eindejaarsperiode 2019

Hallo,

In het voorjaar heb ik voor de eerste maal met een vriend gaan skiën in Italië.
Nu is mijn vriendin er wel voor te vinden om dit ook eens te proberen.
Het enige probleem is het verlof…
Het zou enkel kunnen in de eindjaarsperiode van dit jaar. Ze wil ook geen 1000 km rijden (vanuit West Vlaanderen).

Zijn er gebieden die op een "redelijke" afstand liggen en waar de kans op sneeuw dan vrij hoog is.

Alvast bedankt voor jullie tips!

De regio waar Le Grand Massif en Portes du Soleil liggen in in de Alpen dan het dichts bij. Niet de meest sneeuwzekere hoek, maar zou geen probleem moeten zijn. Oorden dichterbij zijn Gerardmer of zo, maar dat is minder sneeuwzeker.

Willen jullie een hele week gaan? Of slechts een paar dagen?

Van zaterdag 28/12 tot donderdag 3/1.

Mijn zoon die dan 5 jaar zal zijn zal ik ook skilessen willen volgen

Evt Engelberg een optie? Vanaf Rotterdam 820 km en behoorlijk hoog &sneeuwzeker. Heel vlot aan te rijden, wel aan de prijs.

Edwin van Riel

Zijn er gebieden die op een "redelijke" afstand liggen en waar de kans op sneeuw dan vrij hoog is.

dosfel op 4 jul 2019 17:25

Zo toch zowat alles ‘vooraan’ in Oostenrijk?
Echt sneeuwzekerderderder ben je in de gletschergebieden; Pitztal, Solden, Hintertux etc.

Bla, bla, bla.

Goede ervaringen met Chatel en Silvretta Montafon in die periode. Ook bij matige sneeuwcondities viel er goed te skiën. Het is wel een van de drukste weken van het jaar dan.

Vorarlberg. Bijv. Damüls.
Ligt in een Schneeloch en heeft een leuke skischool voor de kleine.
Schwarzenberg op de Bödele is een klein authentiek familiegebiedje met een erg goede skischool. Mocht de bijzondere situatie zich voordoen dat daar geen sneeuw zou liggen, dan zit je zó in Damüls of in Mellau.

mama on a mission in the snow

Meiringen-Hasliberg is een goede en rustige optie en waarschijnlijk het dichtsbijzijnde skigebied in de Alpen. Het is behoorlijk sneeuwzeker, al is het niet zo sneeuwzeker als het hoger gelegen Engelberg. Het is ook niet heel goedkoop, maar wel heel rustig, ook in die periode. Je hebt er mooie moderne liften en het is zeker groot genoeg om je een paar dagen goed te vermaken. Alleen voor de dalafdalingen naar Meiringen zelf moet je geluk hebben dat ze open zijn.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 05 jul 2019 08:59

Born to Ride

Jullie zijn relatieve beginners, dan zou ik naar een wat kleiner en rustiger gebied gaan dat toch vrij hoog ligt. Leysin in Zwitserland bijvoorbeeld is misschien een goede optie?

Plaats een reactie