Van Rothorn naar Gant via Fluhalp - Zermatt 8 april 2019

Bijna heel de piste voor mij alleen ;)

*bericht bewerkt door Skiwi op 25 apr 2019 18:24

Na het zien van het eerste filmpie en nu deze loop ik niet warm voor Zermatt! Je moet ontzettend veel straight linen om met een beetje vaart door te blijven gaan, Doordat de uitlopen ook zo lang zijn is het makkelijk om non-stop door te gaan, geeft namelijk telkens rust voor de beentjes. Echte ski stukken zie ik maar weinig.
De uitzichten zijn wel MAGNIFIQUE☃️

LA NORMA😍☃️

Na het zien van het eerste filmpie en nu deze loop ik niet warm voor Zermatt! Je moet ontzettend veel straight linen om met een beetje vaart door te blijven gaan, Doordat de uitlopen ook zo lang zijn is het makkelijk om non-stop door te gaan, geeft namelijk telkens rust voor de beentjes. Echte ski stukken zie ik maar weinig.
De uitzichten zijn wel MAGNIFIQUE☃️

Piefke op 25 apr 2019 19:31

Ja, ik snap wel wat je bedoelt, zeker met een snowboard is het wellicht niet het meest ideale gebied, vermoed ik.
Echt uitdagende pistes voor sportieve skiërs zijn er quasi niet te vinden, daarvoor zoek je beter andere gebieden op.

Ik persoonlijk kan de relatieve rust en het “weg van alles” gevoel in combinatie met de uitzichten wel smaken ;)

@Piefke, dit zijn wel de pistes die dat verreweg het meeste hebben. Vooral het bovenste stuk vanaf de Klein Matterhorn, met wel een stukje tot de sleepliften tussendoor dat goed te doen is, tot aan Trockener Steg is echt heel vlak. Dat is geen goede afspiegeling van de rest van het gebied. Zermatt staat bekend om de wat stijlere pistes dan de relaxte carvebanen van Cervinia aan de andere kant van de berg.

Ik heb ook gesnowboard in Zermatt en dit absoluut niet als super storend ervaren.

Plaats een reactie