Wanneer vertrekken van Antwerpen naar Les Sybelles 1ste week paasvakantie

Hi!

Wij vertrekken voor een weekje naar Les Sybelles vanuit Antwerpen op 6 april.
Kan iemand ons tips geven om hoe laat te vertrekken om de drukte op de weg te ontwijken?
We kunnen om 16u in ons appartement en willen pas zondag de piste op.
Heb namelijk wat schrik voor lange files omdat ook niet-wintersporters misschien vertrekken op vakantie omwille van de paasvakantie die start.

Alvast bedankt voor de inzichten hier :).

Grts,

K

Vorige jaar daar geweest en vertrokken rond 2u op zaterdagmorgen ter plaatse in La Toussuire rond 12u met 2 stops en direct de sleutel gekregen .Daarna dan rustig iets gegeten en het appartement in

Naast wij Belgen begint ook Noord-Frankrijk op 06/04 aan de paasvakantie.
Mogelijke drukte ga je vooral hebben vanaf Chambéry, vermoed ik.
Deze site voorziet geen echte problemen voor die dag: https://www.bison-fute.gouv.fr/previsions,10741.html…

Als je toch zo veel mogelijk drukte wil vermijden, zijn er 2 opties:

  • heel vroeg vertrekken of 's nachts rijden
  • pas tegen de middag vertrekken
    Elk voordeel heb zijn nadeel…
To ski or not to ski, that is not a question

Denk als je voor 10u Chambéry voorbij bent dat je de grootste drukte wel vermijd…
Zelf vertrek ik vrijdag na mijn werk en kom dan in Bourg Saint Maurice aan rond 07u 's morgens… nog uurtje of 2-3 slapen en dan al paar uurtjes met funiculaire naar omhoog om pas na sluiting van de pistes weer richting La Plagne te rijden.
Zo heb ik extra skidag en vermijd ik ook grootste drukte op de weg :-)

@flap20 mag ik als tip geven om dan de zaterdag in Sainte Foy te spenderen. Dat ligt ook boven Bourg Saint Maurice en is echt een pareltje en super voor een dag. Lange uitgestorven pistes en heerlijke sneeuw. Wij hebben dit afgelopen zaterdag gedaan en dat is ons zeer goed bevallen.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 27 mrt 2019 17:16

Born to Ride

@Matthias123 Staat op het To-do lijstje ;-) Maar zal voor een volgende keer zijn… skipas is al gekocht voor die zaterdag…
Les Arc op zaterdag ook bijna uitgestorven…

null

Plaats een reactie