Rossignol Pursuit 400 Carbon (konect) + NX 12 konect dual

Hallo,

Even jullie experten visie vragen : Ik ga volgend winterseizoen 2x een weekje skiën en ben de prijzen van de huurski’s wat aan het vergelijken. Nu blijkt dat ik voor de prijs van 2x een weekje bijna nieuwe ski’s kan kopen waar ik dan nog enkele jaren verder plezier kan van hebben én ook snel even de Ardennen of de Vogezen kan meenemen zonder ellenlange wachtrijen.

Ik heb interesse in de Rossignol Pursuit 400 Carbon ( Konect ) + NX 12 Konect Dual B80 BLK Light Green 2019. Lengte 170cm. Deze zijn nu te koop bij o.m. ekosport voor 211,00 EUR.

Iets meer over mijzelf : ik ben 39 jaar, 1m84 en 82kg. Ik ski sinds mijn 18e met een periode pauze tussen 25 en 32. Niveau schat ik op 6 ongeveer. Ik ben veeleer een “luiere” skiër die niet noodzakelijk topsnelheden wil halen maar wil graag genieten van de omgeving. Voorkeur gaat uit naar korte ( geslipte ) bochten.

Vorige twee jaren heb ik op de Pursuit 300 Xpress geskied en deze vond ik wel leuk skiën maar mss net wat té licht. Is deze 400 vergelijkbaar?
Zou dit een ski zijn die voor mij gepast is?

Bedankt voor jullie insteek!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 01 jul 2019 14:05: Caps lock 'uitgezet' in titel

De 400 is erg vergelijkbaar met de 300. Té vergelijkbaar denk ik als je wat meer ski wil. Ik zou dan minimaal voor de 700 gaan in die serie.

Die Rossignol Pursuit-ski’s zijn wel betere carvers dan slippers. Zewillen dus voral snijden en staan de meer klassieke stijl niet echt lekker toe.
Deze Fischer is voor een vergelijkbare prijs dan een veelzijdiger optie: https://www.ekosport.nl/fischer-xtr-the-curv-rs-10-powerrail…

Maar als je kijkt met een budget tot ongeveer 350 euro, dan zijn er echt interessante modellen te vinden. Oké, je moet dan wel 4 weken gaan skiën om dat eruit te halen ten opzichte van huren. Maar dat ondersteunen ze dan ook zonder meer.

De Pursuit 400 is bij bij mijn weten exact gelijk aan de Rossi Hero Elite AT. Daar heb ik op geskied. Dat zijn zeker geen “betere carvers dan slippers”. Eerder het tegendeel. Overigens niet mijn favoriete ski.

Aanvulling: exact hetzelfde als de Hero Elite All Turn Carbon. (Er was ook een “gewone” AT)

Om een lang verhaal kort te maken, niemand is echt enthousiast over die Pursuits 😉 ik heb niet naar prijzen gekeken maar denk dan meer aan een dynastar speedzone 7 of salomon s max 8 of een k2 charger. Allemaal allround en niet moeilijk te skien

Thanks all voor de feedback. Ik kijk nog even verder.

@VDG_1979 dit is misschien wat voor je: https://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fitness/skien-en-langl…

Klinkt heftiger dan ie is ;)

Plaats een reactie