'Ski probeer dag' in Snowworld, 16 juni 2019

Op dit forum zie je veel wensen voorbij komen om ski’s eens uit te proberen. Al is het maar een paar afdalingen in een indoor hal. Mogelijkheden daartoe zijn er niet zo veel (alleen Mount Shop in Skidome en Duijvestein in Snowworld bieden die mogelijkheid bij mijn weten, maar tegen betaling en met een beperkt aanbod aan merken). Tegelijkertijd zie ik grote bereidheid - ook weer hier op het forum - om aan anderen de eigen ski’s uit te lenen voor een afdaling of wat, mits er goed mee wordt omgegaan.
Waarom die twee zaken niet bij elkaar brengen?

Laten we een datum prikken (een zaterdag of zondag ergens tussen nu en juli?) en afspreken in Zoetermeer. Ik meen dat een dagpas + BBQ momenteel € 29,50 kost. Iedereen neemt ski’s mee waar hij anderen wel een rondje op wil laten skiën. Een makkelijk verstelbare binding is dan wel makkelijk.

Ik bied alvast een paar 2018 Völkl Racetiger SL UVO in 165 aan voor de liefhebber…

Als @Bennie, @Primin en @Elisabeth ook langs komen met hun quivers komen we al een heel eind…

Ik heb een paar hele heftige f19🤪

Ik heb een paar hele heftige f19🤪

Skiwi87 op 1 mei 2019 22:29

Laat me raden: ze zijn wit en er staat “Head Worldcup Rebels SL RD” op? Neem dan die i.Speed Pro ook maar mee…

Ben wel benieuwd naar die iSpeed Pro eigenlijk, maar zo'n SL RD ervaren is ook wel wat.
Ik kan aanbieden: Head Supershape iSpeed 170, Amplid Alter Ego 185 (tussen bsl 295-328). Verder qua snowboards: Ride Highlife UL 161 en Capita Warpspeed 165.

*bericht bewerkt door Bennie op 01 mei 2019 23:42

Leuk. Ik wil mijn quiver ook wel meenemen:

  • Fischer Motive 80 170cm
  • CoreUpt Banger 174cm, BSL 295-328 (Gaat in de verkoop)
  • Volkl P70 SC Carver 163cm (Staat te koop voor heul weinig)
  • Atomic Automatic 102, 180cm met Dynafit Radical ST
  • Dynastar Mythic 87, 179cm met Dynafit Speedturn

Als mensen de laatste 2 willen proberen mogen ze mijn schoenen wel gebruiken, maat 28.5 (vallen klein) of uiteraard hun eigen schoenen met inserts.

Als iemand een F19 meeneemt wil ik die wel proberen.

When life gets too complicated.... SKI

Leuk idee! Geen idee of ik kan. Maar als ik kan neem ik mee:
Salomon s max blast 170. Ruim verstelbare schoenmaat (nu 28.5).

Er zal vast wat animo zijn. Maar kunnen is een 2e. Misschien goed om gewoon een datum te prikken? En dan kijken wie kunnen.

iets als datumprikker.nl? werkt wel handig. leuk idee sowieso!

Edwin van Riel

Als de datum enigszins schikt is er ook een (volgens mij niet meer verkrijgbaar) setje X-Drives 8.0 in 182 beschikbaar.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Alpine binding: Rossi st ti in 172, Rossi exp 88 in 182, Atomic redster in 177
Met kingpin bij belangstelling: Armada arv 116 met kingpin, fischer hannibal 100 in 190
Framebinding: K2 fulluvit 180

Edwin van Riel

Op veler verzoek heb ik even een datumprikker aangemaakt. Alle weekenddagen in mei en juni staan erin (m.u.v. komend weekend en het laatste weekend van juni, als ik zelf niet kan; ook 19 mei lijkt me niet handig, dan is in Zoetermeer de Para Snowday).

https://datumprikker.nl/ptxdvj7ecs6jbj3e

Het lijkt mij handig dat alleen mensen het ding invullen die ook één of meer ski’s in de aanbieding hebben voor anderen om te proberen.


