Ski's testen in Oostenrijk, 7 t/m 12 november 2019

Zoals elk jaar ga ik in november ski's testen op de Oostenrijkse gletsjers. Ik vind het leuk om dat niet in mijn eentje te doen. Er zijn twee evenementen die komend jaar overlappen:

Stubaier Gletscher: donderdag 7 t/m zondag 10 november
Sölden: zaterdag 9 t/m dinsdag 12 november

Omdat Sölden uitgebreider is qua merken en modellen, ga ik de volle vier dagen naar dat evenement. Maar daaraan voorafgaand ga ik nog twee dagen testen in Stubai, omdat ik anders niet alles kan testen wat ik wil. Mijn plan is dus:

Woensdagavond (6 nov): wegrijden aan einde werkdag, ergens diep in Duitsland overnachten
Donderdag en vrijdag (7 en 8 nov): testen op de Stubaier Gletscher, ergens in het Stubaital slapen, vrijdagavond naar Sölden rijden
Zaterdag t/m dinsdag (9 t/m 12 nov): testen in Sölden, dinsdag in de loop van de middag terug rijden naar Nederland

Alleen is ook maar alleen, mijn vast testmaatje kan dit jaar niet mee. Samen reizen, samen eten, samen testen (hoewel ik mij overdag prima zelf kan vermaken). Ik heb een lease-auto met winterbanden e.d. Qua kosten moet je voor die zes dagen rekenen op ca. € 270 aan skipassen, € 120 aan testkaarten (heb je nodig om materiaal te kunnen testen), € 240 aan verblijf. Eten en drinken komt daar nog bij.

Ik wil er niet een grote groep van maken. Eén auto vol is wat mij betreft genoeg.

Wie wil?

Ben met nog wat dingetjes bezig rond die tijd, maar ongetwijfeld in de buurt. Houden wel contact, sowieso gezellig om daar eens wat af te spreken. Zal in ieder geval zelf rijden. Definitieve planning weet ik eind september.

Edwin van Riel

Mensen kunnen natuurlijk ook mee gaan om gewoon te skiën (niet testen). Maar ik ben daar wel de hele tijd mee bezig.
Bovendien zijn rond die tijd echt alleen nog de gletsjer-pistes open, dus echt uitgebreide tochten maken is er niet bij.

Ja daar ben ik graag bij!
Ik weet alleen niet of ik zo leuk ben als je vaste skimaatje. Misschien kunnen we z’n gezicht uitprinten zodat ik daar een weekje mee kan rondlopen.

Het gezicht van @Menn0? Dat wordt dan minimaal A2-formaat, landscape… (Hij wil niet mee, dan moet ie het bezuren).

@MiVe overdag op de piste kunnen we rustig onze eigen gang gaan (andere test-wensen denk ik). Maar om het skiën heen is zoals gezegd samen reizen, eten etc. wel fijn. Is me vorig jaar erg goed bevallen in ieder geval.

Ik heb nog echt geen gedacht van het herfst-begin-winterskiën. Zat al eens aan deze testweek - http://www.skitestwoche.it/ - te denken omdat het gecombineerd is met 4u les per dag waarbij ik me dan weer afvraag of het wel iets voor mijn relatief laag niveau is en of ik niet beter begin december een shortski of weekje ga doen. 🤔
Maar wie weet, de dagen worden weer korter en dan begint het toch te kiebelen. ;)
En ik moet nog een skijas. 😁

*bericht bewerkt door bartvwg op 03 jul 2019 12:50

Bla, bla, bla.

@bartvwg , die testweek in Solda is volgens mij voor elk niveau. Ik heb er ook naar zitten kijken. Maar ik geef de voorkeur aan Saas Fee/Zermatt. Solden ben ik nog niet over uit.
Bij de (soortgelijke) testdagen in Obertauern had ik me laten indelen op niveau 3 (van 5). Dat was prima, lekker relaxt. Maar er zaten dus nog twee niveau’s onder, waaronder zelfs enkele beginners. (Al vraag ik me af wat je daar dan te zoeken hebt).
En vermoedelijk kun je ook gewoon zelf skiën.

*bericht bewerkt door DrPhil op 03 jul 2019 12:59

@bartvwg dat ziet er ook leuk uit. Vorig jaar werden er in Solden ook allerlei clinics georganiseerd (door Ripstar). Waren iets korter uurtje of 2, wel afwisselend in ieder geval.

