Advies nieuwe skis

Dag allemaal,
Ben op zoek naar nieuwe skis ter vervanging van mijn 2011 model Fischer RC4 SC op 170cm.
Ikzelf ben 194,5cm groot en weeg 108kg, ben atletisch gebouwt (doe al jaren fitness). Ben 39 jaar oud.
Ski al sinds mijn 3 jaar met onderbreking van 13 tot 26, toen heb ik gesnowboard.
Nadien steeds 2 keer per jaar gaan skieen.
Nu ben ik aan het kijken voor nieuwe skis.
Zat te denken aan eventueel nieuwe Fischer RC4 SC's model (2018/19). Die kan je nu vinden voor een mooie prijs.
Ik houd vooral van korte bochten, heb weinig ervaring met all mountain ski's. Heb er eens een paar gehuurd, een jaar of 5 geleden maar vond het maar niets.
Vond dat ze te zwaar draaide (te breed denk ik) met vergelijking van een kleine radiusski.
Deze ben ik ook tegengekomen : Rossignol Hero Elite ST-TI + Look NX 12 Konect WTR (2018)
of deze : Skiset Head Wc Rebels iSLR (2018) of Elan Race SLX Waveflex Platte + Tyrolia EL 10.0
Nu ken ik enkel de RC4 SC's en weet dat deze goed zijn maar zijn waarschijnlijk toch een stuk veranderd tov mijn oude.
Wat denken jullie? Ook ivm mijn gewicht.
Bedankt alvast,
Fre

De iSLR en Race SLX waveflex laten staan. Die gaan je te slap zijn.
Verder is er een hoop (goede) keuze.

Eventueel een mooie koop: https://www.wintersport.nl/forum/topic/467826

Bedankt Bennie. Nog iemand suggesties? Iemand ervaring met de Rossignol Hero Elite ST-Ti van 2018? Andere suggesties? Bedankt alvast

Heb de St-ti van dit seizoen geskied. Ben bijna 2 meter, 95 kg, niveau 7-8. Lekker in korte bochten, goede rebound, lange en geslipte bochten iets minder indrukwekkend. Lukt allemaal wel, maar niet ideaal hiervoor. Als met al heerlijke ski, als je op tempo korte bochten wilt draaien met “ons” postuur. Mijn dochter heeft hem nu, is een stuk lichter en daar lopen ook de langere bochten prima. Weet niet of je met het 2018 model de 1017-2018 variant bedoelt? Check in ieder geval dit even: http://gigiski.com/review-rossignol-hero-st-ti/ Er zat een minpunt in de ski/binding combinatie, maar da’s al weer een paar jaar geleden.

*bericht bewerkt door evr66 op 04 apr 2019 09:09

Edwin van Riel

Er staat 2018, als dat nu 2017-18 is of 18-19 , dat weet ik niet? was bij Rhein Main Carving shop.

als er staat 2018 zou ik maar uit gaan van 17-18. of even bellen/mailen ;)

Edit: even gekeken, staat model 18 bij, dus is model 17-18. Weet niet of er dit jaar veel aan veranderd is.

*bericht bewerkt door evr66 op 04 apr 2019 09:43

Edwin van Riel

Voor 2018-2019 zijn de Hero Elite-ski’s behoorlijk veranderd. Het karakter niet echt, maar de pittigheid wel. De nieuwe modellen zijn een slagje pittiger dan de oude. Nog steeds aan de vriendelijke kant van het spectrum, maar wel pittiger dan de vorige versies.

Dan zou ik met gewicht/postuur van TS niet naar een oudere grijpen eigenlijk, of zie ik dit verkeerd @gigi ? Moet zeggen dat de nieuwe voor mij gemakkelijk te handelen zijn en misschien nog wel iets steviger mogen.

*bericht bewerkt door evr66 op 04 apr 2019 10:12

Edwin van Riel

De nieuwe zijn helemaal prima voor TS denk ik, maar niet zo voordelig te krijgen als de oude, logischerwijs.

Kom ook net de Blizzard SRC tegen, hebben op alle gebieden 5 sterren op de ANWB site. Iemand ervaring mee?
Dank voor de responsen.

