krokusvakantie 2020

Dit onderwerp gaat over de bestemming Galtür

Voor volgend jaar zijn we aan het kijken voor een leuk gebied met de kinderen van 15 en 13 met niet al te veel skiervaring. hebben ervaring in achensee maar willen toch wat anders.

Wat zijn de voor en nadelen van nauders of galtur. We willen dan wel dat weekje in galtur blijven dus gaan dan niet naar ischgl omdat we dat te groot en te druk vinden met de kinderen. Dus een skipas voor alleen galtur is een voordeel. Graag verneem ik tips enz.

Dank.

Er is een skipas voor alleen Galtür. Handig om even te weten is dat het gebied niet vanuit het dorp begint. Er staan wat hotels onderaan de lift, maar vanuit het dorp zelf zul je met de bus/auto moeten.

Let it snow

Galtur ben ik nooit geweest maar aangezien je ook aan Nauders denkt:
Voordelen:

  • goed gebied met kinderen
  • niet te druk
  • skipas geldig voor Nauders maar ook wat gebiedjes in Italie (Reschen-Schöneben/St. Valentin op 10 minuutjes)
  • heerlijke blauwe pistes
  • mooie en redelijk makkelijke dalafdalingen
  • goede rodelmogelijkheden (bijvoorbeeld bij slecht weer)
  • betaalbaar

Nadelen:

  • Dorpje ligt 5’ van skiliften af dus steeds rijden of bussen
Bla, bla, bla.

Bedankt voor de reacties, hoe staat het met de sneeuwzekerheid in Nauders?

Bedankt voor de reacties, hoe staat het met de sneeuwzekerheid in Nauders?

Ronski op 17 apr 2019 11:40

Ligt + 1400 meter, lijkt me geen probleem te geven voor de krokusvakantie. ;)
Kunstsneeuwinstallaties meer dan voldoende ook.

Bla, bla, bla.

Nauders is wel leuker als je ook rode pistes af kunt/durft, die zijn overigens niet heel lastig. Ben je echtgebonden aan alleen blauw, zijn er misschien betere opties. Misschien ook eens naar Damuls-Mellau kijken?

Beide zijn prima qua sneeuwzekerheid, ook door de hoogte en de voldoende sneeuwkanonnen. Al zijn beide van nature geen Schneelochs.

Nauders is wel leuker als je ook rode pistes af kunt/durft, die zijn overigens niet heel lastig. Ben je echtgebonden aan alleen blauw, zijn er misschien betere opties. Misschien ook eens naar Damuls-Mellau kijken?

Userd op 17 apr 2019 13:43

Ja we kunnen allemaal rode pistes af. Ik ben zelf afgelopen week nog in Ischgl geweest en heb daar ook zonder problemen die 70% afdaling gedaan. Wil leuke tijd met kinderen hebben.

Beide zijn prima qua sneeuwzekerheid, ook door de hoogte en de voldoende sneeuwkanonnen. Al zijn beide van nature geen Schneelochs.

77steve op 17 apr 2019 13:57

Dacht dat sneeuwzekerheid ondanks de hoogte in nauders niet altijd optimaal is. Dat dat in galtur wel beter is. Maar ik neem het zeker mee in mijn beslissing.

OOk wat leuks gezien in Mittelberg, kan iemand mij wat ook nog daarover vertellen in vergelijking met nauders?

Ik kom zelf al 20 jaar in Galtür, laatste jaren alleen nog maar in Ischgl geweest. Maar heb toch zeker 8 jaar lang skiles gehad in Galtür en was er zelf altijd erg enthousiast over. Ze hebben een goede skischool en qua sneeuwzekerheid zit je prima. Het dorp zelf ligt op 1600m hoogte. Met niet al teveel ski ervaring is het zeker een aanrader!

If one day speed kills me, don't cry because i was smiling~Paul Walker

OOk wat leuks gezien in Mittelberg, kan iemand mij wat ook nog daarover vertellen in vergelijking met nauders?

Ronski op 17 apr 2019 21:55

Dat is wel een heel ander soort skigebied. Nauders en Galtür zijn allebei middenin de Alpen. Mittelberg ligt veel meer in de voet van de Alpen. Dat heeft voor- en nadelen. Voordelen zijn dat het makkelijk bereisbaar is. En bij slecht weer zit je beter, want minder hoog. Tegelijk is het daar ook wel vaker slecht(er) weer. Ander voordeel van Mittelberg is dat de pistes en liften in het dorp beginnen. Het skigebiedje is voor mijn gevoel wel een stuk kleiner, al kan je makkelijk uitwijken naar de andere gebieden in KWT. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor Nauders (Schoneben is zeker een aanrader) en Galtür (Paznaunpas nemen over de 4+2 pas). Tot slot heb ik het idee dat KWT (nog) meer een familiebestemming is met de focus op (kleine) kinderen.

Plaats een reactie