wanneer zijn de grote organisaties boekbaar?

Wij gaan normaal gesproken altijd in een appartement, dat moeten we een jaar van te voren al boeken, maar nu wil onze dochter graag georganiseerd alleen met vriendinnen op wintersport.
De bedoeling is in de voorjaarsvakantie, maar ik zie bij Sunweb dat het nog niet boekbaar is.
Iemand nog tips, aanbevelingen waar de meiden kunnen boeken ( busreis meest handig) en vanaf wanneer hier prijzen van bekend zijn.

Augustus ergens, Wintertrex had nu al wat in de aanbieding zag ik in een nieuwsbrief, dus anderen waarschijnlijk ook al wel.

Juni-juli is mijn ervaring

Vaak juli en soms eind juni . Je kan bij sunweb een alert instellen. Er staan wel al accomodaties op . Je krijgt dan melding wanneer boekbaar is . Tip: doe wel verschillende niet alles is zelfde moment boekbaar …

Sunweb is goed . Ook met de bus. Goed georganiseerd . Je krijgt appjes met bus nr en bij vertraging krijgje ook appjes. Als eventueel toch moet overstappen , is dit goed geregeld. De buschauffeur weet dan welke bus je moet hebben . En je weet ook wanneer die weer vertrekt .
Weet alleen Frankrijk :
Dat je Val Thorens les menuires wel boven wordt afgezet .
Les arcs is vaak dat je in Bourg saint Maurice er uit wordt gezet . En er een minibusje klaar staat om je omhoog te brengen . En terug precies het zelf .
Of er moet een volle bus naar les arcs gaan , dan wordt je wel boven afgezet .

Husk/ totaly studenten organisatie . 1 keer meegeweest ooit . Was prima geregeld toen. Alleen uitkijken met appartement schoonmaak. Dat wordt of werd door reisleiding zelf gecontroleerd en als niet stond dat kon je dokken. Zelf meegemaakt bij andere ( was super schoon ) en ook later verhalen gehoord. Allen hebben wel via organisatie geld terug gekregen .

Snowtime daar en tegen vind ik een zooitje . Zou ik mijn kids niet mee willen laten gaan. Snowtime doet tijdens winterperiode via interbus . Behalve met de dutchweek hebben ze eigen bussen . Ik hoorde mijn ouders altijd klagen over interbus , vroeger . Ik kan je vertellen , het is nog steeds een zooitje . Je krijgt geen busnummer . Dus bij je opstapplaats moet je elke bus vragen 😭. In Maarheeze is het zo’n zooitje. Er wordt niets uitgelegd door de buschauffeurs. Je moet wel zelf uitzoeken naar welke bus je moet.
Bij Maarheeze maken ze niet bekend wanneer je weer verder gaat . Dus wachten op een teken.
Tijdens dutchweek wel beter geregeld
.

Een andere optie is met de trein

Nachttrein ( Alpen express) naar Oostenrijk .
Of naar Frankrijk de Ski Thalys
Voordeel van de skithalys is de bent er zo.
Nadeel : je gaat echt heel vroeg weg , dus woon je niet dichtbij opstappunt mis je halve nacht.
En nadeel in vergelijking met de bus , je mis 2 skidagen ( 2x zaterdag ) .

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 mei 2019 23:30

Snowtime daar en tegen vind ik een zooitje . Zou ik mijn kids niet mee willen laten gaan. Snowtime doet tijdens winterperiode via interbus . Behalve met de dutchweek hebben ze eigen bussen . Ik hoorde mijn ouders altijd klagen over interbus , vroeger . Ik kan je vertellen , het is nog steeds een zooitje . Je krijgt geen busnummer . Dus bij je opstapplaats moet je elke bus vragen 😭. In Maarheeze is het zo’n zooitje. Er wordt niets uitgelegd door de buschauffeurs. Je moet wel zelf uitzoeken naar welke bus je moet.
Bij Maarheeze maken ze niet bekend wanneer je weer verder gaat . Dus wachten op een teken.

miepmiep op 13 mei 2019 22:41

Bijzonder: ik reis al jaren met Interbus vanuit Maarheeze en vindt het juist super goed geregeld. Er hangen namelijk gewoon lijsten met de busnummers en bestemmingen. Er wordt (logisch) gewacht tot alle bussen er zijn en dan komt het signaal wanneer er vertrokken wordt. Maar in tussentijd zit je lekker binnen en kun je ook nog wat te eten of drinken halen. Bij terugkomst staat er een ontbijtbuffet klaar. Overigens is er ook een informatiebalie. Daar kun je beter naar toe gaan dan naar een buschauffeur. Dit weet echt niet waar al zijn collega’s uithangen.
Ik ben wel benieuwd hoe andere organisaties dit dan beter doen. Want volgens mij blijft het ook dan gewoon wachten tot alle bussen bij het overstappunt zijn.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Snowtime daar en tegen vind ik een zooitje . Zou ik mijn kids niet mee willen laten gaan. Snowtime doet tijdens winterperiode via interbus . Behalve met de dutchweek hebben ze eigen bussen . Ik hoorde mijn ouders altijd klagen over interbus , vroeger . Ik kan je vertellen , het is nog steeds een zooitje . Je krijgt geen busnummer . Dus bij je opstapplaats moet je elke bus vragen 😭. In Maarheeze is het zo’n zooitje. Er wordt niets uitgelegd door de buschauffeurs. Je moet wel zelf uitzoeken naar welke bus je moet.

Bij Maarheeze maken ze niet bekend wanneer je weer verder gaat . Dus wachten op een teken.

miepmiep op 13 mei 2019 22:41

Bijzonder: ik reis al jaren met Interbus vanuit Maarheeze en vindt het juist super goed geregeld. Er hangen namelijk gewoon lijsten met de busnummers en bestemmingen. Er wordt (logisch) gewacht tot alle bussen er zijn en dan komt het signaal wanneer er vertrokken wordt. Maar in tussentijd zit je lekker binnen en kun je ook nog wat te eten of drinken halen. Bij terugkomst staat er een ontbijtbuffet klaar. Overigens is er ook een informatiebalie. Daar kun je beter naar toe gaan dan naar een buschauffeur. Dit weet echt niet waar al zijn collega's uithangen.
Ik ben wel benieuwd hoe andere organisaties dit dan beter doen. Want volgens mij blijft het ook dan gewoon wachten tot alle bussen bij het overstappunt zijn.

Snowy1970 op 14 mei 2019 09:27

.

Dan moet je dat wel verteld worden. Ik wist helemaal niets . In Utrecht kon ik elke bus die voorbij kwam vragen , wist toevallig , door telefonisch contact dat ze met interbus reden, of ik in deze bus moest. Gelukkig bij bus 5 mocht ik mee. De buschauffeurs wisten niets en konden mij alleen vertellen dat het omgeroepen werd ?
En ik zat in een bus naar Valto en en moest met mijn bagage door alle drukte naar de andere bus van Valto . Die er naast stond. Niemand snapte er iets van. Ik was niet enige . De info balie heb ik niet eens gezien ? Ik heb wel iets gezien wat op een balie leek , maar daar stond niemand. Aan andere reizigers gevraagd maar niemand wist iets .
Heb zowel op de heen als terug weg 1,5 uur bij Maarheeze rond moeten hangen.
Bij sunweb nooit meegemaakt , zolang . En veel betere informatie voorziening. Zij delen de bussen zo in zeker op de terugreis dat je vanaf je bestemming vaak meteen door kan naar huis. En je hoeft niet te wachten op bussen die uit Oostenrijk of Italië komen.
Ik reis al sinds ik jaar of 5/6 ben met de bus en ben nu 42 . , en af en toe met de trein. Maar interbus / snowtime vind ik tot nu echt het slechts geregeld . Ook de dutchweek was onnozel geregeld . Totaal een uur over gedaan om het dorp door heen te gaan. Heb uiteindelijk maar de buschauffeurs de weg gewezen

Misschien als je vanuit Maarheeze begint. Dan is het waarschijnlijk beter . Maar met overstap niet.

*bericht bewerkt door miepmiep op 14 mei 2019 09:45

Misschien als je vanuit Maarheeze begint. Dan is het waarschijnlijk beter . Maar met overstap niet.

miepmiep op 14 mei 2019 09:44

Dat is misschien het verschil: ik stap inderdaad in Maarheeze op. De opstapplaats ligt vlakbij het station en je kunt daar eventueel ook de auto parkeren. Dan ga ik geen moeite doen om ergens anders op te stappen.

*bericht bewerkt door Snowy1970 op 14 mei 2019 09:54

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Misschien als je vanuit Maarheeze begint. Dan is het waarschijnlijk beter . Maar met overstap niet.

miepmiep op 14 mei 2019 09:44

Dat is misschien het verschil: ik stap inderdaad in Maarheeze op. De opstapplaats ligt vlakbij het station en je kunt daar eventueel ook de auto parkeren. Dan ga ik geen moeite doen om ergens anders op te stappen.

Snowy1970 op 14 mei 2019 09:53

Ja dat is voor ons best een eind met de trein met een aantal keer overstappen. En Utrecht stappen we voor de deur op in de trein en 10 minuten later uit voor de opstapplaats .

via sunweb.nl zie je nog bus prijzen…

Maar via deze zoek actie lukt het wel???

https://www.sunweb.nl/wintersport/busreis

*bericht bewerkt door miepmiep op 14 mei 2019 14:07

Wij organiseren onze ski reis al een tijdje zelf (eigen vervoer met de wagen en een last-minute reservering) maar voor jongeren is een georganiseerde skivakantie nog altijd het beste. Vroeger reserveerden wij altijd via Sunweb en we waren er heel tevreden over. Op de website van Sunweb staan al heel wat skivakanties hoor!

*bericht bewerkt door Evelien3 op 15 mei 2019 11:32

Plaats een reactie