Advies accommodatie in Aosta

Ik ben van plan om volgend jaar met de Carnavalsvakantie (vanaf 22/2) naar het Aosta dal te gaan. Standplaats zou Pila en directe omgeving moeten worden. Waarschijnlijk word het een gezelschap van 4 pers 2 volw (waarvan 1, mijn partner, niet skiet en 2 tieners. We zoeken liefst een traditionele acco met natuursteen op gevel én een openhaard. Ik weet dat er mensen op dit forum (Gigi, CJA) wel eens in het Aosta dal geweest zijn. Hebben jullie misschien tips voor mij ? Mogen tips zijn mbt zoeken accomodatie, maar ook mogelijkheden om in naburige (mits die er zijn) te gaan skiën). Ik ben benieuwd…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 24 mrt 2019 13:52: Titel wat meer inhoud gegeven

Als er een niet-skiër mee is zou ik lekker in Aosta zelf gaan zitten. Leuk stadje waar je je eenvoudig een dag (of meer) vermaakt. Mijn ervaring is dat je daar met Airbnb of Booking vrij eenvoudig wat leuks kan vinden.
Veel plezier alvast!

Als er een niet-skiër mee is zou ik lekker in Aosta zelf gaan zitten. Leuk stadje waar je je eenvoudig een dag (of meer) vermaakt. Mijn ervaring is dat je daar met Airbnb of Booking vrij eenvoudig wat leuks kan vinden.
Veel plezier alvast!

Forza op 24 mrt 2019 16:57

Dit zou ik ook doen, zeker als je meerdere gebieden in de buurt wil bezoeken. Of ergens ten oosten van Aosta, dan zit je dichter bij de meeste gebieden.

Mr. Slow

Bedankt voor de info tot zover ga ermee aan de slag.

Geboekt ! Heb een mooi appartement gevonden midden in het oude stadsdeel !
800m van de cabinelift (moet nog even uitzoeken of er skibussen rondrijden die je naar dalstation brengen).
Word een keer een andere beleving, zo midden in een stad. Ben benieuwd hoe het ons bevalt.

Geboekt ! Heb een mooi appartement gevonden midden in het oude stadsdeel !
800m van de cabinelift (moet nog even uitzoeken of er skibussen rondrijden die je naar dalstation brengen).
Word een keer een andere beleving, zo midden in een stad. Ben benieuwd hoe het ons bevalt.

Geboekt ! Heb een mooi appartement gevonden midden in het oude stadsdeel !
800m van de cabinelift (moet nog even uitzoeken of er skibussen rondrijden die je naar dalstation brengen).
Word een keer een andere beleving, zo midden in een stad. Ben benieuwd hoe het ons bevalt.

Pirmin op 25 mrt 2019 07:57

Super !!! Gaat je goed bevallen

May the ski force be with you !!

Hoi Carmody, weet jij misschien of er bussen door de stad Aosta rijden om mensen naar dalstation te vervoeren. Wij moeten 800m lopen en dat is best een eindje😉

Je kan gratis parkeren bij de gondel, plek zat als je op tijd bent.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ok, mijn vrouw skiet niet en heeft graag de auto bij haar. Ze wil ons wel afzetten, maar dat vind ik beetje bezwaarlijk. Daarom hoopte ik dat er skibussen door de stad reden, maar vooralsnog heb ik alleen een avondbus kunnen vinden.

Ook niet gewoon lijnbussen? Of is er niet een skidepot onderaan de gondel? Ik dacht wel dat daar een shop zat… En anders zeker waar de gondel aankomt in Pila.

*bericht bewerkt door GiGi op 25 mrt 2019 17:30

Is depot bij gondel, klopt. 1e dag af laten zetten en andere dagen 10 min lopen van appment naar gondel (800m) op normale schoenen. Moet lukken.

Plaats een reactie