Het lijkt mij handig dat alleen mensen het ding invullen die ook één of meer ski’s in de aanbieding hebben voor anderen om te proberen.

GiGi op 2 mei 2019 09:28

Als in: als ze een setje uitlenen hebben ze ook nog iets bij zich om zelf op te skiën?

Maw: ben ik nou wel of niet welkom met maar 1 paar ski’s (die wel uitgeleend mogen worden) ;)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

ingevuld!

Edwin van Riel

Het lijkt mij handig dat alleen mensen het ding invullen die ook één of meer ski’s in de aanbieding hebben voor anderen om te proberen.

GiGi op 2 mei 2019 09:28

Als in: als ze een setje uitlenen hebben ze ook nog iets bij zich om zelf op te skiën?

Maw: ben ik nou wel of niet welkom met maar 1 paar ski’s (die wel uitgeleend mogen worden) ;)?

Roy83 op 2 mei 2019 10:06

Nou, als iedereen die wat uit te lenen heeft er niet kan zijn, hoeven de anderen ook niet te komen. Dus die mensen zijn kritischer qua aanwezigheid. En als er twee mensen zijn met elk hun eigen paar instelbare ski’s is er voor beiden altijd wat te skiën.

Dat dacht ik ook en ik had helemaal niet aan de mogelijkheid gedacht dat er ook mensen zouden komen die niets uit te lenen hebben ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@roy83 ik eigenlijk ook niet, maar zou juist voor hen wel leuk kunnen zijn lijkt me. Voor iemand die 3 of 4 sets heeft staan voegt het wat minder toe, die weet over het algemeen toch wel van de hoed en de rand.

Wat ook wel handig is, is als er wat mensen rondlopen die een beetje handig zijn met bindingen afstellen en dergelijke. En dat natuurlijk alle uitleenmateriaal voor wat de bindingen betreft 100% in orde is. Om nare verrassingen/blessures te voorkomen ;)

Edwin van Riel

Overigens, ikzelf ben de enige die de gegevens (e-mailadressen) in de datumprikker kan zien. Die zal ik vertrouwelijk behandelen, uiteraard.

Wat ook wel handig is, is als er wat mensen rondlopen die een beetje handig zijn met bindingen afstellen en dergelijke. En dat natuurlijk alle uitleenmateriaal voor wat de bindingen betreft 100% in orde is. Om nare verrassingen/blessures te voorkomen ;)

evr66 op 2 mei 2019 10:35

Check! Ik neem wel een screw-U-driver mee :-)

When life gets too complicated.... SKI

@GiGi; leuk idee. Als het past, ben ik erbij.
Ik neem mijn Blizzard RC TI 172 cm mee.
Ik zorg voor een vers laagje wax en scherpe kanten. Binden kunnen aangepast worden.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

De Datumprikker is door 9 mensen ingevuld inmiddels; door veel bekenden die ook al hadden aangegeven een (of meer) paar ski’s mee te kunnen nemen voor anderen om eens uit te proberen. Op elke datum kan wel iemand niet, maar al met al kunnen de meeste mensen op

Zondag 16 juni 2019

Voor wie dan niet kan/kon: het is niet persoonlijk bedoeld. Een datum prikken is alleen wel noodzakelijk om concreet iets te kunnen organiseren.

Ah, ondanks dat er meer kunnen op eerste pinksterdag toch maar een week verlaat?

@GiGi; zou je een lijstje kunnen maken van de skies welke er zijn (nav de personen die 16 juni kunnen). Dank je.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Dit lijstje mag iedereen zelf aanvullen.

GiGi - 2018 Völkl Racetiger SL UVO, 165

*bericht bewerkt door GiGi op 07 mei 2019 17:34

GiGi - 2018 Völkl Racetiger SL UVO, 165
Bennie - 2017 Head Supershape iSpeed, 170
2016 Amplid Alter Ego, 185 (Voor schoenen maat 40-44)
2018 CAPiTA Warpspeed 165 (Snowboard; uitgerust met Union Force maat M)
2016 Ride Highlife UL 161 (Gaat alleen mee als er eventuele koopinteresse is)

@GiGi Je hebt toch vast wel meer interessants staan? ;)
@Iedereen: Geef even aan of er interesse in de Freeride ski’s en snowboards is. Anders sleep ik ze niet mee.

