Hard shell jackets. Hebben jullie tips?

Als het nep zou zijn, waarom laat Ebay dat dan toe, begrijp ik niet helemaal?

Tijd voor een uitpakparty?!

Als het nep zou zijn, waarom laat Ebay dat dan toe, begrijp ik niet helemaal?

Gaston op 3 apr 2019 11:44

Gaan vermoedelijk pas naar dat soort dingen kijken als ze gefundeerde klachten binnen krijgen. Buiten dat, tot het tegendeel blijkt, kan dit gewoon een bonafide aanbieder zijn natuurlijk.

*bericht bewerkt door evr66 op 03 apr 2019 12:25

Edwin van Riel

Omdat de meeste mensen helemaal niet doorhebben dat het nep is. Vaak is het heel goed nagemaakt.
Ik ken zelfs mensen die een spyder skipak aan de deur gekocht hebben en ervan overtuigd waren dat het echt was.
Ik kan je over merkvervalsing de mooiste verhalen vertellen.
Sommige artikelen zijn zo goed nagemaakt dat zelfs de merkhouder moeite heeft om te zien of het echt of nep is. Al geldt dat meer voor spijkerbroeken dan voor Goretex jacks. Zoals gezegd is het vaak ook gewoon illegale overproductie.
Maar ook bij Goretex jacks kan bv de buitenkant nagenoeg identiek lijken, maar zit er bv een goedkoop nepmembraan in. (Daarom: wegen!).
Veel namaak komt uit Turkije.
Erger wordt het dat merkvervalste kleding soms gewoon bij tussen de echte spullen hangen. Björn Borg heeft daar bv heel veel last van gehad. Een echte winkelier, met echte Björn borg spullen, koopt dan een partij nep in en hangt die tussen de echte. Niet heel slim, maar de inkoopprijs van de neppers is zo laag (echt nagenoeg niks), dat dat heel aantrekkelijk is. Voor de merkhouders heel schadelijk, want de neppers zijn vaak slecht van kwaliteit en halen daardoor de goede naam van het merk naar beneden.
Voor de geïnteresseerden: art. 337 WvSr.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 apr 2019 13:01

Als het nep zou zijn, waarom laat Ebay dat dan toe, begrijp ik niet helemaal?

Gaston op 3 apr 2019 11:44

Die website heeft niks met Ebay te maken ook al wekken ze die indruk.

When life gets too complicated.... SKI

Als het nep zou zijn, waarom laat Ebay dat dan toe, begrijp ik niet helemaal?

Gaston op 3 apr 2019 11:44

Die website heeft niks met Ebay te maken ook al wekken ze die indruk.

Alex op 3 apr 2019 12:50

Ebay Kleinanzeige is gewoon van Ebay, hoor.
eBay Kleinanzeigen ist flexibel und schnell wie ein Startup – und zugleich Teil der weltweiten eBay-Familie..
Net als marktplaats.

Tot nu toe heb ik nog geen redenen om aan te nemen dat het nep is, maar zoals @DrPhil aangaf is het wel een red flag.

Ik wacht nu de ontvangst af (tijdens het weekend komen we toe in Oostenrijk) en zal dan 'gespannt' de zending nakijken.
Best wel spannend, zeker gezien de verwachte sneeuwdump en de hierop volgende wisselvallige dagen.

Ondertussen heb ik ook al de weg gevonden naar de counterfeit afdeling op de website van Arc'teryx.
Hier staan wel wat foto's.
Al moet ik hier toch wel van zeggen dat de getoonde namaak op deze foto's die zij tonen, vrij goed merkbaar is. Zelfs voor een leek.
Anders kan het inderdaad zijn wanneer de (Turkse, Chinese?) namaak echt goed gemaakt is…

Ter info, de originele Arc'teryx jassen worden ook in China gemaakt.
Eigenlijk is Arc'teryx sinds een paar weken zelfs volledig Chinees. De Amer Group is door Chinese investeerder overgenomen.

*bericht bewerkt door Snow70 op 03 apr 2019 13:26

Ja, dat is nou het het mooie. Arcteryc laat idd veel jacks in China maken. De mijne ook. En dan maakt de fabriek gewoon stiekem wat meer.
Idd kun je bij dit soort jassen wel zien of het nep is. Vaak heeft het Arcteryc logo net een stikseltje tevee. Hoeveel moeite kan het zijn. Maar ik ken uit eigen ervaring ook een zaak, daarin had iemand een container met Jucci binnengekregen ipv Gucci. Geloof het of niet.
De naden zijn ook vaak veel slechter afgewerkt. Arcteryc heeft hele smalle naden en die zijn perfect getaped. De breedte van de overlap is dan vaak een indicator.
Natuurlijk zet Arcteryc wel de duidelijkste gevallen op zijn site.
Mijn ervaring is: een nepper heeft meestal een duidelijk ander gewicht. Mijn jack klopt tot op 5 gram met de fabrieksopgave.

Ebay Kleinanzeige is gewoon van Ebay, hoor.
eBay Kleinanzeigen ist flexibel und schnell wie ein Startup – und zugleich Teil der weltweiten eBay-Familie..
Net als marktplaats.

DrPhil op 3 apr 2019 12:56

Je hebt gelijk. Ik moest wel even graven op die site om dat boven tafel te halen. Overigens worden de Sabre jackets die @Snow70 via hen heeft gevonden volgens mij niet op Ebay aangeboden.

