Wat is jouw bucketlist? (deel 2)

Het eerste deel vind je hier: https://www.wintersport.nl/forum/topic/238898

Hier dus verder met dagdromerij, concrete of heel vage plannen. Alles om de zomer door te komen…

Mijn bucketlist is inmiddels wat veranderd. Een paar gebieden die er vroeger op stonden heb ik inmiddels geskied. Hier een geüpdatete lijst…

Noordelijke Rockies, Canada
Ik zou graag een keer skiën in en nabij resorts als Banff, Revelstoke, Big White, Kicking Horse. Poederskiën wel te verstaan. Met een helikopter of snowcat omhoog gebracht worden, of gewoon toerskiën. Dit poeder- en 'tree skiing' paradijs staat hoog op mijn lijstje. Gezien de aanzienlijke vlucht zal het wel een tripje van twee weken worden denk ik. Maar ach… ;)

Noorwegen
Misschien meer een wintervakantie dan uitsluitend een skireisje. Een aantal gebiedjes wil ik zeker skiën. Maar ook een hondensleetocht, langlaufen en andere winteractiviteiten zou ik graag in deze reis combineren. Dat wel in maart denk ik, dan heb je net wat meer daglicht.

Piëmonte
Van Sestrière en Bardonecchia tot Limone Piemonte en Prato Nevoso. Een roadtrip door dit deel van Italië na een lekkere Retour d'Est lijkt me geweldig. De plannen liggen er grofweg al; nu is het wachten op een goed sneeuwdek in die contreien en een betaalbare vlucht naar Turijn, Genua of Milaan.

Slovenië
Sella Nevea, Vogel en de rest van Julische Alpen spreekt mij erg aan vanwege het mooie off-piste terrein, zowel lift-access als te bereiken met toerski's. Het ligt niet allemaal heel hoog, er er is veel loofbos, wat me erg gaaf lijkt om doorheen te skiën. Genoeg sneeuw doorgaans, overigens.

Zie mijn profiel. Het zijn er nogal wat, maar die worden gestaag afgestreept. Daarnaast lijkt het me ook erg gaaf om eens in de Rockies te skiën, maar dan pas over een aantal jaar. Daar wil ik gerust drie tot vier weken voor uittrekken.

Oh, en een trip naar de Pyreneeën lijkt me ook erg gaaf. Spanje, Frankrijk en Andorra.

Ik ben ook wel benieuwd of je een geüpdatete flop-5 en top-5 hebt na je nieuwste avonturen van de afgelopen jaren! :)

*bericht bewerkt door Quick op 30 apr 2019 14:51

Mr. Slow

Ik ben ook wel benieuwd of je een geüpdatete flop-5 en top-5 hebt na je nieuwste avonturen van de afgelopen jaren! :)

Quick op 30 apr 2019 14:50

Ischgl (het skigebied) staat niet meer in mijn flop-5. Het dorp vind ik nog steeds vreselijk overigens.

Hochoetz is denk ik uit de top-5 gedonderd. Maar welke gebieden dat precies zijn, weet ik niet. San Martino di Castrozza & Passo Rolle (IT) doen het goed op mijn lijstje, Flumserberg (CH), Passo San Pellegrino, Ski Civetta, Les Contamines (FR) doen het ook allemaal goed.

Hier groeien zo langzamerhand de plannen voor een jaar Zuid-Tirol na ons pensioen. Een jaartje, zeker niet definitief. Eigen huis verhuren, ginds appartementje huren.
Skiën en wandelen.
Ook al omdat we er graag de seizoenen eens willen meemaken, 't is er op dat gebied wat interessanter dan hier.
Maar goed, het is nog wel enkele jaartjes en er kan nog zo veel veranderen.

Verder de verderzetting van de minstens-1-dag-per-maand-skiën-in-het-buitenland/outdoor per seizoen. Waarbij de 1 moet groeien naar 2,3,… de komende jaren.

Qua gebieden heb ik niet zo’n wensen eigenlijk, ik ben nogal gemakkelijk. :p

Bla, bla, bla.

Bovenaan mijn bucketlist staat een heli-board-trip in Canada, daar zal dan minstens 2 weken voor worden uitgetrokken, mag ook langer zijn ;)
Nr2: Nieuw Zeeland
Nr3: Zuid Amerika

Nr1 gaat zeker een keer gebeuren, nr 2+3 zie ik niet zo snel gebeuren.
Wat realistischere doelen zijn toch wel:
Tignes (inmiddels alweer 25jr geleden dat ik er geweest ben, trekt mij nog steeds om er naar terug te gaan)
Italie
Verder niet zo veel wensen qua gebieden, heb er al aardig wat kunnen bezoeken en dat zal de komende jaren ongetwijfeld zo blijven waarbij de nadruk zal liggen op het leren skiën van mijn dochters over enkele jaren. Die zijn nu nog te jong, 1,5jr en 5 weken ;)

@GiGi https://www.wintersport.nl/forum/topic/238774 (even gezocht)

