Snowboard waxen (onderhoud?)

Beste mensen,

ik heb al een beetje rond gezocht op de site maar kwam geen antwoord op mijn vraag tegen.

Ik heb nu ongeveer een jaar mijn Snowboard, deze heb ik nu in totaal 9 dagen gebruikt (2 dagen winterberg, 2x een halve dag indoor en 6 dagen Val Thorens). Nu merk ik niet dat het board het minder doet maar ik vroeg me af wanneer ik mijn board moet laten waxen of moet ik een hele onderhoudsbeurt laten doen?

Ik ga overigens over 4 weken nog een weekje naar Zell am See.

waxen doe ik het liefst al om de 3 dagen.

Dus ja waxxen !

zou hem ook even laten slijpen.

als hij verder niet beschadigt is is dat genoeg.

Door te waxen hou je je belag in topconditie. Dus doen!

life is a beach, or a pile of snow

Na een week knallen zeker laten waxen of natuurlijk zelf doen.

Als je niet meer gaat boarden en je waxt zelf, dan zou ik je board met een dikke laag wax wegzetten. Dan gaat je belag langer mee.

Succes

Waxen na een week is voldoende. Een hele onderhoudsbeurt is dan in principe overbodig, tenzij je board vol zit met beschadigingen en je kanten aardig bot zijn, maar dan was het een ander topic geweest denk ik.

Of het écht nodig is, kan je zelf het beste beoordelen. Je geeft zelf al aan, je board doet het iets minder… minder kan altijd nog genoeg zijn. Waxen zorgt er zeker voor dat je belag langer meegaat.
Ik wax zelf en je kan het eigenlijk niet vaak genoeg doen. Om de drie dagen zoals Bertjan is perfect. Maar ik ga zelf vaak indoor snowboarden en "minder" is daar goed genoeg, dus zo vaak wax ik dan niet. Het is wat je zelf van je board wilt.

Als wij een week gaan skiien dan wax ik altijd in het midden van de week 1 keer.

En na een week dan zou ik het ook gewoon even laten slijpen, tenzij je echt alleen maar in poeder hebt gezeten ofzo.

Maar waxxen zou ik sowieso doen.

Zelfs met mijn huur ski’s liet ik ze nog een keer waxxen in het midden van de week.

Plaats een reactie