Skitestweek Sulden (It)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden (Solda)

Omdat ik wel eens wat verschillend materiaal wil testen* én ook omdat ik wat meer doorgedreven les wil krijgen* (ik heb eigenlijk nooit echt skiles gevolgd maar da’s een ander verhaal) ben ik uitgekomen bij de skitestweek (23 tot 30 november) in Sulden (It).
Voor geïnteresseerden zie: http://www.skitestwoche.it/

Eerst ging ik er van uit dat dergelijke evenementen enkel voor vergevorderde skiers zijn en ik mezelf niet al te belachelijk wil maken met mijn niveautje heb ik me eens geïnformeerd over die skitestweek.

Ze melden mij: Ja, Sie können selbstverständlich an dieser speziellen Woche in Sulden teilnehmen! Am Sonntag beginnt der Tag direkt mit der Einteilung zum Skikurs. Es gibt Skikurse aller Leistungsstufen – von Komplett-Anfänger bis „Profi-Skifahrer“. Nach erfolgter Einteilung beginnt direkt der Skikurs, wobei die Gruppe die Woche über dieselbe bleibt und auch der Skilehrer dann immer derselbe sein wird.

Een folder kan je hier downloaden: http://www.skitestwoche.it/prospekt.php

Iemand hier die dit ooit heeft gedaan?

Zelf ben ik hier meer geïnteresseerd in dan bijv. de skitestweek in Solden (At) en vind ik het qua kosten ook nog best meevallen; +/- 1.000,- euro (hotel, halfpension, skipas, lessen,… inbegrepen) daarnaast valt er wat te testen en (hopelijk) bij te leren. Bovendien vind ik Sulden een leuke plaats, is het sneeuwzeker en zijn de hotels goed en het eten prima.

Een week - in die periode reis ik hoogstwaarschijnlijk alleen - lijkt me wel lang maar ze zeggen ook: Die Woche ist auch ideal für Alleinreisende, da durch die Skigruppe eine tolle Gemeinschaft entsteht und man daher nicht den ganzen Tag alleine auf der Piste ist. Alhoewel ik me steeds goed alleen amuseer is dit ganz toll toch? :)

Nog iemand interesse en of alternatieven?

Bla, bla, bla.

Ja, zie je, zelfs voor beginners. Was in Obertauern ook zo. Ik vind het persoonlijk ook niet echt duur. Er zitten echt goede hotels bij. Mijn ervaring is dat je in een hotel als je alleen bent, heel snel aanspraak hebt. En overdag kun je gewoon met de groep skiën. Ook altijd leuk, vind ik. Ik zou je niet laten tegenhouden doordat je alleen gaat.

Ziet er goed uit. Veel plezier! Is ongeveer Girardelli zijn hometown. Nog wel eens aan het werk gezien daar, die had er aardig de sokken in ;)

*bericht bewerkt door evr66 op 04 jul 2019 13:42

Edwin van Riel

Klinkt goed. Vraagje, is de reis redelijk te doen met de auto?

Klinkt goed. Vraagje, is de reis redelijk te doen met de auto?

rmgb op 4 jul 2019 19:43

@rmgb Ik vertrek meestal rond 23u (BE Limburg) en sta, na ingecheckt te hebben, ergens tussen 09 en 10u te skiën. ;) En dan heb ik rustig gereden. :)
Hangt natuurlijk wel wat van het weer af maar tot nu toe altijd geluk gehad.

Bla, bla, bla.

Vanaf de snelweg bij Landeck is het geloof ik nog ongeveer 90 minuten naar Sulden (via de Reschenpas/Nauders). Dus dan heb je het over ongeveer 10,5 uur rijtijd vanuit midden-Nederland. Niet verder dan bijvoorbeeld de Dolomieten of de noordelijke gebieden in Frankrijk. Maar wel een uurtje verder dan de meeste Oostenrijkse bestemmingen.

Ik heb inmiddels een clinic in kaprun geboekt. Data kwamen me beter uit

@gigi dank voor je ideeën en overzicht.

Ik heb inmiddels een clinic in kaprun geboekt. Data kwamen me beter uit

rmgb op 5 jul 2019 08:14

@rmgb : wanneer en bij wie?

*bericht bewerkt door evr66 op 05 jul 2019 11:32

Edwin van Riel

@bartvwg

Dit zie ik wel zitten maar moet dit eerst overleggen op de eerst volgende “algemene vergadering” hier thuis.
Ik vermoed dat de “bestuursvoorzitter” wel wat opmerkingen zal hebben na 2 skiuitstappen dit jaar (Alta Badia en Livigno) en ons gepland vertrek vanavond naar Kroatie.
Ik houd je op de hoogte. Tot na 't verlof. 😎

Born to run. B.S.

@dan58 tijd voor een beursnotering dan om een paar centen binnen te halen ;)

Edwin van Riel

Dit zie ik wel zitten maar moet dit eerst overleggen op de eerst volgende “algemene vergadering” hier thuis.
Ik vermoed dat de “bestuursvoorzitter” wel wat opmerkingen zal hebben

dan58 op 5 jul 2019 11:35

Schoonzoon zei ongeveer hetzelfde, rare bestuursvoorzitters hebben jullie. :p
Zelf blijf ik gelukkig van deze ellende bespaard, de Grote Baas heeft me blijkbaar graag het huis uit. :D

Tot na 't verlof. 😎

dan58 op 5 jul 2019 11:35

Veel plezier @dan58 Geniet er van. ;)

Bla, bla, bla.

Ik neem de grote baas altijd mee.

Ik neem de grote baas altijd mee.

DrPhil op 5 jul 2019 12:46

De mijne heeft genoeg aan 1 weekje ski per jaar dus die vliegt naar de andere kant van de wereld.

Bla, bla, bla.

Klinkt prima @bartvwg alvast veel plezier☃️

Ik heb hier ook zo’n bestuursvoorzitster, die ziet me wel graag gaan maar dan om geld te verdienen en niet voor m’n eigen plezier🥶

LA NORMA😍☃️

Klinkt prima @bartvwg alvast veel plezier☃️

Ik heb hier ook zo’n bestuursvoorzitster, die ziet me wel graag gaan maar dan om geld te verdienen en niet voor m’n eigen plezier🥶

Piefke op 5 jul 2019 12:49

Zak stenen nodig voor het één of ander? ;) ;) ;)

Edwin van Riel

Klinkt prima @bartvwg alvast veel plezier☃️

Ik heb hier ook zo’n bestuursvoorzitster, die ziet me wel graag gaan maar dan om geld te verdienen en niet voor m’n eigen plezier🥶

Piefke op 5 jul 2019 12:49

Zak stenen nodig voor het één of ander? ;) ;) ;)

evr66 op 5 jul 2019 13:13

😵😵🙈🙈

Eerst 20 juli zien te halen, daarna kan ik altijd nog overstappen op plan B🥶

LA NORMA😍☃️
Edwin van Riel

Ik heb inmiddels een clinic in kaprun geboekt. Data kwamen me beter uit

rmgb op 5 jul 2019 08:14

@rmgb : wanneer en bij wie?

evr66 op 5 jul 2019 11:30

Skitraining.nl 27/11-1/12

Leuk! Doe de groeten aan Tjeerd en de zijnen.

Ik ga dit seizoen, net zo als vorig jaar weer 5x…van niemand last😉

Zo. Geboekt. Iets om naar uit te kijken. 😎

Bla, bla, bla.

@bartvwg en wat is 't geworden?

@rmgb een week Sulden. ;)

Bla, bla, bla.

Oh die ziet er inderdaad ook goed uit.

Plaats een reactie