddags les. Drie uur per dag.

Het skigebied is maar 55 kilometer maar je skipas is ook geldig in Montafon.

Bij de skischool in Maria-alm kon je bij reservering kiezen voor twee of voor 4 uur les. Met uitzondering van de beginnersklassen.

Gewoon de hele dag (4uur) les nemen.
Als je een week per jaar gaat en je neemt 2 uur les per dag is wel erg minimaal om iets te leren.
Samen eten spreek je af met de leraar waar hij heen gaat die dag en daar kom je dan ook naar toe.

Ik wilde dit jaar ook gezellig samen lunchen met de kinderen en daarna als gezin skiën .na 1 ochtend skiën wilde de dames met de groep lunchen en s middags ook les😎

Drie dagen lekker met zijn tweeën geskied

Gewoon de hele dag (4uur) les nemen.
Als je een week per jaar gaat en je neemt 2 uur les per dag is wel erg minimaal om iets te leren.
Samen eten spreek je af met de leraar waar hij heen gaat die dag en daar kom je dan ook naar toe.

Hooykaas op 21 mrt 2019 22:35

als je niks kan toevoegen, misschien best niet reageren!

Om 11:30 een tafeltje zoeken zodat je om 13:00 gegeten kan hebben, dat klinkt wel onaangenaam druk. Is er dan geen geschiktere plek om te lunchen?

Yippee op 21 mrt 2019 11:08

ja uit eindelijk pakte wij nog een pistje met haar naar het middenstation van zell am ziller, daar was het heerlijk rustig en plek zat… maar ik heb nog nooit zo veel mensen zien wachten en duwen/trekken voor een plaats… Probleem dat wij ook hadden was dat wij met 3 op een grote tafel zaten, dus veel mensen vragen of er nog plaats is, na de 2e dag hadden wij door om te zeggen dat er nog maar plaats was voor 2 man, wij hebben daar gezeten als sardines op een bankje omdat mensen nog perse bij moesten met zoveel man meer, een goeie stomp en de helft lag er af :D Ski gebied zou ik ook niemand aanraden, kan bij mij in de flop 5 ;)

In praktisch alle skigebieden bieden ze halve dagen les aan hoor. Zelfs in Skiwelt. 😄

https://www.checkyeti.com/de/winter/oesterreich/going-ellmau…

Veel plezier alvast.

iSKI op 21 mrt 2019 07:29

weet niet je dit uit ervaring weet, maar op de check yeti zijn het allemaal 4 uur les, dus 2 in de ochtend, en na lunch nog eens 2, hetzelfde wat wij hadden. De 2 uur les zijn allemaal snowboard lessen. Heb met van de week gek zitten zoeken op checkyeti

Skippy79 op 21 mrt 2019 11:57

@Skippy79
Ik zie niks van snowboard. Snowsport, skifahren maar niks over snowboarden. Uw Duits niet zo machtig?

null

Toch bedankt voor u hulp.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Dit jaar in Ellmau geweest, de skischool daar bood alleen hele dag skiles aan. Volgens hun website was halve dagen ook mogelijk, maar dit deden ze eigenlijk alleen bij 3/4-jarigen. We twijfelden voor onze zoon van 4 over hele dagen. Op advies van skischool toch hele dag geprobeerd, was uiteindelijk een goede beslissing. Wij gingen tussen de middag ook met het gezin samen lunchen, lukte prima eigenlijk.
Vorig jaar in Ehrwald was halve dagen wel mogelijk. De vraag is of je ‘eis’ van min. 100 km piste wel reëel is. In de korte tijd die je zelf kunt skiën kun je niet al teveel kilometers maken (en je wilt niet te ver van de skischool gaan, je moet immers op tijd terug zijn). En in de middag met (klein) kind ga je (denk ik) ook geen kilometers vreten. Mijn ervaring is dat de helft al meer dan genoeg is om je goed te vermaken in deze periode.

Ik ben echt blij met de "Italiaanse" tijden, gewoon lekker van 10 tot 13 uur. :). Het is immers ook voor de kids vakantie en ze "moeten" al zoveel in het dagelijks leven.

*bericht bewerkt door franksplinter op 22 mrt 2019 10:19

Ik ben echt blij met de "Italiaanse" tijden, gewoon lekker van 10 tot 13 uur. :). Het is immers ook voor de kids vakantie en ze "moeten" al zoveel in het dagelijks leven.

franksplinter op 22 mrt 2019 10:19

Hier ook in Frankrijk , 9 tot 12 en daarna family time.

Dit jaar in Ellmau geweest, de skischool daar bood alleen hele dag skiles aan. Volgens hun website was halve dagen ook mogelijk, maar dit deden ze eigenlijk alleen bij 3/4-jarigen. We twijfelden voor onze zoon van 4 over hele dagen. Op advies van skischool toch hele dag geprobeerd, was uiteindelijk een goede beslissing. Wij gingen tussen de middag ook met het gezin samen lunchen, lukte prima eigenlijk.
Vorig jaar in Ehrwald was halve dagen wel mogelijk. De vraag is of je ‘eis’ van min. 100 km piste wel reëel is. In de korte tijd die je zelf kunt skiën kun je niet al teveel kilometers maken (en je wilt niet te ver van de skischool gaan, je moet immers op tijd terug zijn). En in de middag met (klein) kind ga je (denk ik) ook geen kilometers vreten. Mijn ervaring is dat de helft al meer dan genoeg is om je goed te vermaken in deze periode.

maartjek op 22 mrt 2019 09:41

Ligt denk ik ook aan je ski nivo. Wij gaan altijd trois vallee en kunnen in de ochtend behoorlijk wat van skigebied zien.

Ligt denk ik ook aan je ski nivo.

miepmiep op 22 mrt 2019 10:50

Ongetwijfeld ;)

Een halve dag les van 2 of 3 uur maakt natuurlijk al een groot verschil. Evenals de infrastructuur van het gebied, de plek van de skischool tov de rest van de pistes, enz…

@ iSKI - je had het over skiwelt en laat iets zien van fieberbrunn ;) heb ik niet veel aan tenzij wij daarheen gaan… Is misschien een optie.

In het skiwelt gebied vind ik op checkyeti( en heeft niks met mijn duits te maken want je kunt het ook in NL/EN zetten) alleen maar 2uur les voor 3//4 jarige of snowboarders

Ischgl kan ook hele of halve dag, groep skiet de hele dag met de leraar, maar het is mogelijk om alleen de ochtenden deel te nemen.

In Skijuwel kun je ook halve dagen skiles boeken, maar je betaalt relatief veel. 160 voor een week halve dagen en 190 voor hele. Ten 2e gaat (volgens mij) de rest van de groep in de middag gewoon verder.

Plaats een reactie