Aanbod ski clinics seizoen 2019-2020

Weet toch dat je niet op mij mikte. Hopelijk wat intensiever dan gemiddeld, is namelijk precies wat elders wel eens ontbrak. Wil einde dag wel het gevoel hebben wat gedaan te hebben, liefst nog (net) wat meer ;). Niet helemaal gesloopt, maar realiseer me dat ik wat dit betreft gewoon behoorlijk veeleisend ben geworden.

Edwin van Riel

Eind van de dag viel nog mee. Maar bij het opstaan de vólgende dag… AUW. En dan bedenk je: ‘shit, nu moet ik nóg zo’n dag!’
En dat was niet alleen ik met mijn middelmatige conditie. Ook de flink getrainde ervaren skiërs in de groep die veel fysiek trainen het hele jaar door hadden dat. Dus in dat opzicht kan je je lol op. Sowieso ga je het naar je zin hebben denk ik. Veel plezier toegewenst.

Eind van de dag viel nog mee. Maar bij het opstaan de vólgende dag… AUW. En dan bedenk je: ‘shit, nu moet ik nóg zo’n dag!’
En dat was niet alleen ik met mijn middelmatige conditie. Ook de flink getrainde ervaren skiërs in de groep die veel fysiek trainen het hele jaar door hadden dat. Dus in dat opzicht kan je je lol op. Sowieso ga je het naar je zin hebben denk ik. Veel plezier toegewenst.

GiGi op 15 aug 2019 18:12

kom hierop terug, rond 16 september ;)

Edwin van Riel

Die heb ik vorig jaar gedaan. Gezellig, netjes geregeld, maar was niet helemaal overtuigd. Dus dit jaar een ander ;)

evr66 op 15 aug 2019 16:51

Waarom was je niet helemaal overtuigd?

Ik ben in ieder geval 1 september bij de clinic van skitraining.nl! Veel in september, maar dan ben ik op vakantie en deze past toch mooi!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

1 september staat een ochtend ZTM gepland, mooi eens spieken bij de diverse trainingen die dan gegeven worden :)

@roy83 Zie PB

Edwin van Riel

1 september staat een ochtend ZTM gepland, mooi eens spieken bij de diverse trainingen die dan gegeven worden :)

Sjaak27 op 15 aug 2019 20:16

jammer, dan ben ik onderweg naar huis, anders stalkte ik even mee ;)

Edwin van Riel

1 september staat een ochtend ZTM gepland, mooi eens spieken bij de diverse trainingen die dan gegeven worden :)

Sjaak27 op 15 aug 2019 20:16

Ik ben er dan ook als het goed is. Geen clinic, gewoon anderen in de weg skiën ;)

1 september staat een ochtend ZTM gepland, mooi eens spieken bij de diverse trainingen die dan gegeven worden :)

Sjaak27 op 15 aug 2019 20:16

Ik ben er dan ook als het goed is. Geen clinic, gewoon anderen in de weg skiën ;)

GiGi op 15 aug 2019 20:21

Jij blij dat ik niet mee doe die dag met een clinic, ik ram dan iedere in de weg skiër/boarder onderuit,
dat mag dan want ik heb dan immers meer betaalt die dag dan de gewone toerist💪😜

LA NORMA😍☃️

Een goede skier zwiert toch moeiteloos tussen de talentlozen door? @Piefke :)

Dat klopt, daarom hoor ik niet tot de goede skiërs🥶

LA NORMA😍☃️

Nou t in de weg skien viel wel mee :). De training van skitraining.nl was erg leuk en zinvol. Veel geskied, lekker met lange en korte bochten bezig geweest en, zoals verwacht obv mede forumleden, Tjeerd is een fijne leraar.
Niveauverschil in de groep viel mee, 2 of 3 staken er echt wel wat bovenuit, 1 juist niet en de middenmoot van een man of 5 zat volgens mij redelijk dicht bij elkaar. Eigenlijk maakt het in dit concept ook niet zoveel uit.

Het beviel mij denk ik net iets beter dan de skiexperience, maar het instapniveau is wel net een tikje hoger.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In de hal maakt niveau verschil sowieso niet veel uit. Je krijgt individuele feedback en oefeningen kan je ook makkelijk op individu aanpassen. Daarom zie je in de hal ook vaak relatief veel niveau verschil binnen groepen. Dat is zowel bij Tjeerd (Skitraining) (zag ik afgelopen zondag) als Geri het geval. Beide genoeg ervaring om dat zeer goed te managen en topdag van te maken voor elke deelnemer.