Geen plaats meer voor Pila, Espace Killy, Val Gardena en Latemar dus? Eigenlijk een compleet nieuwe top-5 als ik het zo hoor? Wel verrassende keuzes in elk geval (de bovenstaande die het goed doen)…

Mr. Slow

@GiGi https://www.wintersport.nl/forum/topic/238774 (even gezocht)

Geen plaats meer voor Pila, Espace Killy, Val Gardena en Latemar dus? Eigenlijk een compleet nieuwe top-5 als ik het zo hoor? Wel verrassende keuzes in elk geval (de bovenstaande die het goed doen)…

Quick op 30 apr 2019 16:08

Nee, zo bedoelde ik het niet. Hochoetz zeker niet, maar al die andere gebieden (inclusief wat er al in stond) zijn kanshebbers. Ik noem het maar de categorie ‘favorieten’.

Heliskien in Canada staat bij mij ook wel met stip op 1, maar dat zal voorlopig wel een bucketlist dingetje blijven :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Japan, Oekraïne en Dubai ;) lijken mij wel wat.
Japan hoeft geen uitleg denk ik. Oekraïne heb ik via via gehoord dat dat erg de moeite waard is maar heb mij er nog niet in verdiept.
Dubai zal hem wel niet worden maar het lijkt me gewoon leuk om daar een keertje indoor te skiën ;)

Aftellen maar!

Een keertje heliboarden lijkt me wel wat. Maakt me niet eens zoveel uit waar. Hoeft ook niet heel steil of moeilijk te zijn. Gewoon de hele dag dikke poederruns maken waar je normaal gesproken niet zonder moeite kunt komen.
Voor de rest heb ik niet echt gebieden op mijn bucketlist staan. Al zou ik wel eens naar Italië willen. Gewoon om er over mee te kunnen praten.

Übung macht den meister!!!

Mijn bucketlist is heel makkelijk. Alle belangrijke bergketens ter wereld eens skiën/boarden.

Absolute nr1 is weer een lange trip terug naar Canada. Er ontstaan wat plannen in het bolletje voor de winter van 2021. Denk aan trip van 3 weken, rondje maken van Vancouver-Big White-Silver Star-Sun Peaks-Whistler-Vancouver. Aan de andere kant is ook een trip langs de Powder Highway een optie. We hebben nog ff dus broeden er nog ff op voordat we kiezen. Voor de rest … volgende seizoen weer lekker naar Italie voor zeker 2 weken.

Mijn grote bucketlist droom is om op alle continenten een keer te boarden. Helaas zal dat waarschijnlijk wel bij een droom blijven tenzij ik een loterij ofzo win ;)

Born to Ride

Fit blijven om zo lang mogelijk te kunnen blijven skiën.
Waar maakt eigenlijk steeds minder uit, met wie is belangrijker geworden ;)

Fun Lovin' Skier

http://www.sommerschi.com/forum/reportagen-f8/-aaa-sommerski…

Sinds ik dit verhaal heb gelezen, is dit een lift waar ik wel eens naartoe op expeditie zou willen. Ik denk een van de meest bijzondere skigebiedjes die er bestaan.
Ik weet trouwens niet of de lift überhaupt nog operationeel is. Tot een paar jaar terug was er elk jaar een snowboardevenement, maar een paar jaar geleden was dat afgelast, en volgens mij daarna niet meer terug gekomen.

http://www.sommerschi.com/forum/reportagen-f8/-aaa-sommerski…

Sinds ik dit verhaal heb gelezen, is dit een lift waar ik wel eens naartoe op expeditie zou willen. Ik denk een van de meest bijzondere skigebiedjes die er bestaan.
Ik weet trouwens niet of de lift überhaupt nog operationeel is. Tot een paar jaar terug was er elk jaar een snowboardevenement, maar een paar jaar geleden was dat afgelast, en volgens mij daarna niet meer terug gekomen.

Arjen2 op 1 mei 2019 14:17

Prachtige locatie inderdaad. Ze hebben hier heel vaak last van te weinig of juist te veel sneeuw in die periode. Volgens mij zal deze lift ook dit jaar niet draaien omdat hij kapot is.

http://www.sommerschi.com/forum/reportagen-f8/-aaa-sommerski…

Sinds ik dit verhaal heb gelezen, is dit een lift waar ik wel eens naartoe op expeditie zou willen. Ik denk een van de meest bijzondere skigebiedjes die er bestaan.
Ik weet trouwens niet of de lift überhaupt nog operationeel is. Tot een paar jaar terug was er elk jaar een snowboardevenement, maar een paar jaar geleden was dat afgelast, en volgens mij daarna niet meer terug gekomen.

Arjen2 op 1 mei 2019 14:17

Gaaf verhaal! Bedankt voor het delen.