Niet met verstelbare binding…

@Iedereen: Geef even aan of er interesse in de Freeride ski’s en snowboards is. Anders sleep ik ze niet mee.

Bennie op 7 mei 2019 18:12

Was je zelf nog van plan te gaan snowboarden die dag?

Übung macht den meister!!!

Als jij wat leuks langsbrengt wel ja :D Komt @Piefke ook?

Als jij wat leuks langsbrengt wel ja :D Komt @Piefke ook?

Bennie op 7 mei 2019 19:45

Als ik mezelf meebreng, is dat leuk genoeg?

Übung macht den meister!!!

GiGi

  • 2018 Völkl Racetiger SL UVO, 165

Bennie

  • 2017 Head Supershape iSpeed, 170
  • 2016 Amplid Alter Ego, 185 (Voor schoenen maat 40-44)
  • 2018 CAPiTA Warpspeed 165 (Snowboard; uitgerust met Union Force maat M)
  • 2016 Ride Highlife UL 161 (Gaat alleen mee als er eventuele koopinteresse is)

Alex

  • Fischer Motive 80 170cm
  • CoreUpt Banger 174cm, BSL 295-328 (Gaat in de verkoop)
  • Volkl P70 SC Carver 163cm (Staat te koop voor heul weinig)
  • Atomic Automatic 102, 180cm met Dynafit Radical ST
  • Dynastar Mythic 87, 179cm met Dynafit Speedturn

En wat @Bennie zegt: Geef even aan of er interesse in de Freeride/ toerski’s en snowboards is. Anders sleep ik ze niet mee.

When life gets too complicated.... SKI

GiGi

  • 2018 Völkl Racetiger SL UVO, 165

Bennie

  • 2017 Head Supershape iSpeed, 170
  • 2016 Amplid Alter Ego, 185 (Voor schoenen maat 40-44)
  • 2018 CAPiTA Warpspeed 165 (Snowboard; uitgerust met Union Force maat M)
  • 2016 Ride Highlife UL 161 (Gaat alleen mee als er eventuele koopinteresse is)

Alex

  • Fischer Motive 80 170cm
  • CoreUpt Banger 174cm, BSL 295-328 (Gaat in de verkoop)
  • Volkl P70 SC Carver 163cm (Staat te koop voor heul weinig)
  • Atomic Automatic 102, 180cm met Dynafit Radical ST
  • Dynastar Mythic 87, 179cm met Dynafit Speedturn

En wat @Bennie zegt: Geef even aan of er interesse in de Freeride/ toerski's en snowboards is. Anders sleep ik ze niet mee.

Edwin:
2018 - Rossignol st ti, 172
2018 - Rossi experience 88,182
2016? - Atomic redster in 177
2017 - K2 fulluvit 180 (framebinding)

Met kingpin bij belangstelling, anders blijven ze thuis ;) :
2017 - Armada arv 116, 192
2017 - Fischer hannibal 100, 190
@Alex: ik zou die p70 wel ff willen proberen, alhoewel wel erg kort, kijken of het wat is om binnen een beetje mee te spelen voor die centen ;). Aangezien mijn hagelnieuwe St Ti's inmiddels van mijn dochter lijken te zijn.

*bericht bewerkt door evr66 op 08 mei 2019 07:22

Edwin van Riel

Helaas @Bennie, ik heb die dag al een roadtrip langs vader, schoonvader, de tennisbaan en ook nog een verjaardag…🤷‍♂️
Had graag gekomen en zelfs mevrouw Piefke had interesse, andere keer wellicht als het evenement een vervolg krijgt😃

@evr66, jij hebt dezelfde gedachte als ik betreffende die Völkl P70 van @Alex😅

LA NORMA😍☃️

Plaats een reactie