Nieuwe ski's of niet

Hoi allemaal,

Ik heb vorig jaar zomer een mooi setje Nordica Sentra S3 Evo 2016/2017 op de kop weten te tikken voor weinig, fijne ski's, goede grip, draaien makkelijk en vergeven een foutje. Nu twijfel ik alleen deze mij verder gaan helpen.

Ik ski pas zon 1,5 jaar en heb flink geinvesteerd in lessen op zowel indoorbanen als daarbuiten. Inmiddels ca 7 weken ervaring en ski ik gecontroleerd en parallel rode pistes af. Van rood word ik het meest blij al wil ik ook wel eens een zwarte pakken. Ben een beetje fanatiek geworden denk ik en wil dan ook vooral door met het nemen van lessen om beter te worden in buckels en zwarte piste's.

Nu merk ik dat ik graag meer snelheid wil maken maar dat ik het gevoel heb dat mijn ski's gewoon echt niet sneller willen. Slijpen waxen helpt niet. Ook merk ik dat ze erg "zoekerig" zijn. Twijfel, slaat toe: Nordica's houden of weer een mooi setje in de uitverkoop kopen de komende maanden? Ik kijk al een tijdje naar de Elan Insomnia (misschien wat hoog gegrepen) of K2 Luv Machine 74 maar ga ik het verschil merken aangezien ik nog niet zo lang ski?

Ow ja over mij; ben een vrouw, 38 jaar 167cm en 67 kilo.
Geen ambitie om buiten de pistes te gaan. Grip, controle, makkelijk draaien en het vergeven van een foutje blijven voor mij nog wel belangrijk.

Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt voor het meedenken :-)

Leuk dat je zo fanatiek bent geworden!

Als ik je een tip mag geven, als je al bezig bent met zwarte pistes en buckels, dan is een hoogsegment damesski wel aan de orde. Dan wel eentje die makkelijk draait en heel allround is en waar je goed op kan doorgroeien. Ik kan je de K2 Luv machine 72 ti van harte aanraden. Superleuke en gemakkelijk te skien ski en zeker geen baksteen. Ik denk dat je te snel uit de Luv machine 74 groeit eerlijkgezegd. Ivm rocker in de tip wel wat langer nemen want ze voelen kort. Lichaamslengte zou ik niet gek vinden voor dit type ski.

Heb de insomnia ook geskied en hoewel prima, vond ik die wel wat nerveuzer voelen.

Zou eens op marktplaats kijken of bij bekende winkels rondneuzen voor een leuke aanbieding inderdaad.

Dank je wel voor de tip! Ik ga eens kijken naar de 72ti. Had die nog niet in overweging genomen omdat ik dacht dat deze te hoog gegrepen zou zijn voor mij.

Dit zou misschien ook een optie kunnen zijn. Heb er zelf jarenlang op geskied. Weliswaar het oude model maar super stabiel en heerlijk om op te skiën. Een mooie ski om op door te groeien.
https://www.sport-conrad.com/produkte/k2/tough-luv-erc-11-tc…

^^de K2 damesski's zijn sinds dit seizoen helemaal veranderd qua constructie en echt niet te vergelijken met eerdere jaargangen. De tough luv van dit seizoen zit nog onder het model van de luv machine 74 en zou ik dan ook afraden. Dus van de 72ti wel 2018/2019 model!

Damesski's zijn nogal lastig te plaatsen want het niveau verschilt nogal. Bvb een fischer my curv is veel pittiger dan de k2 72ti. De insomnia is niet heel pittig maar skiet beter met meer input of met meer kilo's, anders dus wat nerveus. De k2 blinkt juist uit omdat je m zowel rustig kan skien als op de staart kan trappen. Daarom denk ik heel geschikt voor jou. K2 maakt gewoon heel toegankelijke, niet al te stijve ski's.

Wauw, in zo’n korte tijd al dat niveau. Chapeau! Ik ski pas 3 jaar, en nog steeds liefst blauw. Ik wil daarom minder hoeven te werken ski’s, een tandje rustiger dus.

Eventueel zou je kunnen kijken naar de Head Superjoy uit 2017. Deze vraagt toch wat meer power, hoewel ook wel weer wat vergevingsgezind. Maar dus voor de wat sportievere dame. En… Dat ben ik dus gewoonweg niet. 😏. 2 seizoenen heerlijk mee geskied, maar mocht je interesse hebben…

OH, ik 47 jaar, 1.67 kort.

null
null

Na wat reviews te hebben gecheckt en nu al een mooie aanbieding te hebben gevonden, heb ik mijzelf getrakteerd op een mooie set 72ti’s.

Dank jullie wel voor jullie adviezen en elisabeth101 in het bijzonder.

Je gaat er vast veel plezier van beleven! 😁🎿

Super.
Vooral doorgaan met lessen. Maar dat hoef ik je waarschijnlijk niet meer te zeggen 😃

Plaats een reactie