Parkeren

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Rosière

Wij willen graag eens naar La Rosière, maar veel accommodaties hebben geen eigen parkeergelegenheid (of max. één plek op een app. voor 12 personen…).

Wie weet de locaties in La Rosière te noemen waar er (openbaar) geparkeerd kan worden, d.w.z. ook 's nachts (dus volledige week de auto op één plek) ?

Ik weet dat bij de ingang van Les Eucherts een wat grotere parkeerplaats zit waar langparkeren is toegestaan. Vanaf daar naar La Rosière is een wandeling van 10 minuutjes.

Ben net een paar dagen terug. Volgens mij kun je her en der wel parkeren, maar vrijwel elke residentie heeft eigen (voldoende) parkeerplaatsen, echter niet altijd gratis.
Zie verder deze info:
https://www.larosiere.net/en/prepare-your-stay/practical-inf…
Bewerking
Bijzonder: ik had de info in het Frans gelezen en voor het goede begrip voor het kopiëren de Engelse versie aangeklikt, maar niet gelezen. Die blijkt voor wat betreft info echter aanzienlijk af te wijken. Daarom hier ook nog in het Frans:
https://www.larosiere.net/preparez-votre-sejour/infos-pratiq…

*bericht bewerkt door Frank op 28 mrt 2019 15:09

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Wij zijn hier in de voorjaarsvakantie geweest en hadden hetzelfde probleem. Heb daar destijds ook een topic over geopend:) Zat nl een beetje in de stress omdat je volgens de site van La Rosière ‘s nachts nergens op straat mag parkeren (wat ook echt zo is, overal staan bordjes dat je er max 2 uur mag staan en ‘s nachts helemaal niet), en in ons geval had de accommodatie ook geen parkeerplaats beschikbaar. Ze verwezen ons toen naar de VVV. Die beheren nl de openbare parkeergarage bij het front de neige (dat staat overigens nergens op de site), waar je op reservering kunt parkeren. In onze week was die ook vol, maar in jouw week misschien niet. Dus mail vooral de VVV met de vraag of je daar een plek kunt reserveren.
Wij hebben uiteindelijk geparkeerd op de openbare, gratis parkeerplaats aan het begin van het dorp, achter de brandweerkazerne. Vanaf daar kun je met de gratis navette naar het dorp en het front de neige. Lopen kan ook, is denk ik 10 minuten naar het front de neige, maar met bagage is dat minder fijn;) Op die parkeerplaats was ruim voldoende plek. Alleen lijkt me dat geen pretje in weken met flinke sneeuwval.

Overigens is La Rosière een heel leuk gebied! Prima keuze:)

@Jorien83, mocht je dan niet laden/lossen bij je accommodatie? Als je je auto namelijk hebt volgeladen + volle dakkoffer (vier gezinsleden…!), dan kan men toch niet verwachten dat je die enorme hoeveelheid bagage in een navette kan meenemen ? Immers, de bagage bestaat niet uit enkel een koffer en een paar ski’s; je hebt wel iets van 30 of meer tassen e.d. bij je…

@Rene4000 Laden en lossen kan uiteraard wel gewoon (je kunt max 2 uur parkeren in het dorp), dus je hoeft idd niet met je hele hebben en houden in een navette.

Als ik het zo teruglees, staat het er idd een beetje verwarrend. We hebben er ‘s ochtends geparkeerd, omgekleed en met ski’s etc de navette gepakt. ‘s Avonds hebben we de auto weer gehaald om alle tassen uit te laden bij het appartement. En de avond voor vertrek hebben we het meeste ook voor de deur ingeladen:)
Lees dus ‘skispullen’ waar ‘bagage’ staat…

Plaats een reactie