Beide hebben echter voor de reizen in de Alpen wél minimum eisen. Tjeerd heeft vaak meerdere groepen dus kan je makkelijker indelen en is de ondergrens wat lager (maar volgens mij vereist ook hij een bepaald minimum niveau (voor de basics kun je naar een skischool)). Bij Geri voor aantal reizen minimaal Anwärter (je wil ook geen Kamikazes in de GS of in het Gelände) en sommige anderen ook Landes (bijv. de Aufnahme trainingen).

Volgens mij is er voor ieder niveau wel een mogelijkheid om een reis te doen, gewoon even online zoeken en kijken wat het aanbod is bij je eigen niveau. Tijdens deelname aan een indoor clinic kunnen de leraren bovendien ook een beeld krijgen van wat iemand wel en niet kan en welke reis geschikt is. Op elk potje past een dekseltje;)

Klopt. Voordeel van zo’n dagje is (in dit geval) Tjeerd wel een beeld van je niveau heeft en dan ook eerlijk kan zeggen of je wel of niet het juiste niveau hebt voor zijn reisje. Degene met het minste niveau had dat niet.

Wij wel, maar hij zegt er dan ook direct eerlijk bij dat niet alle onderdelen even geschikt gaan zijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik denk dat er met licht gevorderd 5 tot 6 (dat zijn wij) op de gigi schaal bedoeld wordt? Lijkt me echt heel leuk zo’n clinic dag, wist niet dat het bestond…

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Ik denk dat er met licht gevorderd 5 tot 6 (dat zijn wij) op de gigi schaal bedoeld wordt? Lijkt me echt heel leuk zo’n clinic dag, wist niet dat het bestond…

MarlenaMop op 3 sep 2019 00:11

De ondergrens voor skitraining.nl is officieel schools parallel op rood. Met andere woorden, een rode piste op tempo parallel kunnen skien. Wil je maximaal profiteren met niveau 5 a 6 dan denk ik dat je bij Ski experience nog wel beter past. Dat werd gisteren ook aangeraden aan andere mensen. Ski experience werkt heel veel aan basistechniek, skitraining.nl zit al meer op details van techniek.

Ik denk dat er met licht gevorderd 5 tot 6 (dat zijn wij) op de gigi schaal bedoeld wordt? Lijkt me echt heel leuk zo’n clinic dag, wist niet dat het bestond…

MarlenaMop op 3 sep 2019 00:11

De ondergrens voor skitraining.nl is officieel schools parallel op rood. Met andere woorden, een rode piste op tempo parallel kunnen skien. Wil je maximaal profiteren met niveau 5 a 6 dan denk ik dat je bij Ski experience nog wel beter past. Dat werd gisteren ook aangeraden aan andere mensen. Ski experience werkt heel veel aan basistechniek, skitraining.nl zit al meer op details van techniek.

Ik denk dat er met licht gevorderd 5 tot 6 (dat zijn wij) op de gigi schaal bedoeld wordt? Lijkt me echt heel leuk zo’n clinic dag, wist niet dat het bestond…

MarlenaMop op 3 sep 2019 00:11

De ondergrens voor skitraining.nl is officieel schools parallel op rood. Met andere woorden, een rode piste op tempo parallel kunnen skien. Wil je maximaal profiteren met niveau 5 a 6 dan denk ik dat je bij Ski experience nog wel beter past. Dat werd gisteren ook aangeraden aan andere mensen. Ski experience werkt heel veel aan basistechniek, skitraining.nl zit al meer op details van techniek.

Ik denk dat er met licht gevorderd 5 tot 6 (dat zijn wij) op de gigi schaal bedoeld wordt? Lijkt me echt heel leuk zo’n clinic dag, wist niet dat het bestond…

MarlenaMop op 3 sep 2019 00:11

De ondergrens voor skitraining.nl is officieel schools parallel op rood. Met andere woorden, een rode piste op tempo parallel kunnen skien. Wil je maximaal profiteren met niveau 5 a 6 dan denk ik dat je bij Ski experience nog wel beter past. Dat werd gisteren ook aangeraden aan andere mensen. Ski experience werkt heel veel aan basistechniek, skitraining.nl zit al meer op details van techniek.

