skate helm of snowboard helm

Ik wil dit jaar gaan snowboarden met een helm. Ik deed dit vroeger echter altijd zonder. Ik heb ook nooit een muts op. Veel te warm voor mij.

Ik weet wel dat er helmen zijn met goede verluchting maar kan een skatehelm ook geen optie zijn voor mij?

Of is een skatehelm gewoon niet goed genoeg om te snowboarden?

Ik zou voor een snowboard/skihelm gaan.

De reden is dat een skatehelm geen bescherming geeft voor je oren. En dat is wel belangrijk. Verder kan je je afvragen of een skatehelm wel goed warm is als het echt koud is.

Aan de bescherming van de oren had ik nog niet gedacht.

Bedankt

Ik zal gewoon een helmpje rond de 50 euro op de kop tikken, de ski helmen van Giro kan ik je wel aanraden.

heb 1 van de lidl, merk crevit. heerlijk helmpje. 25 euro.

vriendin heeft een Sinner ook een fijne helm rond de 60 70 euro.

freeride helm Brunotti Harper € 40 euro bij plutosport.nl

Ik heb het ook altijd warm, maar vorig jaar toch maar een helm aangeschaft.
Eentje nemen met veel luchtgaten en ik heb er ook gelet dat de oorpads niet te dik en warm zijn. Daar zit namelijk ook verschil in.

Ik zou zeker een snorboard helm kopen, dit vanwege de isolatie! Koude oren zijn niet fijn! Je hebt tegenwoordig voor niet al te veel geld mooie helmpjes! Spul van POC is ook erg mooi!

Van mijn hobby mijn werk gemaakt!

In 2010 bij de Perry Sport een helm van Spex gehaald (€ 60,-), en ik ga niet meer zonder! Zit heerlijk, is lekker warm, ook bij de oren. En heeft me al 1 keer gered van waarschijnlijk een flink gat in m’n hoofd: vol met m’n hoofd (helm dus) tegen de erg hard aangedrukte sneeuw op zo’n pad tussen de pistes. Wel een kwartier flinke hoofdpijn gehad van de klap, maar liever dat dan een rode vlek op de piste…!

Wanneer de dagen korter worden, blijf dan altijd krenten in de pap fleppen!

Ik zou eens kijken in Decathlon, zeer goeie kwaliteit voor een lage prijs. Iedereen die ik ken die zo’n helm heeft is er zeer tevreden van! Je hebt ook verschillende modellen, weinig of veel luchtgaten, koptelefoon ingebouwd, …

waarom heb je bescherming voor je oren nodig want ik vind dat niet lekker zitten dus ik heb wel gewoon een skate helm op ? maar mijn vraag waar voor is die oor bescherming? alvast bedankt

@met name tegen de kou lijkt me. Realiseer je dat temperaturen van -15 geen uitzondering zijn tijdens de winter in de Alpen.

Let it snow, let snow, let it snow!

Oké maar ik doe het altijd met skate helm ik vind het níet lekker zitten over mijn oren maar heb er vwel een muts over .!

Zit er ook verschil in de helm als je valt dat de een sneller kapot gaat ofsoo??

Zit er ook verschil in als je valt ?? Dat de ene bijvoorbeeld sneller stuk gaat ?(skate of ski helm) ps ik heb skate helm is er nog iemand die mij kan overtuigen om toch skihelm te nemen ??

Als boarder zou ik er geen probleem van maken, als skiër maak je je compleet belachelijk :)

Ze zullen wel zo’n labeltje hebben dat ze goedgekeurd zijn, maar zonder oortjes zitten die altijd zo los (zeker als er ook geen rolletje achteraan is om hem aan te spannen) dat ik me afvraag of hij goed blijft zitten als je echt hard valt.

Waarom dood schamen als skiër? Er zit wel zo’n wieletje achter !maar waarom dood schamen met als skiër en níet als snow boarder en wel als skiër ??

Iets met mode…

Plaats een reactie