Onze Alpen veel sneeuw? Dan Japan nog eens!

Indrukwekkend. Hoe krijg je zo’n weg in godsnaam open…

Mr. Slow

Wow bizar dit beeld!

null

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Echt niet normaal dit beeld 😍. Heb mezelf beloof om binnen de 5 jaar in Japan te gaan poederen!

@Roel: ik zie op de foto duidelijk een overhangende rand links van de weg. De kans is toch reëel dat deze naar beneden komt? Waarom dan toch de weg opengesteld?
En hoe verloopt het smeltproces eigenlijk in zo’n situatie? De sneeuwrand zal zacht worden en langzaam inzakken waardoor de weg steeds opnieuw begaanbaar gemaakt moet worden? Of zie ik dat verkeerd?

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

@Snowy1970 ik weet er te weinig van om hier een zinnig antwoord op te geven, maar dit soort muren kom je in de lente ook in de Alpen tegen, zij het veel minder hoog. Dus ik vermoed dat het risico van sneeuw op de weg beperkt is.
Edit: dit is op de Filzensattel (Hochkönig) begin maart.

null

*bericht bewerkt door Roel op 17 apr 2019 19:15

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Wat een indrukwekkend beeld. Zelf hou ik ontzettend veel van een wit landschap, maar dit is toch wel wat te veel van het goede. Vraag me inderdaad ook af hoe zo’n smeltproces verloopt. Dat moet toch gigantisch veel water geven…

Dit soort beelden heb ik ook veel gezien in Noorwegen in de Jotunheimen. Eind mei begin juni gaan veel bergpassen daar pas open en metershoge sneeuwmuren zijn dan ook eerder regelmaat dan uitzondering.

Born to Ride

Plaats een reactie