Advies: eerste ski's

Er staat ook nergens dat de F18 onskibaar is voor grotere skiërs; er staat alleen dat ik die niet snel zou aanraden aan grotere skiërs. Dat zijn twee verschillende dingen.

Ik denk dat de Curv TI het minst ondersteunt in het leerproces. De F19 en F18 doen dat meer, maar er zijn ook nog andere ski’s dan deze Fischers die zeker in aanmerking komen.

Idd volslagen onzin.

Zie ook hier:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/461217
1m83, 90kg op 167.

Helder. Welke zijn dat @Gigi?

Nordica Dobermann Spitfire TI, misschien ook Pro; Dynastar Speedzone 9 CA, de oude Fischer RC4 Superior Pro, de oude Atomic Redster XTI…

Nordica Dobermann Spitfire TI, misschien ook Pro; Dynastar Speedzone 9 CA, de oude Fischer RC4 Superior Pro, de oude Atomic Redster XTI…

GiGi op 27 mrt 2019 12:59

Ga ik eens naar kijken, bedankt!

Na verder onderzoek heb ik nog steeds een voorkeur voor de F18. De Dynastar Speedzone 9 (en misschien ook de 7) vind ik grootste uitdager, maar er zijn amper ervaringen te vinden met deze ski. Wie heeft hier ervaring mee en wil deze delen? Helemaal mooi als ze onderling vergeleken kunnen worden.

Voor mij was het grootste verschil het gewicht. De fischer progressors zijn vrij licht gebouwd. De dynastars wat zwaarder. De 1 is niet moeilijker te skien dan de ander, echter is de fischer daardoor wat frivoler dan de dynastar. Als je tussen deze 2 kiest zou ik voor de fischer gaan. Ook met het oog op eventuele verkoop. Zo’n F18 ben je echt zo weer kwijt mocht ie toch niet bevallen (wat ik me niet kan voorstellen overigens). De prijs kwaliteit verhouding is sowieso gewoon heel goed.

Volgens de info die ik online kan vinden, wegen ze hetzelfde. Misschien voelt de F18 lichter aan qua gedrag? Prijs-kwaliteitverhouding is zeker dik in orde en ik verwacht er geen buil aan te vallen. Wat dat betreft staat de F18 nog steeds bovenaan mijn lijstje. Wat ook meehelpt, is dat ik deze ski erg mooi vind.

Ik zou nog een jaartje wachten. Kun je nog meer onderzoek doen.
Bovendien gaan de F18’s eruit voor komend jaar.

Het voordeel wanneer je ze nu koopt is dat je eenvoudig minimaal 40% korting kan scoren. Wanneer je de nieuwe collectie in het najaar koopt betaal je de volle mep

Born to Ride

Als je die F18s graag wil dan gewoon nu kopen voor een spotprijs. Als je niet overtuigd ben dan lekker gaan testen, echter de kans dat je een goede ski voor die prijs vindt in t nieuwe seizoen is n stuk kleiner natuurlijk.

Wat betreft die gewichten online: mijn ervaring is dat dat nooit klopt. Heb zowel de speedzone 7 als de f18 opgetild en geskied, die F18 is lichter 😆

Okee, good to know haha. Ik geloof dat Sport-Robl de goedkoopste is. Dan wordt het tijd om te gaan bestellen, want testen gaat 'm niet worden buiten het Duijvenstein-assortiment om en ik ben aardig overtuigd! Allen bedankt voor jullie tijd en advies. :D Kan me namelijk voorstellen dat het gaat vervelen, de zoveelste vraag om advies.

Overtuigd waarvan? Dat de F18 je beter gaat bevallen dan de S/max 8? Ik heb nog steeds geen idee waarom je dat denkt…

Of dat zo is weet ik niet, maar dat de F18 al jaren zo populair is, vind ik veelzeggend en direct vergelijken kan ik niet. Als ik niet direct ondersteboven ben van de S/Max 8, wat raad jij dan aan? Ik ken jouw voorkeur en die skitest waar de Salomon als winnaar uit komt, maar dat wil niet zeggen dat ik precies dezelfde voorkeur en skistijl heb als jou of die testers.

Nee, inderdaad, dat hoeft niet.
Maar je denkt steeds maar dat de F18 je beter zal bevallen dan de 8 of de 10. Het blijft een raadsel waarom je dat dan denkt. Ook nu kom je niet verder dan dat hij geliefd is.
Je vraagt advies, ik heb ze allebei, maar om onduidelijke reden weet je het dan toch beter.
De F18 is inderdaad een prima ski. Van mij mag je hem kopen. Een buil zul je er zeker niet aan vallen. Veel succes.

Ben ik op heel het seizoen maar 1 andere F18 tegen gekomen dus qua populariteit valt het wel mee. 😉
Vind het wel een goed product wat bij me past. Behalve in los poeder zoals vandaag. 😛

Bla, bla, bla.

Bart zit gewoon in de poeder!!! 🎿🎿

Wat ook leuk is, is een dagje poederlatten huren. Heb je dat ook weer eens meegemaakt 😁

Bart zit gewoon in de poeder!!! 🎿🎿

Wat ook leuk is, is een dagje poederlatten huren. Heb je dat ook weer eens meegemaakt 😁

elisabeth101 op 4 apr 2019 20:35

Zou ik morgen moeten doen. 🤔

Bla, bla, bla.

Plaats een reactie