Advies ski

Hallo,
Pas een heerlijke week gehad op huur ski’s, Rossignol Hero Elite ST Ca 1.63m. Laatste dag had ik Rossignol Hero Elite ST TI 1.67m en dat was best wennen, koste gewoon meer moeite en vooral kracht. Kan die 4 cm langer al merkbaar zijn of is dat gewoon type ski en moet ik even doorzetten en went dat wel…
Ga nu weer richting de sneeuw en vraag me af wat ik moet huren, zeker als die ST Ca daar niet verkrijgbaar zijn. Wat zijn vergelijkbare ski’s ?
Ben een man van 49, 75kg, 1.81m, rode piste en buckels gaat me goed af, zwart soms voor de uitdaging maar dat kost wel meer inspanning, en off piste is een uitzondering.

Groet Anthon

Ik denk dat het niet zozeer de extra lengte was die je voelde, maar vooral het metaal (Ti); de CA versie met carbon is echt een stuk zachter en dus minder hard werken.
Dit is een ski met een kleine radius (slalom geometrie) en een niet al te zware constructie. Houten kern met carbon. Er zijn meer van dat soort ski's, zodat 3lk merk h3eft wel een lichte slalomski voor consumenten. Head Worldcup Rebels SLR, Elan SL Fusion, Atomic Redster S7, etc.

*bericht bewerkt door GiGi op 08 apr 2019 13:43

Dank je voor de reactie GiGi

Plaats een reactie