Ook de Blizzard SRC heeft twee versies: de oude (t/m 2017-2018) en de nieuwe Firebird SRC (2018-2019). De nieuwe is ook daar iets pittiger, de oude is zelfs wat mat/vlak.

Dit plaatje heb ik gemaakt voor GS ski’s, maar geldt net zo goed voor SL ski’s:

null

@GiGi komt er binnenkort ook zo een plaatje over SL-skis? Of een stuk waar je ze allemaal zo wat bespreekt zoals bij de GS-skis?

@GiGi komt er binnenkort ook zo een plaatje over SL-skis? Of een stuk waar je ze allemaal zo wat bespreekt zoals bij de GS-skis?

pieter-janvanhove op 4 apr 2019 13:18

Deze zomer schrijf ik alle reviews van zowel GS en SL ski’s die nieuw zijn. In oktober heb ik de lijstjes gepland. Maar zoals gezegd: voor SL’s is het plaatjes niet anders als het plaatje hierboven van de GS’sen.

Dank u voor deze lijst, denk dan toch maar de Fischer RC4 SC voor mij?

Dank u voor deze lijst, denk dan toch maar de Fischer RC4 SC voor mij?

FreHaas op 4 apr 2019 13:42

Kan zeker. Bij die ski is na 2014-2015 die ski een pak pittiger geworden. Ik weet niet welke je vroeger had? Maar als dat de oude versie is, is die dus ook niet meer hetzelfde als wat nu te koop is.

null

Ik heb er zo, van 2011 denk ik. Als iemand geïnteresseerd is? ;-)

@FreHaas, ik heb zelf 3 seizoen op de Worldcup SC’s van seizoen 2014/2015 geskied. En zoals al eerder is gezegd is de ski dat seizoen een stuk pittiger geworden. Ik ben het niet eens met de mening van @bennie. Ik denk dat de Worldcup Rebels iSLR op 170 zeker niet te slap is als je graag met korte radius skied. Maar het beste is om 2 a 3 ski’s te testen.

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

Nogmaals, aan die Head Supershape iMagnums kun je je ook geen buil vallen. En met jouw gewicht zeer vergevingsgezind, met een radius van 14m om nog lekker korte bochten te kunnen draaien.

Nou de SLR zou ik ook niet aanbevelen. De Head Worldcup Rebels SL is dan denk ik een betere optie, m.i.

Nou de SLR zou ik ook niet aanbevelen. De Head Worldcup Rebels SL is dan denk ik een betere optie, m.i.

GiGi op 4 apr 2019 15:10

Is die SL niet te hardcore?

Nou de SLR zou ik ook niet aanbevelen. De Head Worldcup Rebels SL is dan denk ik een betere optie, m.i.

GiGi op 4 apr 2019 15:10

Is die SL niet te hardcore?

Beter dan de SLR denk ik, voor iemand met jouw postuur.

*bericht bewerkt door GiGi op 04 apr 2019 15:16

Waar kan ik die kopen online? Suggesties?

Kijk eens op idealo.de
En even goed opletten dat je niet toch de SLR te pakken hebt (die is een stuk voordeliger geprijsd).

Ok, bedankt

Is het de moeite om een duurdere binding te kiezen op de heads? Kan kiezen tussen freeflex evo 11, 14 (+50€) of 16 (+100€).

Ik denk dat je ergens op DIN 9-11 terecht gaat komen, dus dan zou ik zeker voor de 14 gaan. Zwaarder is denk ik niet nodig.

Heeft die ski ook rocker zoals de 2019 Fischer RC4 SC? Is die ook slippend te skieen en in papperige sneeuw? Of is deze minder veelzijdig als de fischer? Bedankt

Heb het al gevonden, ja dus, moeilijk kiezen :-)

Fischer of Head? Fischer ziet er leuker uit vind ik maar daar stopt de vergelijking voor mij ;-)

Heb skis besteld, het zijn de Fischer RC4 SC (2018/19) Yellow Base geworden in 170cm! Bedankt voor alle hulp! Nu volgende week vrijdag op naar Val Thorens :-)

Plaats een reactie