Einde seizoen Bruel-Cervinnia

Ik heb een leuke aanbieding gezien voor het einde van het seizoen in Cervinnia (gratis ski-pas)
Dit is wel pas 29/04 tot 5/05 vrij laat dus.

Ik ben nog nooit zo laat gegaan en heb geen idee wat ik kan verwachten.
Het aantal liften/pistes dat nog open is ? (geen informatie daaromtrent gevonden)
De drukte tijdens zo’n gratis-skipas moment. (Gratis voor degene die een 6dagen pas nemen, dagjes mensen betalen)
Ik kan mij voorstellen dat boven 2000m, alles nog best wel goed kan zijn ?
Pap is iets dat ik nog best wel leuk vind, dat deel stoort mij niet eigenlijk.

Of kan ik beter een short-ski in les3Valle gaan doen binnen 2 weken.
Is er zo’n groot verschil in sneeuwkwaliteit in die 2 weken, of trekken die gebieden gewoon geen volk meer aan op dat moment?

Ik kan de meeste van je vragen niet beantwoorden want ik ben er nog nooit zo laat in het seizoen geweest, maar toen ik er vorige week was gaf de thermometer bij de lift in het dorp (op 2000 meter) 28 graden aan. Dat zal niet helemaal kloppen natuurlijk, maar het was echt behoorlijk warm. De sneeuw lag er 's ochtends vaak erg hard bij en in de loop van de dag werd het in de lage delen extreem slushy, maar wij hebben nog heerlijk geskied. In Cervinia kun je altijd zo hoog komen dat de sneeuw altijd ergens nog wel lekker is. Ik zou de gok wel aandurven in dit gebied denk ik!

Vorig jaar was in die periode alles in Breuil open, en was heel Valtournenche dicht. Kijk even op de webcams: https://cervinia.panomax.com/plateau-rosa. Er ligt duidelijk minder dan vorig jaar (linker optie in balk onder), maar er gaat komende week nog wat vallen.

Overigens kon je in de weekenden in mei dat het gebied ook open was ook nog de dalafdaling doen (terwijl ze als gesloten aangegeven waren). Tijdens het einde van de Giro D’Italia op 26 mei deed ik de dalafdaling 3/het stuk ernaast nog (ookal moest ik toen een paar keer een stukje gras oversteken en was de piste zelf aldoor de pistenbullies opengereden voor de zomer).

Valtournenche gaat meestal rond half april dicht. Ook in Zermatt is die week nauwelijks nog iets open. Eigenlijk alleen Furgsattel.

Valtournenche gaat meestal rond half april dicht. Ook in Zermatt is die week nauwelijks nog iets open. Eigenlijk alleen Furgsattel.

DrPhil op 1 apr 2019 16:40

Welke pisten horen bij valtournouche? Degeene die boven Salette liggen ?

De sneeuw lag er 's ochtends vaak erg hard bij en in de loop van de dag werd het in de lage delen extreem slushy, maar wij hebben nog heerlijk geskied. In Cervinia kun je altijd zo hoog komen dat de sneeuw altijd ergens nog wel lekker is. Ik zou de gok wel aandurven in dit gebied denk ik!

Lein op 1 apr 2019 15:19

Op het juiste moment er zijn en je hebt firn. :)

Valtournenche gaat meestal rond half april dicht. Ook in Zermatt is die week nauwelijks nog iets open. Eigenlijk alleen Furgsattel.

DrPhil op 1 apr 2019 16:40

Welke pisten horen bij valtournouche? Degeene die boven Salette liggen ?

Anon5710 op 1 apr 2019 16:58

Ja, alles rechts van Colle Superiore Cime Bianche.

Mr. Slow

Piste 7 en goed weer gaan de beslissende factoren zijn. :)

Plaats een reactie