Duitstalige Apres-Ski SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

In onze zoektocht naar een gevarieerd ski-gebied, met voor elk wat wils, is ons oog gevallen op het gebied; SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental. Nu zijn we allen nogal fan van de Duitstalige Apres-Ski. Welk dorp in dit gebied zouden jullie ons aanraden?

Bedankt!

Hopfgarten misschien? Söll vond ik ook wel gaan trouwens.

Contradictio in terminis 😜

I can stick uphill ice, on my saucer...

In ieder geval niet naar westendorf 👍

Brixen, Söll, Scheffau

Brixen, Söll, Scheffau

paolie op 19 mei 2019 21:12

Brixen heeft helaas geen après-ski meer. De PapalaPub en de Brixnerstadl gaan deze zomer plat voor appartementen. Helaas…

Carnas on Tour

Bedankt tot zover!

Iemand ervaringen bij welke tent we in Soll moeten zijn voor de Duitse après ski?

*bericht bewerkt door tombr24 op 20 mei 2019 10:27

Brixen, Söll, Scheffau

paolie op 19 mei 2019 21:12

Brixen heeft helaas geen après-ski meer. De PapalaPub en de Brixnerstadl gaan deze zomer plat voor appartementen. Helaas…

Svennoo op 20 mei 2019 10:15

oh slecht nieuws. vond t altijd een leuke plek voor en biertje en meestal had je die ook wel verdiend na de afdaling in de middag :)

Bedankt tot zover!

Iemand ervaringen bij welke tent we in Soll moeten zijn voor de Duitse après ski?

tombr24 op 20 mei 2019 10:27

Moonlight bar

*bericht bewerkt door moderator op 20 mei 2019 13:14

Het is sowieso een super leuk ski gebied, ik kom er al jaren! Voornamelijk in Westendorf dan :-)

Westendorf: Sowieso een en al Nederlands, behalve de Bruchstall (super leuke tent, aanrader)
Brixen: Vanaf 2020 helemaal geen apres ski meer, de enige apres ski tenten die er waren zijn inmiddels gesloten.
Hopfgarten: weinig tot geen apres ski in het dorp.
Soll: Hexenalm wel redelijk Duits met af en toe Nederlands er tussendoor.
Ellmau: Fabels, mix Duits/Nederlands.
Scheffau: Ben ik niet bekend mee!

Söll: naast Hexenalm ook de Moonlight Bar. Scheffau: Waldhotel en Sternbar

Is de Wiskeymuhle in Soll nog iets? Zie net dat ze die helemaal verbouwd hebben. Daar heb ik een jaar of 20 geleden ook nog wel eens één biertje (of 2,3,4) gedronken.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Brixen, Söll, Scheffau

paolie op 19 mei 2019 21:12

Brixen heeft helaas geen après-ski meer. De PapalaPub en de Brixnerstadl gaan deze zomer plat voor appartementen. Helaas…

Svennoo op 20 mei 2019 10:15

oh slecht nieuws. vond t altijd een leuke plek voor en biertje en meestal had je die ook wel verdiend na de afdaling in de middag :)

Daffie op 20 mei 2019 13:09

Zeker. De Papala was voor mij zeven jaar lang een stamkroeg, was vooral de laatste jaren gezelliger ten opzichte van het begin toen ik daar kwam, ook drukker.

Carnas on Tour

Brixen, Söll, Scheffau

paolie op 19 mei 2019 21:12

Brixen heeft helaas geen après-ski meer. De PapalaPub en de Brixnerstadl gaan deze zomer plat voor appartementen. Helaas…

Svennoo op 20 mei 2019 10:15

oh slecht nieuws. vond t altijd een leuke plek voor en biertje en meestal had je die ook wel verdiend na de afdaling in de middag :)

Daffie op 20 mei 2019 13:09

Zeker. De Papala was voor mij zeven jaar lang een stamkroeg, was vooral de laatste jaren gezelliger ten opzichte van het begin toen ik daar kwam, ook drukker.

Svennoo op 22 mei 2019 12:40

Huh , deze zag ik niet aankomen …
ik ski regelmatig in brixen vanuit kirchberg , en vond de palapala altijd prima om een biertje na te doen, voordat je de bus nam naar kirchberg .
zat ook altijd redelijk volk .
Jammer , jammer …
Geen vervangende apres ski daar dus ? Dan wordt het wel een saai dorpje zo hoor …

@Eisbeer, voortaan lekker aan de overkant blijven, altijd goed toeven aldaar☃️
Doet @Tiny-M voortaan ook🥶

LA NORMA😍☃️

Op de dalafdaling, richting hopfgarten, ligt de sunseithutte. Gegarandeerd sfeer, maar wel nog een stukje skiën na de adres-ski…

Brixen, Söll, Scheffau

paolie op 19 mei 2019 21:12

Brixen heeft helaas geen après-ski meer. De PapalaPub en de Brixnerstadl gaan deze zomer plat voor appartementen. Helaas…

Svennoo op 20 mei 2019 10:15

oh slecht nieuws. vond t altijd een leuke plek voor en biertje en meestal had je die ook wel verdiend na de afdaling in de middag :)

Daffie op 20 mei 2019 13:09

Zeker. De Papala was voor mij zeven jaar lang een stamkroeg, was vooral de laatste jaren gezelliger ten opzichte van het begin toen ik daar kwam, ook drukker.

Svennoo op 22 mei 2019 12:40

Huh , deze zag ik niet aankomen …
ik ski regelmatig in brixen vanuit kirchberg , en vond de palapala altijd prima om een biertje na te doen, voordat je de bus nam naar kirchberg .
zat ook altijd redelijk volk .
Jammer , jammer …
Geen vervangende apres ski daar dus ? Dan wordt het wel een saai dorpje zo hoor …

Eisbeer op 22 mei 2019 17:26

Helaas niet. Ik ben er in december weer, dus moet ik dan maar wat anders gaan zoeken.

Carnas on Tour

Volgens mij blijft er gewoon Apres-ski in Brixen hoor. De Brixner Stadl zoekt gewoon personeel voor het aankomende winterseizoen.

Volgens mij blijft er gewoon Apres-ski in Brixen hoor. De Brixner Stadl zoekt gewoon personeel voor het aankomende winterseizoen.

Sjoerd87 op 2 aug 2019 11:22

Ik was afgelopen week in Brixen en zag inderdaad dat de Brixnerstadl open was, tot mijn verbazing en de dingen die ik gehoord had. Gelukkig maar, blijft het toch nog leuk in Brixen!

Carnas on Tour

Iemand een update? Brixnerstadl en papalapub wel of niet open dit seizoen?

@kvanzoelen PapalaPub is voorgoed gesloten helaas. De Brixnerstadl is nog steeds geopend en sinds dit seizoen is er bij de Leitenhof ook après-ski met op dinsdag en donderdag een zanger.

Carnas on Tour

Plaats een reactie