Heli ski Canada

Staat al lang op mijn to do list… wie heeft er ervaring mee en kan me de beste aanraden?

Thanks!

Zou ff op ‘zusje’ wepowder.com kijken. Die organiseren dergelijke trips ook. Daar zitten denk ik meer ervaringsdeskundigen. Er zijn diverse heli-aanbieders in Canada. Hangt er ook vanaf in welke deel van Canada je het zoekt. Selkirk Mountains? Whistler? Panorama? Fernie? Anyway … gave ervaring dat zo wie zo.

Staat al lang op mijn to do list… wie heeft er ervaring mee en kan me de beste aanraden?

Thanks!

Bruno op 14 jul 2019 10:27

op wepowder zijn ze al bezig met trip voor komende winter. Volgens mij met cmh. Ziet er super uit.

Edwin van Riel

Staat al lang op mijn to do list… wie heeft er ervaring mee en kan me de beste aanraden?

Thanks!

Bruno op 14 jul 2019 10:27

op wepowder zijn ze al bezig met trip voor komende winter. Volgens mij met cmh. Ziet er super uit.

evr66 op 14 jul 2019 13:20

Ja ik heb hem gezien, maar mogelijk heb ik zelf een groepje bij elkaar …

Heb ervaring iets hoger dan Canada. Maand April is de mooiste maand van het jaar. H2O is erg goed. http://www.alaskahelicopterskiing.com

Staat al lang op mijn to do list… wie heeft er ervaring mee en kan me de beste aanraden?

Thanks!

Bruno op 14 jul 2019 10:27

op wepowder zijn ze al bezig met trip voor komende winter. Volgens mij met cmh. Ziet er super uit.

evr66 op 14 jul 2019 13:20

Ja ik heb hem gezien, maar mogelijk heb ik zelf een groepje bij elkaar …

Bruno op 15 jul 2019 04:13

pm

Edwin van Riel

@Bruno nog mooier om je met zo’n groep te mengen in al bestaande fantastische groep toch? Ik heb even iets teveel beelden en verhalen op het kantoor voorbij horen komen over die reis om die nog ooit links te laten liggen ;-) Go go go!

Afgelopen februari heb ik een dag in Panorama geheli-skied. Een schitterende ervaring. Voorafgaande aan de dag was het matig weer. Bewolkt en koud, waardoor de vluchten niet doorgingen. De dagen erna waren zonnig maar met temperaturen tot -35 graden. De dag zelf was het stralend weer bij -17 graden. De les is dat je met het weer geluk moet hebben en dat het qua planning handig is, om bij verblijf in een hotel of appartement, de heli-ski dag op de eerste dag van je verblijf te plannen. Dan heb je nog een paar dagen uitloop als het heli-skiën op de eerste dag niet doorgaat.
RK-helisi in Panorama is een ontzettend professionele organisatie. Alle onderdelen, zoals inschrijven, ontbijt, uitdelen brede ski's, de instructie, de logistiek van op de berg afzetten en ophalen, de lunch en tot slot een buffet waren prima verzorgd. Andere aanbieders in de Rockies zullen vast ook goed zijn, maar ik kan na een eenmalige ervaring natuurlijk niet vergelijken. Toch nog een klein puntje van kritiek. We hadden 3 runs geboekt. Van de 3 runs was de eerste spectaculair door de maagdelijke sneeuw over boomloze toppen. De laatste run was in principe nog steeds door maagdelijke sneeuw, maar wel door een aantal passages tussen de bomen, waar natuurlijk de sneeuw veel meer verspoord was. Met andere woorden de eerste run was fantastisch, de laatste run minder en de middelste lag er tussen in. Voor mijn gevoel zou andersom een betere ervaring hebben opgeleverd.

null
null
null
null

*bericht bewerkt door Ronaldski op 15 jul 2019 09:48

Plaats een reactie