Ski rugzak

Hi,

Ik ben een freeskier van 18 jaar en wil graag een tas op mijn rug hebben waar OOK mijn ski's in kunnen, ik kan ze echt nergens vinden en ik vind dit erg handig, heeft iemand een idee waar ik dus een rugzak kan vinden waar ook mijn ski's in kunnen? alvast bedankt:)

Waar je ski’s in kunnen wordt best lastig denk ik. Waar ze aan kunnen is wel goed te doen. Veel freerider-rugzakken hebben een ‘ski carry’ systeem (bandjes waarmee je je ski’s op je rugzak kan binden). ‘A-frame’, ‘H-Frame’ en ‘diagonaal’ zijn de verschillende soorten van dragen.
Veel plezier met googelen.

Ik heb er een van decathlon, maar die is inmiddels wel een jaar of 10.
Het kan, en ook nog goedkoop…

https://www.decathlon.nl/p/rugzak-voor-freeride-volwassenen-…
Zie de foto’s

*bericht bewerkt door moderator op 31 mrt 2019 16:52

fijne site hè, dat wintersport.nl?

[quote]Ik heb er een van decathlon, maar die is inmiddels wel een jaar of 10.
Het kan, en ook nog goedkoop…

Aaah hij is nu uitverkocht, weet je toevallig ook een site waar ze wel op voorraad zijn, ik heb er natuurlijk weinig verstand van…

Ik heb sinds dit jaar een Douchebag The Explorer. Daar zit een systeem in ingewerkt om je skis vanachter aan de rugzak te bevestigen. Dit werkt naar behoren. De rugzak is wel aan de prijzige kant maar wat mij betreft het geld waard. Via de onderstaande link kan je een filmpje vinden waarin dat mechanisme gedemonstreerd wordt.

https://douchebags.com/the-explorer

*bericht bewerkt door moderator op 31 mrt 2019 17:17

[quote]Ik heb sinds dit jaar een Douchebag The Explorer. Daar zit een systeem in ingewerkt om je skis vanachter aan de rugzak te bevestigen. Dit werkt naar behoren. De rugzak is wel aan de prijzige kant maar wat mij betreft het geld waard. Via de onderstaande link kan je een filmpje vinden waarin dat mechanisme gedemonstreerd wordt.

https://douchebags.com/the-explorer

249 euro is iets te prijzig… liefst rond de 100 of lager…

Er zijn ook prima opties onder 80 euro te krijgen. Google maar eens op ‘skirugzak ski carry’.

[quote]Er zijn ook prima opties onder 80 euro te krijgen. Google maar eens op ‘skirugzak ski carry’.

Okay Thanks :)

Check dakinerugzakken deze hebben haast allemaal skicarry systemen. En zijn betaalbaar.

From a galaxy far far away.............

Ga naar een shop en ga passen, rugtas kan bij de een goed zitten en bij de ander niet fijn.

Probeer ze in de winkel ook met ski’s er aan, dan voel je vaak pas hoe de tas zit.

Musts wat mij betreft: een brede heupband (bv met klitteband en een gesp), borstbandje die in hoogte verstelbaar is en een goed stevig rugdeel.
Bandje die je goed weg kunt stoppen als je die niet gebruikt, zodat je niet overal en nergens aan blijft hangen.

Ik heb er een van decathlon, maar die is inmiddels wel een jaar of 10.

Het kan, en ook nog goedkoop…

Aaah hij is nu uitverkocht, weet je toevallig ook een site waar ze wel op voorraad zijn, ik heb er natuurlijk weinig verstand van…

mace2911 op 31 mrt 2019 17:09

Hij ligt nog in de Decathlon in Best, Noord Brabant.
En anders kan je de Duitse, Franse en Belgische site checken…

*bericht bewerkt door Ferdinand op 31 mrt 2019 20:14

fijne site hè, dat wintersport.nl?
When life gets too complicated.... SKI

Ik heb deze rugzak en ben hier zeer tevreden over.
https://www.bever.nl/p/deuter-freerider-24-rugzak-PEAHD60006…

Ik heb een Ortovox Free Rider rugzak… deze heeft ook de optie om ski’s aan vast te binden, mocht je bijvoorbeeld het terrein in gaan en een stuk omhoog moeten lopen. Bovendien een fijne tas omdat er een rugbeschermer geïntegreerd is en erg lekker om je lijf zit (in mijn geval). Camel Bag ook optioneel, en daar maak ik dankbaar gebruik van. Echt een aanrader dus!

Ik zou eerst eens verschillende rugzakken proberen, liefst ook met de skies eraan vast gemaakt, dan weet je hoe ze zitten en weet je beter waar je naar wilt zoeken. Ook de manier waarop ze bevestigd worden kan wel of niet als prettig ervaren worden, dus let daar goed op. Verder moet je goed nadenken over wat je allemaal mee wilt nemen in de rugzak, dat is bepalend voor hoeveel liter inhoud de rugzak minimaal moet hebben. En wil je ook met een airbag gaan werken?

Wat wil je gaan doen ermee? Terrein in, mss beter doorsparen voor een airbag? Als je wilt heb ik nog wel een simpele K2 rugzak met skidragers hier liggen. Mag je zo op komen halen.

Edwin van Riel

Plaats een reactie