Skilift ongeval Livigno

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190409_04311868

Opnieuw een meisje uit de skilift gevallen… Ik begin me wat zorgen te maken daar ik volgende week met twee kids (7/9) naar Livigno trek.
ze zitten op skiles en gaan dus soms ook (in groep) zonder begeleider in een zeteltje op de lift. Vroeger als klein kind ging ik ook alleen skiën… echter nooit nog maar over nagedacht dat je uit een zetellift kan vallen…

En nu dit seizoen vallen ze als vliegen eruit… of is er gewoonweg meer aandacht voor?

Vreselijk, maar dit:

Het 8-jarige meisje zou niet goed vastgemaakt zijn in de skilift
begrijp ik dan weer niet.
Hoezo vastgemaakt?

Bla, bla, bla.

Hoezo vastgemaakt?

bartvwg op 10 apr 2019 09:52

Dat begrijp ik ook niet zo goed?!?!?

echter nooit nog maar over nagedacht dat je uit een zetellift kan vallen…

Waarom denk je dat die beugels er op zitten?!

Een beetje skileraar zal er voor zorgen dat er altijd een volwassene mee gaat als met een kind. Er zit echter altijd een risico aan vast.

When life gets too complicated.... SKI

Net voor aankomst klinkt toch een beetje als beugel wel erg vroeg open hebben. Dan bij een val van “slechts” 3 meter allebei zwaargewond raken, klinkt wel als enorme pech.

@loe: gebeurt ieder jaar wel een paar keer, geen idee of het nu meer gevallen zijn. Kan ook zijn dat je er nu zelf meer op let natuurlijk.

Edwin van Riel

Heb eigenlijk maar 1 gelezen dit jaar, de andere was een meisje wat klem zat niet die eruit viel. Lijkt er inderdaad op dat in dit geval de beugel te vroeg is open gemaakt. Alsnog: de kans is vrij klein dat het niet goed gaat en je kan je kinderen deels voorbereiden door hen aan te geven om vooral naar achteren te blijven zitten (zijn ze wel oud genoeg voor) totdat ze echt moeten uitstappen. Skileraren zorgen er inderdaad ook voor dat er een volwassene bij zit.

Geloof niet dat dit meisje op skiles zat.
De moeder zat in de stoeltjes juist achter haar dochter.
Ga volgende week ook naar livigno. Kan echter nergens lezen bij welke lift dit gebeurde.

Rin piste aan de Carosello3000 kant…

Inderdaad, Rin piste .
Poolse vrouw zat naast haar en probeerde haar nog te grijpen maar viel uiteindelijk zelf mee, dus waarschijnlijk inderdaad beugel te vroeg open., maar blijft gissen.(bron Nieuwsblad)

Born to run. B.S.

Op dit moment zit ik in Livigno. Onze vrienden hoorden gisteren enkele leden uit de groep waartoe het meisje behoort. Het zou allemaal beter meevallen dan het nieuws in de kranten. Hopelijk klopt dit ook. De oorzaak zou zijn dat het meisje onderuitgleed van het zitje en zo tussen beugel en bank gleed. Opletten natuurlijk met wat verteld wordt, maar is toch een heel andere situatie.
In elk geval duimen voor een goede afloop!

Hopen dat het dan inderdaad allemaal meevalt en dat ze spoedig hersteld.

“Opletten met wat verteld word”
Het zijn de schrijvende media die zulke berichten meestal zonder verdere wederhoor of maar enige research overnemen en plubiceren. Alles voor de kliks… ;-)

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

Ik weet niet of dit ongeluk was vanwege te vroeg openen v d beugel…zou goed kunnen
Over het algemeen doen mensen de beugel idd veel te vroeg open, bij volwassenen niet zo’n probleem, maar met kleine kinderen erbij… Vaak is het voldoende vlak voor het uitstallen pas open te doen, helemaal bij stoeltjes die v d kabel afgaan
Ik heb wel in liften gezeten waar n automatisch slot opzat…nou die gaan meestal echt pas laat open, toch nog goed genoeg om uit te stappen !

Ikzelf was aanwezig op de piste toen dat het gebeurdde.
In het nieuws zeggen ze dat er maar 2 gewonden waren maar zoals ik kon zien lagen er 2 volwassenen in een brancard en het meisje van 8 lag te wenen in de armen van de hulpverleners. Sindsdien had ik wel een beetje schrik om in de liftjes te gaan.

Plaats een reactie