*bericht bewerkt door Alex op 03 apr 2019 14:20

When life gets too complicated.... SKI

Hi,

Vandaag toegekomen in Montafon.
Vandaag nog lekker weertje, hopelijk valt het komende dagen ook nog mee…

Bij onze toekomst lag de zending van mijn hardshell op mij te wachten.
Best gespannen, de doos open gedaan, en vrij snel een zeer goed gevoel gekregen.
Niet alleen was het de juiste maat, en beviel de kleur mij ook, maar vooral het leek me dat de vrees voor namaak toch onterecht was.

Ik heb het jack zeer goed vergeleken met de gedetailleerde voorstelling in dit YouTube filmpje.

Het moet gezegd, wanneer ik naar de details kijk, dan zie ik geen enkel verschil. Ook na een detailanalyse.
Een weegschaal heb ik niet bij, maar dat kan ik thuis nog doen.

Hierbij alvast paar foto's van het jack.

null

null

null

null

null

null

Morgen alvast testen !

*bericht bewerkt door Snow70 op 06 apr 2019 20:16

Ziet er goed uit. Veel draagplezier 👍

When life gets too complicated.... SKI

Ziet er inderdaad echt uit. Veel plezier.

Super!

Edwin van Riel

Hi,

Ondertussen al 4 dagen kunnen skiën met de Sabre.
Tot nu toe kan ik besluiten dat dit echt een prima jacket is.
Zeer tevreden van!
Heb tot nu toe aardig wat verschillende weersomstandigheden mogen ervaren: zon, sneeuw, wind, warm, frisser en zelfs wat regen.
Prima gewoon.

Had tegelijk met het jacket ook een hardshell broek van Peak Perfomance (eveneens GTX) gekocht. Op Zalando 60% korting.
Ook deze doet het prima.

Ik heb nu de indruk dat ik deze aankopen al veel vroeger had moeten doen, maar ja, het is nu eenmaal zo dat je in deze periode van het jaar veel korting krijgt en dat dit soort uitrusting tijdens het gewone seizoen een hoge RRP heeft. Dus aardig wat Euro’s gespaard, maar vooral, zeer tevreden van de aankoop !

Ben wel benieuwd wanneer ik dit jacket zal aantrekken in echt koude omstandigheden in december. Ik vermoed toch dat er een extra laag onder moet gedragen worden. Immers stil zitten op de lift, zorgt nu wel voor wat ‘verkoeling’. In december kan dit wel eens ‘verkilling’ zijn…

Onder een hardshell draag je inderdaad verschillende lagen. Van alleen een vochtafdrijvende thermo in de zomer tot een thermo, midlayer en misschien nog extra donsdjasje in diepe winter. Al naar gelang de omstandigheden.

Onder een hardshell draag je inderdaad verschillende lagen. Van alleen een vochtafdrijvende thermo in de zomer tot een thermo, midlayer en misschien nog extra donsdjasje in diepe winter. Al naar gelang de omstandigheden.

GiGi op 10 apr 2019 15:06

Naar dat donsjasje zal ik zeker wel naar moeten uitkijken.

Zijn er bepaalde tips?
Ik merkte dat er jasjes zijn met natuurlijke dons/veren, maar ook met niet-organische vulling ?
Pit zips mogelijk cq nodig in dergelijke jasjes?

*bericht bewerkt door Snow70 op 10 apr 2019 15:15

Ikzelf heb een goedkope van Regatta in een aanbieding op de kop getikt. Niet high-tech, maar wel effectief. En dat voor een euro of 50. Die van Wed’ze (Decathlon) is ook prima hoor ik.

Laatst voor mijn dochter een gescoord bij de Decathlon van Simond, perfect ding, nette prijs.Heb zelf een Atom van Arcteryx, ook prima, maar wel 3x zo duur ;)

Edwin van Riel

Ik zou eerst op zoek gaan naar een goede midlayer i.p.v. een donsjas. Ik heb zelf een Patagonia R1 (https://www.patagonia.com/product/mens-r1-regulator-fleece-h…) en samen met mijn Sweet jas is dat afdoende voor de kou. Een donsjas voert minder snel vocht af dan een goede fleece tussenlaag.

When life gets too complicated.... SKI

Een goede midlayer heb ik al.
Van het huismerk van Decathlon.
Zeer tevreden van !

Ook termisch underwear van deze Franse keten vind ik top.

Ook voor het fietsen gebruik ik hun termisch undershirt (wel ander type dan bij het fietsen ;-) )

Ik denk ook gewoon een shirt met daarover een fleece pull en dan de jacket, dat is meer dan warm genoeg, ook in de winter.

Ik heb er zo een voor onder mijn hardshell:

https://www.decathlon.nl/p/gewatteerde-jas-voor-bergtrekking…

zelfs dit jaar bij -20 niet nodig gehad…

thermoshirt, fleece (ook van wedze) en hardshell was voor mij voldoende…

*bericht bewerkt door moderator op 10 apr 2019 19:33

Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/gewatteerde-jas-voor-bergtrekking…

Voor mij prima onder mijn hardshell en pas 1 keer aangehad met -20 in het dal tijdens het stilstaan…

Verder is onder het boarden een thermoshirt en een dunne fleece (wedze) ook prima en warm genoeg voor mij met mijn Kilpi Hastar shell…

Laagjes is inderdaad het toverwoord! Dikte van de laagjes is persoonlijk. Ik ben van de afdeling straalkachel en heb het altijd warm. Dus ik heb voornamelijk wat dunnere laagjes. Ik heb skipullies die eruit zien als dikkere hardloopshirts waarbij heel blij mee ben. Ik vind een fleece snel te warm.

Let it snow, let snow, let it snow!

Plaats een reactie