Mr. Slow

Japan

Japan om te dromen.
Powder Mountain, Utah en Grand Targhee, Wyoming en de Alpen als realistisch.

http://www.sommerschi.com/forum/reportagen-f8/-aaa-sommerski…

Sinds ik dit verhaal heb gelezen, is dit een lift waar ik wel eens naartoe op expeditie zou willen. Ik denk een van de meest bijzondere skigebiedjes die er bestaan.
Ik weet trouwens niet of de lift überhaupt nog operationeel is. Tot een paar jaar terug was er elk jaar een snowboardevenement, maar een paar jaar geleden was dat afgelast, en volgens mij daarna niet meer terug gekomen.

Arjen2 op 1 mei 2019 14:17

Te gek!

Let it snow

Dromen, maar vanwege praktische aard niet mogelijk/ realistisch. Seizoen in Alpen en mee lopen met alle facetten van de wintersport. Skien, leren toerskien, maar ook lesgeven, liftdienst, pistendienst. medische dienst, dorp, verhuur, horeca enz enz. Het verhaal achter/ om de vakantieganger.

Daarnaast om echt zelf te skien. Japan, zoals al door vele genoemd. USA nogmaals, Canada, Z-Amerika (chili en argentinie, Nieuw Zeeland. Maar ook Georgie/ kaukasus, of himalaya lijkt me wel aardig. Lapland zou ik graag nog een aan willen doen, voor een all-in winteractiviteitenpakket.
En niet omdat het moet, maar omdat het kan… Hawaii, Dubai en Zuid-Afrika. (al is het maar voor de opmerkingen die je krijgt als je zegt dat je daar geskied hebt 😃 )

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Gewoon alle pistes los en zelfstandig in de zitski nemen
Ook zelfstandig met de stoeltjeslift omhoog (echt zonder hulp in en uitstappen)
En dan maakt het mij nog niet eens uit waar

Japan om te dromen.
Powder Mountain, Utah en Grand Targhee, Wyoming en de Alpen als realistisch.

Slim op 1 mei 2019 15:27

Mag ik vragen waarom Japan een droom is en Amerika realistisch? Zal het elkaar zoveel ontlopen kwa kosten?

Aftellen maar!

Japan om te dromen.

Powder Mountain, Utah en Grand Targhee, Wyoming en de Alpen als realistisch.

Slim op 1 mei 2019 15:27

Mag ik vragen waarom Japan een droom is en Amerika realistisch? Zal het elkaar zoveel ontlopen kwa kosten?

Matthieu op 1 mei 2019 16:51

De beste man woont in de States…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Japan om te dromen.

Powder Mountain, Utah en Grand Targhee, Wyoming en de Alpen als realistisch.

Slim op 1 mei 2019 15:27

Mag ik vragen waarom Japan een droom is en Amerika realistisch? Zal het elkaar zoveel ontlopen kwa kosten?

Matthieu op 1 mei 2019 16:51

De beste man woont in de States…

Shane op 1 mei 2019 17:00

;) Juist ja…

Aftellen maar!

Een keer een week of 2 door Canada lijkt me heel vet. Echt een mooie roadtrip langs de verschillende gebieden, vooral rondom Canmore maar ook Jasper en misschien zelfs whistler. Allemaal in de zomer al gezien, maar zou het ook graag eens skiën.

Verder qua ver weg niet zoveel Bucketlist dingen qua wintersport, eigenlijk. Misschien ooit een heel seizoen in de sneeuw, bij slechte dagen ga ik dan aan een bestseller werken en bij mooie dagen skien. Ergens rondom Turijn, zodat ik misschien een wedstrijdje van de plaatselijke voetbalclub kan meepakken in de CL…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het wordt nog dringen in de heli als ik dit zo lees. Eerlijk gezegd vind ik dat je een bucket-list ook daadwerkelijk moet realiseren, anders is het meer een dream-list. Ik wil een keertje poederskien op de maan ;)

Ik ben voornemens alles op mijn bucketlist serieus proberen te doen. In het geval van Canada en Noorwegen is het een kwestie van sparen; in de andere gevallen liggen de plannen er al en is het een kwestie van de juiste condities in de juiste week (de week moet ik plannen namelijk, in verband met werk).

@GiGi heliskiën in Revelstoke heb ik al een keer gedaan, maar staat nog steeds op stip op de bucketlist. Er zijn kennelijk meer liefhebbers als ik hierboven lees, dus… :-)

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 02 mei 2019 16:57

Naar Canada vertrekken en niet meer terugkomen…

Met Japan op het lijstje en een seizoen in Zuid Amerika als nieuwe droom!

Setting forth in the universe

December/Januari; Road trip door de Alpen de poeder najagen en dan vanaf Februari richting de Balkan, Griekenland en Turkije. Daarna in Maart van Georgie naar Iran en dan lekker tijdens de lente touren in de Stans. Dat zou een ultieme trip zijn.

Verder ook een seizoentje Zuid Amerika of Nieuw Zeeland. Gewoon terug naar Canada is een stuk realistischer en een droom die al is uit gekomen, al is er na 3 seizoenen nog genoeg te zien!

Freeride = Life

Plaats een reactie