Ik heb beiden gedaan. Skiexperience toen ik nog wat minder goed skiede dan nu. Verschil zit hem wel behoorlijk in wat @elisabeth101 aangeeft, ski experience is voor lichtgevorderde meer op de basis gericht (al kan je er met een hoger niveau ook een prima leerzame dag hebben), terwijl bij skitraining meer op het zelf voelen er ervaren van die details zit.

Uiteindelijk blijkt het toch altijd weer om je skihouding te gaan :).

Ik moet zeggen dat ik niveau inschattingen erg lastig vind, btw. Je kan altijd skitraining.nl een mail sturen, voor de dagclinic maakt het heel iets minder uit. Skiexperience kan iedereen die enigszins parallel skiet.

En voor wat les lopen er ook zat goede leraren in Snowworld rond, wat zeker in de zomer een betaalbare optie is.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wat goed om de vergelijkingen te lezen tussen experience en skitraining @elisabeth01 en @roy83.
Zo onwijs lastig om in te schatten welk niveau je nu bent! We hadden enkele weken geleden een les in Landgraaf, dan krijg je die vraag natuurlijk ook. Zelf gaf aan dat we licht gevorderd waren, maar de trainer zei dat we qua hun index (1 > absolute beginner tot 4 > retegoeie skieer)) in de 3e groep zaten. Ik weet het niet. We gaan goed parallel, we gaan lekker op rood, we zijn dol op oefeningen. We proberen door elkaar steeds te filmen bepaalde details er uit te strijken. Zo had ik last van tollen en een zogenaamde 'A-frame' (noem ik zelf ook wel de 'drinkende giraffe') en Henk had last van toch te ver naar achter hangen en niet goed kunnen prikken. Dit is al een stuk verbeterd, maar ja wat zijn we dan?
Ik denk eigenlijk dat we gewoon de experience moeten doen (daar heb je volgens mij altijd wat aan) en dan kunnen we daarna evalueren of skitraining zou werken voor ons…

*bericht bewerkt door MarlenaMopEnHenk op 03 sep 2019 15:02

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Wat voor een Nederlandse recreant gevorderd is noemt een Alpen-local waarschijnlijk nog beginner.

Ja dat verschil heb ik inderdaad eerder gehoord @gigi :-) Vandaar dat ik er ook niet zeker over ben en een voorzichtige 6 op jouw schaal aanhou… Denk dat veel mensen zichzelf overschatten.

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

@MarlenaMop
https://youtu.be/PAQFC8kbRwI

Vind ik een duidelijk filmpje met wat oefeningen erbij voor been symmetrie.

Supercool @sjaak27 dank je wel, hier ga ik zeker goed naar kijken en oefenen volgende keer dat ik ga skiën. Misschien komend weekend zaterdag naar Neuss, dan camperen ergens daar en zondag naar landgraaf. Een ski junk is een ski junk :-D

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Op skitechniek.nl staat ook weer een hele reeks nieuwe clinics zie ik. Ook in Landraaf en in de Uithof (Den Haag).

http://www.skitechniek.nl/contact/

Ja de Snowworld index :).
Niveau 1: nog nooit op de ski gestaan
Niveau 2: heeft een paar lessen voor niveau 1 gehad
Niveau 3: kan een blauwe piste

Zoiets is het toch?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Probleem met schalen of het nou de gigi schaal is, tjeerds schaal op zn website of sw schaal …mensen kunnen zichzelf vaak niet goed inschatten. Vandaar voor sommige reizen duidelijke minimum ingangseisen.

En zelfs dan blijft het lastig, ook weer vanuit dat jezelf overschatten. Eigenlijk zou iemand gewoon eens een paar filmpjes per niveau moeten maken, waarmee we dan een universele meetlat hebben :).

Anyway: @marlenamop: kijk ook echt eens naar skiexperience. Leuk systeem met die oortjes, je leert op zo’n dag best een hoop!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@sjaak27 leuk filmpje! En ook de andere filmpjes uit die playlist zijn leuk https://www.youtube.com/playlist?list=PLJNRjzERDIrTLIx7sz_DX…

Inmiddels heb ik henk ook enthousiast gemaakt voor n ski dag bij experience :D

Liever technisch mooi van blauw dan krampachtig van rood :-D

Plaats een reactie