Buckels in Zoetermeer binnenkort

bier ook, oh, shit, da’s al gereserveerd voor @alex

evr66 op 31 mei 2019 20:13

Het bier is om te delen. Moet het wel een beetje gekoeld zijn 😎

When life gets too complicated.... SKI

bier ook, oh, shit, da’s al gereserveerd voor @alex

evr66 op 31 mei 2019 20:13

Het bier is om te delen. Moet het wel een beetje gekoeld zijn 😎

Alex op 1 jun 2019 14:43

ga ik mijn best voor doen @alex ;)

Edwin van Riel

Nou het zit erop. Klein groepje (6 man) maar wel een enorm niveau verschil. Wij redden ons uitstekend op elke piste, hebben echt een prima basistechniek maar leken wel beginners bij een aantal anderen. Er zaten wat mensen bij die wekelijks bij de Wolfskamer buckeltraining hebben of die voor Landes bezig waren. Dát niveau hebben wij nog niet.

Desondanks was t best leerzaam, maar de eerste stap naar echte buckels is best een grote waarbij je dingen af (of bij) moet leren. Dat laatste zijn we dus vooral wezen doen. T spoortje ligt er lekker bij, de leraar was goed maar het grote verschil in de groep was soms wat lastig.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Fijne clinic, ging beter dan verwacht en smaakt naar meer. Blijft natuurlijk vooral ook meters maken en dat is helaas toch wat lastiger als de buckels er niet vaak liggen. Wel profijt gehad van jaren tachtig skien :).

Nou het zit erop. Klein groepje (6 man) maar wel een enorm niveau verschil. Wij redden ons uitstekend op elke piste, hebben echt een prima basistechniek maar leken wel beginners bij een aantal anderen. Er zaten wat mensen bij die wekelijks bij de Wolfskamer buckeltraining hebben of die voor Landes bezig waren. Dát niveau hebben wij nog niet.

Desondanks was t best leerzaam, maar de eerste stap naar echte buckels is best een grote waarbij je dingen af (of bij) moet leren. Dat laatste zijn we dus vooral wezen doen. T spoortje ligt er lekker bij, de leraar was goed maar het grote verschil in de groep was soms wat lastig.

Roy83 op 1 jun 2019 17:33

Ik ken die gasten, @roy83, is iedere week lekker skiën met ze ;)

Edwin van Riel

Nou het zit erop. Klein groepje (6 man) maar wel een enorm niveau verschil. Wij redden ons uitstekend op elke piste, hebben echt een prima basistechniek maar leken wel beginners bij een aantal anderen. Er zaten wat mensen bij die wekelijks bij de Wolfskamer buckeltraining hebben of die voor Landes bezig waren. Dát niveau hebben wij nog niet.

Desondanks was t best leerzaam, maar de eerste stap naar echte buckels is best een grote waarbij je dingen af (of bij) moet leren. Dat laatste zijn we dus vooral wezen doen. T spoortje ligt er lekker bij, de leraar was goed maar het grote verschil in de groep was soms wat lastig.

Roy83 op 1 jun 2019 17:33

Wat was het minimumniveau ongeveer om mee te kunnen doen zonder dat het voor jezelf of anderen vervelend wordt?

Volgens mij zit je niet direct iemand in de weg. Het groepje van afgelopen zaterdag varieerde van geoefend tot angst voor buckels zo ongeveer en dat ging goed.
Als je net aan parallel kan skiën is het wellicht nog wat te hoog gegrepen, je moet tenslotte met de voeten zo goed mogelijk tegen elkaar er doorheen.

Wij waren met zijn zessen, dat scheelde ook al. Heel soms moest iemand even op mij of op mijn vriendin wachten, maar ik geloof oprecht dat dat wel meeviel. De trainer verdeelde heel goed de aandacht, dat was ook fijn.

Met name mijn vriendin vond het verschil wel wat lastig, maar da’s meer een persoonlijk ding dan een groepsding :).

En even voor de volledigheid; qua niveau kunnen wij technisch overal heel goed beneden komen, op de rolbaan horen wij de beteren van de club, maar de rest (met @Sjaak27 voorop :)) had gewoon een nog veel hoger niveau (incl iig 2 mensen die opgaan voor Landes of in ieder geval tegen dat niveau aanzaten).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Lijkt mij dat lekker comfortabel kunnen parallel skiën (ski’s dicht bij elkaar) moet volstaan om mee te kunnen draaien. Tsja, dat het verschil binnen een groep groot is, is niet anders bij een clinic waar in principe alles gemengd wordt.

Edwin van Riel

Ow ik denk dat als je niveau dat je minimaal nodig hebt zou omschrijven dat je dan op zoiets uitkomt. Voeten tegen elkaar leer je volgens mij niet meer, tenzij je dus buckels gaat doen. Maar met goed parallel een rode piste af kunnen denk ik dat je hier aan mee kan doen.

Je leert sowieso altijd wat.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Belangrijkste is goed dynamisch korte bochten te kunnen skien. (Snel in staat om te draaien). Benen uit elkaar of niet komt dan later wel. Voorwaarde is korte bochten zou ik zeggen.

Voor een eerste buckeltraining ooit viel het niet tegen @Roy83. Maar inderdaad korte dynamische bochten en om te beginnen niet te lange ski’s scheelt ook.

