Goedkope wintersport plek met Stuntpark

Hoi hoi,

Met deze warme tempraturen begin ik alweer aan wintersport te denken :)

Nou weet ik zelf wel wat ik wil.
Maar ben voor me broertje aan het kijken.
Hij houdt van stunt parken.

Nu valt het mij op dat begin januari (de goedkoopste tijd) deze parken vaak nog in aanbouw zijn.
Dus ik rade hem al aan om in Maart te gaan.

Maar wat zijn in frankrijk (want goedkoop) leuke goedkopen gebieden voor een snowboarder (23 jaar) die van stuntparken houdt.
Ik ben zelf in Les trois vallees geweest, Groot stuntpark maar duur.
In Les Arcs hier heb ik een klein parkje gezien.
In Les Gets was het ook minimaal.

Alvast bedankt voor jullie input.

Mvg Marco

Het park in Les Deux Alpes is de moeite, en accomodaties daar zijn best goedkoop. Plus behoorlijk wat uitgaansmogelijkheden. In januari zou het park al open moeten zijn, maar in maart is het er ook prima toeven.

In Les Gets zit zelf niet zoveel, maar in geheel de Portes Du Soleil is wel een hoop te vinden: the Stash is erg leuk door het bos heen met natuurlijke features, in Avoriaz is een leuke kickerlijn. Staat trouwens half/eind januari al wel.
Stubai Zoo is ook een flink park op de Stubai Gletsjer, zou je zelfs nog later in het jaar heen kunnen gaan om het lekker goedkoop te houden, maar wil je ook kilometers maken dan zou ik het niet zo snel doen.
Mayrhofen heeft ook een aardig park en is niet heel erg duur in Oostenrijk

Als je genoeg lef (en kunde)hebt, is dat park op Stubai wel heel gaaf! Voldoende betaalbare accomodatie in de omgeving, bv neustift, hoeft niet de wereld te kosten.

Edwin van Riel

Leuk hoor, die bovenstaande opties, maar qua totaalprijs kun je alleen in Mayrhofen wat vinden.
Zo’n Franse budgetreis kun je met acco, skipas en bus al voor 400 euro vinden.

Misschien kan je hier wat mee: https://www.snowplaza.nl/weblog/8185-de-5-leukste-funparks-v…

en dan zou ik, zeker omdat hij buiten de vakanties kan wat zoeken bij de grote touroperators zoals bizztravel of sunweb. Dan kan je vaak voor een paar honderd euro in de sneeuw zitten en dan is dus de reis, acco en skipas betaald.

Born to Ride

@Bennie portes du soleil gaan genoeg budget reizen heen, Stubai is misschien iets lastiger inderdaad, maar tegen einde seizoen wel gunstig geprijsd en in Fulpmes zit ook een hostel dat weinig kost.

Bizztavel en Sunweb zijn inderdaad vaak goede deals te vinden buiten de vakantie periodes.

Avoriaz heeft een prima park. Met een acco in Chatel zit je ook nog redelijk cheap. Avoriaz zelf is wat duurder maar in een pakketreis misschien aan een goed prijsje te vinden.

Als je al wat ervaring hebt:
https://www.absolutpark.com/de/

Flachauwinkl-Kleinarl. Je kan een appartement pakken in Wagrain, wat niet duur hoeft te zijn. Al is het vast iets duurder dan Frankrijk.

Verschil is wel: In Frankrijk nu al meermaals meegemaakt in Januari en Maart op rustige dagen dat de funparken de hele week dicht waren. Of 1 dag open. Ook Big Air Bags zijn gewoon gesloten buiten de drukte… maar wel adverteren op je site. Dit park was in Januari (rustige maand) gewoon open, continue geprepareerd. En er komen veel locals om te oefenen. Heel gaaf om te kijken.

Zelf kon ik maar een paar dingetjes pakken, omdat je al wel wat moet kunnen eigenlijk voor dit park. Maar wat een park!

Wat @Waah al benoemd het Absolut park in Flachau-Winkl. Er zijn er twee achter elkaar aan begint boven aan de lift en eindigt beneden bij de lift, er ligt iets lager ook een grote halfpipe. Vanaf januari alle dagen open. Wat mooi is daar dat je op twee plaatsen onder aan de parken bij de lift een chillroom hebt waar je vrij in kan om je eigen lunch te eten. Er is een cooker voor het water en er staan bekers, toilet en beamer met filmpjes.
Aangezien je voor het park gaat zou ik niet in Wagrain gaan zitten maar in Kleinarl wat zoeken, is wat goedkoper en je stapt 's ochtends zo in de lift. Vanuit Wagrain moet je eerst met de skibus/auto naar Kleinarl rijden.
Vanuit Kleinarl ski je via Flachau-Winkl zo naar Zauchensee. Wil je een keer naar Wagrain/Alpendorf/Flachau dan pak je de skibus.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie