Met kerst naar Oostenrijk

Met mijn gezin wil deze kerst naar Oostenrijk, na 5 jaar Flachau word het tijd voor iets anders…nu zoek ik een middelgroot ski zeker gebied, waar ik ook een beetje kan wandelen, in een gezellig dorp met wat apres-ski maar ook winkeltjes en koffietentjes…wie oh wie

Als je in dezelfde prijscategorie wil blijven: Deze gebieden hebben hun sneeuwzekerheid reeds bewezen met Kerst en hebben alles wat je zoekt:

  • Mayrhofen
  • Schladming (laag, maar Noordhellingen en uitstekende kunstsneeuw)
  • Kirchberg (skigebied Kitzbuhel. Skiwelt is minder sneeuwzeker)
    Duurder, maar ook relatief sneeuwzeker:
  • Solden
  • Ischgl
  • St.Anton
  • Serfaus (minste dorp uit de reeks als je winkeltjes zoekt)
    Meer gevoelig aan sneeuwzekerheid, wel top bij goede condities:
  • Schruns (Silvretta-Montafon)
  • Bad Kleinkirchheim
  • Maria Alm (Hochkonig)
  • Soll, Hopfgarten, Westendorf Skiwelt)
  • Saalbach

*bericht bewerkt door Joy85 op 12 jun 2019 09:11

Maria Alm, Schladming zijn een paar opties. Mayrhofen zou ook kunnen.

Mr. Slow

Zelf ben ik met de kerst in mayrhofen, zell am see, schladming, konigsleiten en hinterglemm geweest. Allen prima sneeuw gehad en ook in elk dorp heb je wel winkeltjes en dergelijke. Mayrhofen, zell am see en schladming zijn hier echter wel wat uitgebreider in, konigsleiten heeft de minste winkels van de 5.

Nu ook direct even een vraag voor jou, ik zit er juist aan te denken om met de kerst richting flachau te gaan. Ik ben er wel al vaker geweest maar nooit met kerst. Mij viel op dat het buiten het seizoen zelfs druk kan zijn in flachau, hoe is het daar vertoeven met de kerst?

*bericht bewerkt door hansiehans op 12 jun 2019 19:50

Dank je voor je antwoord! In Flachau is het altijd druk, ook met kerst, wel minder dan in de voorjaarsvakantie maar toch is het op de piste alleen morgens vroeg wat rustiger…

Toch niet Livigno dan?
https://www.wintersport.be/forum/topic/460009
Mogelijk kan Nauders ook interessant zijn.

Bla, bla, bla.

Ik vind het zo moeilijk, zoveel mensen zoveel wensen,1 snowboarder, 3 skiërs,ik blijf zelf bij de hond en wil wandelen, de helft wil apres ski de andere helft niet, het moet niet te ver zijn, het liefst een beetje sneeuwzeker etc etc en ik denk dat de sfeer in Oostenrijk toch het leukst is…

Ik ben sinds 2 jaar fan van het KWT en dan vnml Riezlern. Hoog gelegen in de Vorarlberg. Dus volgens meer kans op een wit dorp dan bv een Zell am See of Mayrhofen. Verder leuk dorp met winkeltjes, terrasjes etc. En een interessant skigebied.

*bericht bewerkt door moderator op 12 jun 2019 22:17

Aequilater Nubila

Ik ben sinds 2 jaar fan van het KWT en dan vnml Riezlern. Hoog gelegen in de Vorarlberg dus meer kans op een wit dorp met de kerst dan het lager gelegen Zell am See of Mayrhofen. In het dorp genoeg winkeltjes en terrasjes. Ook prima te wandelen vanuit Riezlern naar bv Hirschegg. En een interessant skigebied.

*bericht bewerkt door moderator op 12 jun 2019 22:47

Aequilater Nubila

Het Montafon gebied is redelijk sneeuwzeker en niet te ver weg !

Kleinwalsertal dorpje riezlern

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

is idd ook sneeuwzeker, ik ben er ook 2x geweest. maar vergeleken met Flachau wel wat kleiner/lastiger ivm de kleine gebieden.

Kleinere gebieden hmmmm ja, daar in tegen dagje kanzelwand, dagje Iffen, dagje heubergarena icm Iffen. Heb mij altijd goed kunnen vermaken per dag. Busverbindingen erg goed vind ik.

*bericht bewerkt door ray-boers op 14 jun 2019 20:42

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

zeker, de gebiedjes zijn leuk. Maar zonder bus kun je daar niet.

Plaats een reactie