Kwam die tip van jou @Sjaak27? Het was een goede tip maar weet ff niet meer van wie die kwam :).

Maar inderdaad, er zijn situaties waarin de huurski’s van snowworld te prefereren zijn boven mijn eigen latten (en dan hebben we het inderdaad over hele korte dynamische bochten)…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Werd dat niet gemeld van tevoren? Wij skiën ze in Huizen ook op slalomlatjes. Eigenlijk zijn al mijn eigen ski’s tussen de 185 en 195, maar hiervoor gewoon op 165 of zo. Maakt het leven al wat eenvoudiger.

Edwin van Riel

Kwam die tip van jou @Sjaak27? Het was een goede tip maar weet ff niet meer van wie die kwam :).

Maar inderdaad, er zijn situaties waarin de huurski’s van snowworld te prefereren zijn boven mijn eigen latten (en dan hebben we het inderdaad over hele korte dynamische bochten)…

Roy83 op 3 jun 2019 16:49

beetje kanten is ook wel handig voor de buckels hoor:)

Geloof me, die botte latjes van 165 deden het (voor mij) echt beter dan die superscherpe 182 cm lange X-Drives die ik bij me had :).

Maar ook bij korte dynamische bochtjes bevielen ze zelfstandig iets beter (maar daar staan mijn eigen ski’s ook wel om bekend).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

ik ga 'm proberen zondag

@Roy83 Ik had die tip niet hoor. Maar uit eindelijk is het wel de bedoeling toe te groeien naar de “lange” latten, daar mee sta je tenslotte op de echte berg. Na de clinic nog wel op de eigen ski’s bezig geweest maar dat zijn mijn indoorlatten van ook 1.70.

Ah dan was 't Edwin…de namen blijven lastig maar iemand had die tip gegeven :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@sjaak27: uiteindelijk wel natuurlijk, maar kan geen kwaad even wat gemakkelijker te beginnen. Allemaal kwestie van techniek ;). Zag onlangs onze gids een pittige buckelafdaling gewoon doen met oude GS (FIS) latten. Probleemloos, op een manier waar ik alleen maar van kan dromen ;)

Edwin van Riel

@sjaak27: uiteindelijk wel natuurlijk, maar kan geen kwaad even wat gemakkelijker te beginnen. Allemaal kwestie van techniek ;). Zag onlangs onze gids een pittige buckelafdaling gewoon doen met oude GS (FIS) latten. Probleemloos, op een manier waar ik alleen maar van kan dromen ;)

evr66 op 3 jun 2019 22:02

Was dat meneer Kan? Die Kan zowat alles…

@sjaak27: uiteindelijk wel natuurlijk, maar kan geen kwaad even wat gemakkelijker te beginnen. Allemaal kwestie van techniek ;). Zag onlangs onze gids een pittige buckelafdaling gewoon doen met oude GS (FIS) latten. Probleemloos, op een manier waar ik alleen maar van kan dromen ;)

evr66 op 3 jun 2019 22:02

Was dat meneer Kan? Die Kan zowat alles…

GiGi op 3 jun 2019 22:03

klopt ja, heel naar mannetje om mee te skiën. Ontneemt je op deze manier rap alle (materiaal)smoezen. Geintje hoor, wereldgozer, staan ieder jaar wel een paar keer met hem op de latten. Komende november weer.

Edwin van Riel

Voor buckel liefhebbers ook buckelclinics op alle zaterdagen in juni in Terneuzen via Snowcollege.

Nice! Lekker centraal ook ;)

Edwin van Riel

Nice! Lekker centraal ook ;)

evr66 op 7 jun 2019 09:49

Voor Zeeuwen wel. En voor de meeste Belgen toch een stuk dichterbij dan Zoetermeer.

kom kom, niet zo serieus, stond niet voor niets een smiley achter @Gigi ;)

Ben dan natuurlijk wel weer benieuwd hoeveel buckelende Zeeuwen we straks gaan tegenkomen ;)

Edwin van Riel

Haha ik had je smiley gezien hoor.

Je het is jammer (voor velen) dat die buckels er vaak maar zo kort liggen. Aan de andere kant: je moet ze goed onderhouden als je wil dat ze skibaar blijven. Volgende week gaat @Skiwi87 ze in Zoetermeer ‘destroyen’ denk ik. Dan kan de pistedienst achter haar de rommel opruimen.

Klopt, ze vroegen al hoe laat we @Skiwi87 verwachten, kunnen ze het onderhoud inplannen ;) ;) ;)

Schijnen inderdaad verhoudingsgewijs veel meer onderhoud te vragen dan de reguliere pistes. Wat dat betreft is een borstelbaan wel een uitkomst natuurlijk. 1x per jaar de matten er uit, en dat is het. Waarbij het wel imposant is als je ziet wat ze overhoop halen voor het onderhoud. Foto is van deze week. Misschien morgen wel ff snel een rondje Zoetermeer doen ;)

null

Edwin van Riel

Hahaha early bird 9 uur toch:) even paar rondjes op de slalom skis en dan eens kijken of er nog wat leuks te testen is in de buckels :)

Ik probeer er ook vroeg te zijn, maar is wel vaderdag natuurlijk. Even kijken wat er kan ;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie