Asfinag digitaal vignet kenteken omzetten???

Heeft iemand wel eens zijn kenteken omgezet op het digitaal vignet bij het kopen van een nieuwe auto?
En hoe heb je dat gedaan? vlgs asfinag is er geen mogelijkheid en moet ik een nieuw vignet kopen, of mijn auto als total loss opgeven maar ze vragen overal documenten van.
Lekker balen dus, nog eens 89 euro :( of alles met maand/weekkaarten.

*bericht bewerkt door Elly3 op 17 mei 2019 13:05

Dienten Die Alte schule

Ben bang dat dat standaard niet gaat… lijkt geen rekening mee gehouden te zijn dat Nederlandse auto's een kenteken op auto hebben. Misschien eens een mailtje aan wagen?

*bericht bewerkt door Tiny-M op 17 mei 2019 14:21

@Tiny-M heb ik al gedaan, staat in de regels een paar opties waarom je het wijzigen maar idd niet voor de Nederlanders. Heb nu gevraagd of ik dan voor 7 mnd mijn geld terug kan krijgen en een nieuwe bestel, maar dat zal ook wel niet gaan.
Ik dacht misschien is er iemand die dat ook heeft gehad en er iets voor weet ;)
Ga dus vlgd jaar maar weer sticker bestellen, al blijft de auto nog wel een aantal jaar.

Dienten Die Alte schule

Een sticker had je toch ook niet meer kunnen hergebruiken op je nieuwe auto?

Een sticker had je toch ook niet meer kunnen hergebruiken op je nieuwe auto?

paolie op 17 mei 2019 16:33

Maar dat is wel goedkoper

null

Misschien kan je je beroepen op het op Duitser geschreven artikel dat je bij kenteken wijziging door verhuizing je het kenteken kan omzetten. Kost je wel 18 euro

Idd, beroepen op genoemd artikel door @Togi, het is tenslotte een administratieve handeling voor hen.

@Togi @Sjaak27 Sorry heren lees nu pas jullie antwoord, maar kenteken omzetten door verhuizing gaat niet.
Dit geldt voor landen met een kenteken dat je krijgt van je eigen Bezirk, als je gaat verhuizen krijg je een nieuw kenteken van je nieuwe woon streek, bv ZE van zell am See of JO van district Pongau, daarbij moet je een verhuisbericht van de gemeente overleggen. In Nederland heb je dat niet.
Misschien kan ik hem ergens total los laten verklaren met vrijwarings bewijs ;)

Dienten Die Alte schule

Ben bang dat dat standaard niet gaat… lijkt geen rekening mee gehouden te zijn dat Nederlandse auto's een kenteken op auto hebben. Misschien eens een mailtje aan wagen?

Tiny-M op 17 mei 2019 14:21

Ik denk dat dat juist de crux is, tol betalen doe je als entiteit ‘voertuig’ en dus is het ding aan het voertuig gekoppeld.
In feite dus niets anders dan ons (door andere landen fel begeerde) kenteken systeem, waarbij het kenteken éénmalig en voor eeuwig aan een voertuig wordt verbonden.

Rob

Een sticker had je toch ook niet meer kunnen hergebruiken op je nieuwe auto?

paolie op 17 mei 2019 16:33

Maar dat is wel goedkoper

Tiny-M op 17 mei 2019 21:01

Een sticker en digitaal vignet zijn even duur.

Annoying skiers since 2003

Een sticker had je toch ook niet meer kunnen hergebruiken op je nieuwe auto?

paolie op 17 mei 2019 16:33

Maar dat is wel goedkoper

Tiny-M op 17 mei 2019 21:01

Een sticker en digitaal vignet zijn even duur.

sterko op 19 jun 2019 23:24

Dit risico loop je altijd, bij elk vignet. Bij mijn verzekeraar kan ik wel aangekochte vignetten of milieustickers aangeven. Dit wordt in mijn verzekering opgenomen en bij het vervangen van de voorruit door schade, wordt een nieuwe sticker betaald door de verzekering. Weet niet of dit in Nederland ook mogelijk is.

Als ik het goed begrijp, gaat het vignet voor Oostenrijkers wel mee naar hun nieuwe auto. De laatste reacties lijken dat punt te missen.

Een sticker had je toch ook niet meer kunnen hergebruiken op je nieuwe auto?

paolie op 17 mei 2019 16:33

Maar dat is wel goedkoper

Tiny-M op 17 mei 2019 21:01

Een sticker en digitaal vignet zijn even duur.

sterko op 19 jun 2019 23:24

Ging erom dat als je het over kan zetten het goedkoper is dan 2x een sticker. Maar overzetten lijkt niet te kunnen dus, omdat het kenteken niet gebaseerd is op voertuig maar waar je woont in Oostenrijk.

@DrPhil, dat klopt ook als je een nieuwe auto koopt Oostenrijkers Duitsers etc hebben een persoonlijk kenteken, dus die gaat mee naar je nieuwe auto.
Ik heb een digitaal vignet dwz geen sticker op je voorruit, bij het kopen daarvan staat dat je bij een nieuw kenteken je dat voor 18 euro kan laten omzetten. Op de voorwaarden die hier boven ergens genoemd worden en daar hoort ons NL systeem niet bij vlgs Asfinag regels.
Dus goede winst voor hun, terwijl het een kleine moeite is om in mijn account een nieuw kenteken in te voeren, het oude wordt dan automatisch verwijderd.

Dienten Die Alte schule

De enigste mogelijkheid die ik nog kan voorleggen is deze vraag bij het programma kassa neerleggen en kijken of die wat voor je kunnen betekenen, wel benieuwd of dat wat gaat opleveren…
Anders zal het toch gewoon fff betalen worden🙈

LA NORMA😍☃️

Ik dacht ga toch nog eens kijken, staat er een regel bij met " Erlöschen wünschkenzeichen "
Die stond er een paar weken geleden niet op, zie ook kopie van @Togi hier boven.
Dus heb een ander kenteken aangevraagd en dat er ingevuld plus een vrijwaringsverklaring.bij gesloten
We gaan het zien of ze dat doen, 18 euro krijg ik niet terug als ze niet toestemmen.
De verandering gaat wel gelijk "voorlopig " in gaat het niet door wordt het terug gedraaid, morgen dus snel over de A10 :D

Dienten Die Alte schule

Ben benieuwd
Obv van gelijke rechten voor verschillend eu inwoners (zie bijv de tol in Duitsland) lijkt het me dat je als @Piefke zegt (je het bijv via kassa speelt) je wel sterk staat.
Kan mij ook voorstellen dat ze in hun voorwaarden geen rekening houden met ons Nederlanders 😉

Plaats een reactie