Mega project in de Spaanse Pyreneen

https://www.nevasport.com/noticias/art/57346/Aragon-Ski-Circ…

Dit is echt een project van - voor de Pyreneen - ongekende proporties.
Astun, Candanchu en Formigal worden verbonden = 225 km aaneengesloten pistes.
Plus een nieuw station vlakbij, op de TGV verbinding van Frankrijk naar Spanje.

null

Tekst vertaald via Google Translate
*
In de komende regionale verkiezingen deze 26 mei gehouden in Aragon, samen met andere autonome regio's van Spanje, in aanvulling op de keuze van de huurder Pignatelli Bouwen aan de vereniging van de skigebieden zal worden goedgekeurd Astún, Candanchú en Formigal . Althans op papier, vanwege het feit dat al deze politieke formaties met mogelijkheden om te worden gekozen ook in overeenstemming zijn, is dat we ook financiering van de Europese Investeringsbank moeten vragen.

Momenteel wordt de DGA bestuurd door de PSOE , waarvan de minister van Economie en tevens president van Aramón al heeft aangegeven dat dit project "onontkoombaar" isIn woorden die El Heraldo de Aragon, waar het wordt toegevoegd, dat wil bestaat om te profiteren van de harmonie de drie bedrijven die managen van complexe winter (Ibernieve-Candanchú, Astún en EIVASA-Aramón-Formigal) binnenkomt.

De PP, PAR en de burgers hebben ook aangetoond hun steun voor een voorgestelde verbinding die, hoewel hij had een aantal parlementaire initiatieven uit te voeren in de hele mandaat eindigt, zowel de PP en de PAR wordt niet gedreven haar verwerking als Project van Algemeen Belang van Aragon (PIGA). En dat de vier partijen hebben gesteund en gestemd om de verwerking van het project te hervatten.

In gedachten van de vier politieke formaties is de bevoegdheid om het grootste skigebied te hebbenvan het Iberisch schiereiland. In feite is het de bedoeling om te concurreren met Baqueira of Sierra Nevada van persoon tot persoon, zowel door het aantal bezoekers als de skiable kilometers, aangezien met de verbinding van de drie winterresorts naar verwachting bijna 225 kilometer aan sporen kan worden afgelegd .

Een van de belangrijkste obstakels is echter ook het verkrijgen van de financiering om het te kunnen uitvoeren zonder alles in de publieke schatkist van Aragon te hoeven laden. Om die reden hebben ze van de PSOE beloofd dat ze, als ze teruggestuurd worden om te stemmen, fondsen vragen die de Europese Unie verstrekt voor projecten die het mogelijk maken om de bevolking vast te stellen in zones met vlucht van inwoners.

Breng de trein naar de sporen
Een andere van de projecten waarin we werken, hoewel het ingewikkelder lijkt, is om de spoorlijn die Canfranc bereikt te verbeteren . Volgens gegevens die zijn verwerkt door de regering van Aragon, komt 80% van de skiërs uit de stations van Huesca en Teruel uit andere autonome gemeenschappen, communicatie over de weg en per spoor zijn van fundamenteel belang. De gegevens van de regering van Aragon wijzen erop dat de klanten afkomstig zijn uit Madrid, Baskenland, Navarra, Catalonië en Valencia.

Maar de skiër die wil 'vechten' is voor degene in de grootstedelijke regio van Madrid. In totaal meer dan 6,5 miljoen inwoners waarvan de skifans vooral de stations van de Sierra Nevada, Baqueira en de Aragonese Pyreneeën uitkiezen. De trein zo dicht mogelijk bij de sporen van Aragón brengen is een uitdaging die, volgens de DGA, niet alleen zou toelaten om meer klanten aan te trekken, maar ze niet te verliezen.

En is dat de aanstaande komst van de AVE Granada , zal de reis verminderen van meer dan 4 uur met de auto tot slechts 3 uur. Een korting die niet erg substantieel is, maar die het mogelijk maakt om, met een aanbod van trein + skipas, meer skiërs aan te trekken van Madrid naar de Andalusische circuits. Momenteel zijn dit 9% van de miljoen skidagen die worden verkocht, hetzelfde als alle stations die door Aramón in Huesca worden geëxploiteerd.

Momenteel moet de persoon uit Madrid die op AVE wil gaan, uitstappen bij Huesca en doorgaan op de weg, dus praktisch doet niemand het. Noch om naar Baqueira te gaan, waarvan het hogesnelheidstreinstation 2 en een half uur verwijderd is van de Catalaanse sporen. Op de snelweg A-21 komen ook Baskische skiërs aan, die de voorkeur geven aan verblijf in Candanchú en Astún.*

*bericht bewerkt door Onnem op 22 mei 2019 18:32

The older I get, the better I was

.

*bericht bewerkt door Onnem op 22 mei 2019 18:30

The older I get, the better I was

Nog meer plaatjes in het plan van Ecosign http://www.ecosign.com/project/aragon-ski-circus

Overzicht

null

Canfranc (TGV) naar Candanchu

null

The older I get, the better I was

null

The older I get, the better I was

Die vertaalde tekst. 🙄 Oh boy. 😨🤕

Bla, bla, bla.

Gaan ze dat treinstation van Candanchu (weer) gebruiken en dus opknappen??? Gaaf!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

null

Het ziet er wel naar uit dat ze skibare verbindingen willen maken. Dit is de voorkeursvariant tussen Formigal en Astun.
En in het plaatje van Onnem zie je ook dat er een piste komt van de top boven Astun naar Candanchu. Ik begrijp alleen niet waarom de lift van Candanchu horizontaal naar Astun gaat, en niet naar de top boven Astun.

Ik begrijp alleen niet waarom de lift van Candanchu horizontaal naar Astun gaat, en niet naar de top boven Astun.

Arjen2 op 23 mei 2019 20:50

Denk omdat hij dan ook te gebruiken is wanneer er geen sneeuw ligt.

The older I get, the better I was

*bericht bewerkt door Onnem op 24 mei 2019 14:15

The older I get, the better I was

Gezien de wat kromme vertalingen in de post. Is dit concreet, in uitvoering, of nog tekentafelwerk met veel slagen om de arm? Als er nog EU fondsen en dergelijke aangevraagd moeten gaan worden, heb ik er zo mijn twijfels bij of we dit nog mee gaan maken ;)

Edwin van Riel

Gezien de wat kromme vertalingen in de post. Is dit concreet, in uitvoering, of nog tekentafelwerk met veel slagen om de arm? Als er nog EU fondsen en dergelijke aangevraagd moeten gaan worden, heb ik er zo mijn twijfels bij of we dit nog mee gaan maken ;)

evr66 op 24 mei 2019 15:51

Onderaan het artikel dat ik gelinkt heb ik mijn openingspost, staan nog commentaren, nu 52 stuks…
Als je ze leest in Chrome worden ze automatisch vertaald. Ik ben eraan beginnen maar voorlopig niet klaar met lezen 😲

The older I get, the better I was

Als jij t nou ff doorworstelt en dan in 2 regels samenvat voor de andere forumleden ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Eind van de eerste alinea van het Nevasport artikel in de openingspost, staat al dat er europese financiering aangevraagd moet worden.

The older I get, the better I was

Wat een geleuter in dat commentaar…
Gaat vooral over of skiliften helpen tegen de ontvolking van de bergen en effecten op de natuur.

Maar gelukkig ook pareltjes van vertaalwerk met dank aan Google Translate.

Laat de werkelijkheid van de feiten je nooit een goed mentaal rietje neuken, vooral als het te maken heeft met de moeder van Bambi …

*bericht bewerkt door Onnem op 24 mei 2019 16:41

The older I get, the better I was

Dat bedoel ik, zag zoveel fraais voorbijkomen dat het even aan mijn interesse in het verhaal voorbij ging.

Edwin van Riel

Eind van de eerste alinea van het Nevasport artikel in de openingspost, staat al dat er europese financiering aangevraagd moet worden.

Onnem op 24 mei 2019 16:29

Nogal wiedes. Zonder krijgen ze in Spanje niks klaar. 🙄

*bericht bewerkt door bartvwg op 24 mei 2019 19:23

Bla, bla, bla.

Eind van de eerste alinea van het Nevasport artikel in de openingspost, staat al dat er europese financiering aangevraagd moet worden.

Onnem op 24 mei 2019 16:29

Nogal wiedes. Zonder krijgen ze in Spanje niks klaar. 🙄

bartvwg op 24 mei 2019 19:22

Dat is wel erg makkelijk afgeven.
Voor skigebieden in andere landen geldt precies hetzelfde. Zie het topic over de nieuwe lift tussen San Valentino en Reschen. Voor 75% met subsidie betaald. Oostenrijk idem dito.

The older I get, the better I was

Eind van de eerste alinea van het Nevasport artikel in de openingspost, staat al dat er europese financiering aangevraagd moet worden.

Onnem op 24 mei 2019 16:29

Nogal wiedes. Zonder krijgen ze in Spanje niks klaar. 🙄

bartvwg op 24 mei 2019 19:22

Dat is wel erg makkelijk afgeven.
Voor skigebieden in andere landen geldt precies hetzelfde. Zie het topic over de nieuwe lift tussen San Valentino en Reschen. Voor 75% met subsidie betaald. Oostenrijk idem dito.

Onnem op 24 mei 2019 21:51

Er is een verschil tussen nationale subsidies en Europese. 🙄

Bla, bla, bla.

Ja, creatieve megalomane projecten met andermans geld, kunnen ze goed daar…
https://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_Real_Central_Airport…

Groot verschil met het legendarische project in Vall Fosca iets verderop (zie link onderaan, leuk om terug te lezen), is dat ÉN de politici ÉN de locatie bevolking er achter staat.

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/356179/espui-vall-…

*bericht bewerkt door Onnem op 25 mei 2019 15:10

The older I get, the better I was

Plaats een reactie