Toch nog een keer?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Na een top bezoekje in Sankt Anton in februari zit ik er toch aan te denken om met de paasdagen nog een aantal skidagen mee te pakken in Ischgl.
Heb geen ervaring met zo laat in het seizoen skiën in Oostenrijk, iemand hier een idee of het aannemelijk is of de meeste liften nog open zijn volgend weekend in Ischgl?
ik zie dat er nu maar een beperkt aantal liften gesloten zijn, maar weet niet of daar een beleid voor is tot wanneer de liften open zijn? (even los van de sneeuwomstandigheden uiteraard.

Ik weet dat in Solden 2 jaar terug alles draaide tot de laatste dag (alleen funpark werd een dag eerder afgebroken).

Edwin van Riel

Ischgl houdt zo veel mogelijk draaiende tot het seizoenseinde. Reken dus op weinig minder dan het huidige aanbod

Wat de heren hierboven zeggen. Ischgl, Sölden, Hoch en Obergurgl en de overige gletsjers zijn in Oostenrijk nog prima t/m Pasen. Zeker met de spatjes sneeuw en bijbehorende koude lucht die tussen nu en dan nog regelmatig over de Alpen trekt gaat het smelten ook niet zo hard.
Ischgl was de laatste 3 seizoen met Koningsdag nog voor 90% open. Ik heb daar zelfs een aantal keer flink gepoederd in het sluitingsweekend eind april.

Misschien nog een beetje mikken op de Retour d’Est die er wellicht aan komt? En gezien de inschattingen voor 2e helft volgende week zet ik voorlopig in op Livigno ;) (en wacht ik met reserveren nog even tot na het weekend ;) )

Edwin van Riel

Hmm, retour d’est en Livigno komen normaal gezien toch niet in één zin voor dacht ik zo…

Ik gok op een oostelijke variant ;)

Een Est retour d' Est zeg maar ;)

We gaan het zien. Blijft beetje gokken maar de plaatjes zien er goed uit voor komende week.

null

*bericht bewerkt door evr66 op 11 apr 2019 18:37

Edwin van Riel

Dank voor jullie reacties.
toch maar besloten om te gaan :-)

iemand een idee hoe de pistekwaliteit momenteel is?

Plaats een reactie