Edwin van Riel

In zowel Stubai als Sölden worden inderdaad korte clinics aangeboden waar je je los voor moet opgeven. Verder is er geen vast programma. In dat opzicht is het dus wat anders van opzet dan de Skitest Woche in Sulden of het Alpenglühen in het voorjaar in Obertauern.

die testweek in Solda is volgens mij voor elk niveau.

DrPhil op 3 jul 2019 12:54

Ik heb ze gemaild, eens zien wat ze zeggen. ;)

Bla, bla, bla.

In zowel Stubai als Sölden worden inderdaad korte clinics aangeboden waar je je los voor moet opgeven.

GiGi op 3 jul 2019 13:22

Ja, die zijn er in Sulden ook buiten het vaste programma, o.a. van Ripstar zoals @evr66 stelde, waarvoor dank. ;)
Als ik meer info heb ontvangen zal ik er een andere topic over beginnen zodat deze over het eigenlijke onderwerp (Stubai en Sölden) kan blijven gaan. ;)

Bla, bla, bla.

@GiGi: denk dat we qua ski’s zeker andere wensen hebben. Ik weet ook niet of ik jou test-takt aan kan houden.
Het is inmiddels bij de grote baas bekend dat ik dan weg ben. In eerst instantie heb ik het geprobeerd te verkopen als een lang weekend.

Hoi Gijs, lijkt me leuk. Ik ga het intern bespreken😃, zou je paar dagen plekje voor me vast willen houden…
Kom er snel op terug

Komt goed.

@GiGi: denk dat we qua ski’s zeker andere wensen hebben. Ik weet ook niet of ik jou test-takt aan kan houden.

MiVe op 5 jul 2019 13:49

We hoeven echt niet continu te synchroniseren hoor. Maar samen de berg op en af, samen lunchen en eten… Overdag zullen we elkaar vast genoeg tegenkomen.

Count me in !

Leuk @Pirmin

@GiGi: Remco gesproken en die gaat ook graag mee

Staat genoteerd. Dat zijn we met 4 of 5 (Mijn vriendin moet nog beslissen). Wat mij betreft is dat het.
Ik zal even via een ander kanaal contact met jullie opnemen om zekeren af te stemmen, voor zover dat nu al moet/kan.

👍

Eén reisgenoot kan toch niet mee. Iemand anders die interesse heeft? De rest van het gezelschap bestaat uit drie relaxte mannen. Er is nog niks geboekt.

Heb wel interesse om mee te gaan, pb is onderweg @GiGi.

Heb wel interesse om mee te gaan, pb is onderweg @GiGi.

Sjaak27 op 24 aug 2019 18:16

Leuk @Sjaak27. We spreken elkaar.

@GiGi
Is er een officiële website waar je kunt boeken voor Sölden? Of ben je verplicht om via een reisburo te boeken?

Gek genoeg zie ik bij sommige reisburo’s afwijkende data voor de testdagen in Sölden in 2019. Bij tirolevents.nl van 14 tm 17 nov. en bij skitest-soelden.ch van 07 tm 11 nov.

Tirol events heeft een ander test event dan de Winteropening van Double Dutch Ski. Doubledutchski.nl is de officiële website voor dat laatste event.

Weet iemand wanneer er testdagen in Zoetermeer zijn?

Weet iemand wanneer er testdagen in Zoetermeer zijn?

sicnarf op 28 sep 2019 13:40

Die zijn nog niet gepland, áls ze überhaupt al worden georganiseerd. Vorig jaar was er één vrijdagavond eind november meen ik, het jaar daarvoor helemaal niets.

*bericht bewerkt door GiGi op 28 sep 2019 13:41

Heb je er geen contact meer over gehad met double dutch @GiGi?

LA NORMA😍☃️

Nog niet. Maar voor mij is het minder van belang; ik ga in november 6 dagen testen in de Alpen.

Als ik zie welke organisatie er komen en hoeveel mensen er uiteindelijk (willen) komen hoop ik dat er genoeg sneeuw gaat vallen zodat er meer dan alleen de beide gletsjers open kunnen gaan.

Anders wordt het dringen in het weekend van 9 november in Sölden.

Als ik zie welke organisatie er komen en hoeveel mensen er uiteindelijk (willen) komen hoop ik dat er genoeg sneeuw gaat vallen zodat er meer dan alleen de beide gletsjers open kunnen gaan.

Anders wordt het dringen in het weekend van 9 november in Sölden.

michelr op 30 sep 2019 15:06

Eventueel uitwijken naar Stubai. Vaak iets rustiger. White5 pass, kun je voor beiden gebruiken, maximale flexibiliteit.

*bericht bewerkt door evr66 op 30 sep 2019 15:33

Edwin van Riel

Plaats een reactie